Skip to content

אל על: אייפד במקום ספרים וניירת בתא הטייס

האייפד יחליף ספרים וניירת במשקל כ-40 ק"ג. בשלב ראשון מתבצע פיילוט בצי מטוסי בואינג 777. בעתיד יצויידו כל טייסי אל על באייפד הכולל בין היתר מסמכים, מפות טיסה וספרות מטוס. גם מנהל השירות בטיסה יקבל אייפד
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

בקרוב  תתחיל אל על בפיילוט Electrinic Flight Bag, במסגרתו יצוידו כל טייסי צי מטוסי בואינג 777 באייפד הכולל בין היתר מסמכים, מפות טיסה, ספרות מטוס ודברים שימושיים נוספים לטיסה. השימוש באייפד יחליף ספרים וניירת במשקל כ-40 ק"ג, הנמצאים היום בתא הטייס.

אייפד למנהל שירות בטיסה

בהמשך מתכננת אל על לצייד את כל טייסיה באייפד. כמו כן החלה החברה בהליך של העברת מערך השירות בטיסה לאייפד eCabin ולצייד את מנהלי השירות בטיסה במכשיר זה. מהלך זה יתרום לשיפור מערך השירות לנוסעים כי למנהל השירות בטיסה יהיה תחת ידו מידע נגיש ועדכני.

טייס עם האייפד החדש. יאפשר גישה מיידית לכל המידע
טייס עם האייפד החדש. יאפשר גישה מיידית לכל המידע

באמצעות מהלך זה מצטרפת אל על אל לחברות תעופה מובילות בעולם, כמו יונייטד, אמריקן אייליינס, אייר פרנס, ו-ANA היפנית, אשר עברו במשך השנתיים שחלפו מהלך דומה.

אפליקציה יעודית לטייסים

האייפדים של טייסי אל על יצוידו באפליקציה ייעודית לאנשי צוות האוויר ויאפשרו שימוש בהם במשך כל זמן הטיסה. באמצעות המכשיר תתאפשר גישה טובה יותר לנתוני מזג האוויר ותנאי הטיסה, לחומר עזר לטייס ולמערכות תומכות החלטה.

האייפד ישמש גם להדרכה, תוך חסכון ניכר בניירת כתובה, הכוללות בין היתר ספרות מטוס, מפות, דפיות שדות תעופה, ספרות הדרכה, חוק הטיס ועוד.

לפשט הגישה למידע חיוני

"אל על פועלת כל העת על מנת להיות בחזית הקידמה ולשמחתי הרבה אנו עושים זאת יד ביד עם רשות התעופה האזרחית (רת"א), אשר מסייעת לנו לקבל את האישורים במהירות האפשרית. בימים אלו אנו יוצאים בפיילוט בצי 777 ואני מקווה, כי בקרוב כל ציי אל על יהיו מצויידים באייפדים", מציין אליעזר שקדי, מנכ"ל אל על.

"אל על פועלת כל העת במטרה לחדש לייעל את מערך הטיסה תוך דגש מיוחד על נושא הבטיחות. ציודם של טייסי אל על נועד לפשט את הגישה למידע חיוני במשך הטיסה ולחזק את ערוצי התקשורת בתוך החברה", מדגיש בני ליבנה, סמנכ"ל המבצעים של אל על.

חיסכון בדלק

"במסגרת הרצון לייעל את ניהול הטיסה והמגמה העולמית לעולם ירוק יותר, המעבר למדיה דיגיטאלית בתא הטייס תשפר את איכות סביבה באמצעות חיסכון בדלק, הקטנת פליטת גזי חממה וייתור הצורך בהדפסות נייר תוך טיוב המידע הנחוץ להפעלת טיסה, סביבת עבודה מתקדמת ושיפור תהליכי קבלת החלטות וניהול טיסה אל על מתחילה בפיילוט בצי 777 בשלב ראשון כל זאת בשיתוף פעולה פורה עם רת"א בתהליך קבלת האישורים הנדרשים בכל שלב. בהמשך יורחב הפיילוט לכלל ציי אל על", מסביר קברניט עפר יערי, מנהל הפרויקט.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן