Skip to content

יחימוביץ': לא לעסקת טיעון; הצדק חייב להיעשות בבית משפט

בתגובה על הדברים האלה שאמרה הערב יו"ר העבודה, ב"כנס להצגת התוכנית לחיזוק שלטון החוק ומיגור השחיתות", אומרים ב"ליכוד ביתנו": "הצביעות והמוסר הכפול של יחימוביץ' מגיעים היום לשיאים חדשים! לפני שיחימוביץ' נוברת במה שמתרחש במפלגות אחרות ראוי היה שתסתכל מה קורה במפלגתה"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

õîááèò èëè òóäà è îáðàòíî

יו"ר מפלגת העבודה, שלי יחימוביץ', קוראת שלא לקיים עסקת טיעון לשר החוץ המתפטר, אביגדור ליברמן, ולברר את כתב האישום שלו בבית המשפט. יחימוביץ' קיימה הערב כנס להצגת התוכנית לחיזוק שלטון החוק ומיגור השחיתות, ביחד עם ניצב בדימוס, משה מזרחי ומיקי רוזנטל, ראשי המטה למאבק בשחיתות במפלגה.

"אני מפצירה בציבור- תשפטו אותנו לחומרה". יחימוביץ' (צילום: ציפי מנשה)
"אני מפצירה בציבור- תשפטו אותנו לחומרה". יחימוביץ' (צילום: ציפי מנשה)

"הכל כבר נאמר, אבל עכשיו אנחנו לפני עסקת טיעון מזורזת, כדי שליברמן יוכל לחזור מהר לזירה הפוליטית", אמרה יחימוביץ'. "האם הצדק במקרה הזה לא חייב להיעשות וגם להיראות בבית המשפט? במקום שנועד לכך? זה צריך להסגר בחדר סגור? עסקת טיעון לשליח ציבור הנושא בתפקיד השני או השלישי בצמרת השלטון בישראל? אני בטוחה שיש עוד הרבה מאוד חשודים שהיו רוצים עסקת טיעון בתנאים מיטיבים בלי משפט. אבל מה המשמעות של שוויון בפני החוק? שכולם שווים בפני החוק. למה לפוליטיקאים בכירים מגיעה עסקת טיעון בתנאי דלוקס?"

יחימוביץ' התייחסה למחקרי העומק שעורכת המפלגה בקרב הציבור לקראת הבחירות: "אנחנו רואים שכלכלה וחברה עומדים בראש. אני חייבת להודות בפניכם ששלטון החוק והמאבק בשחיתות נמצאים באחד המקומות האחרונים. כלומר אם היינו חושבים 'קמפיין' לא היינו מכנסים אתכם ועמלים על התכנית המצוינת שלפניכם. אנחנו חוששים לגורל המדינה. זהו עוד דבר שאנחנו עושים לא כי הוא פופולארי אלא כי הוא צודק".

יו"ר העבודה הוסיפה: "למרות הניסיון לכתוש את שלטון החוק ומלחמת החורמה שמנהלים נגד שלטון החוק, אנשים חזקים בשתי הממשלות האחרונות, יש לנו עדיין מדינה טובה ובואו נסתכל גם על חצי הכוס המלאה. יש לנו בית משפט עליון, ששמו יצא לתהילה ברחבי העולם, שמוציא תחת ידיו פסיקות פורצות דרך. יש לנו שירות ציבורי שאינו מושחת. תנסו בניגוד לכל ההכפשות של השירות הציבורי, לתת כסף לשוטר שרושם דוח תנועה. תנסו לתת כסף לפקיד ממשלתי, לעובד סוציאלי, למורה. אין סיכוי. האנשים שם ישרים וטובים. וכן – יש לנו גם רוב מכריע של נבחרי ציבור שאתם יכולים לבקר אותם ולחלוק עליהם אבל הרוב הם לא עבריינים".

יחימוביץ' קראה לציבור לקדם את המאבק הציבורי בשחיתות השלטונית: "לא יכול להיות שמי שהוחלט לא להגיש נגדו כתב אישום יהיה צח כשלג ותהיה לו תעודת יושר מעל השולחן. אני מפצירה בציבור – תשפטו אותנו לחומרה. תדרשו מכולם בלי הבדל השקפת עולם את הדבר הבסיסי – ששליחי הציבור שלכם יהיו נקיי כפיים. זה כלל בסיס. אני מרגישה ממש טוב עם הנבחרת שלנו שתלחם על שלטון החוק באופן אמיתי".

מזרחי (צילום: דן בר דוב)
בגל מדינה מתוקנת הוא לא היה נשאר. מזרחי (צילום: דן בר דוב)

ניצב בדימוס, משה מזרחי אמר: "הנוער שלנו גדל לתוך המציאות הקלוקלת של חברה שיש בה שחיתות. מי שמקל ראש בתופעה הזו פשוט לא רוצה להבין אותה. התופעה של הון ושלטון מפקידה בידי מעטים את המדינה כבת ערובה. זהו כוח שמתערב בצמתי קבלת החלטות ומטה את האינטרסים מהאינטרס הלאומי. אנחנו צריכים להיאבק לטובת האינטרס הציבורי.

"שר חוץ שהשגריר שלו הואשם בהדלפה סודית מתוך חקירה – בכל מדינה מתוקנת הוא כבר לא היה במקום הזה ולא היה חוזר אליו. רק פה מדברים עליו כאילו הוא צח משלג. כל אזרח צריך להיות מוטרד משיקול הדעת של הנבחרים שגם קובעים את גורלנו.

"אין מדינה מתוקנת שהנחת הבסיס שלה היא שהשוויון בפני החוק הוא לא מרכיב בסיסי בביטחון הלאומי שלה", אמר מזרחי. "אבל אצלנו, כשמושכים את רוב השיח לאיום הקיומי שאי אפשר לזלזל בו, שכחו שאיכות הקיום והנושא הפנים חברתי חשובים לא פחות. התערערות איכות הקיום שלנו פוגם בחוסן הלאומי שלנו. לא בכדי מפלגת העבודה שמה את זה במרכז הכובד של סדר היום. העבודה מבינה שזה האיום הקיומי שלנו".

רוזנטל (צילום: ציפי מנשה)
המדינה אינה מושחתת. רוזנטל (צילום: ציפי מנשה)

מיקי רוזנטל הציג את התוכנית המפורטת של מפלגת העבודה, והוסיף: "מדינת ישראל אינה מושחתת, אך קיימת בה שחיתות שלטונית שבבסיסה ניצול כוח לצרכים אישיים, והיא נוגעת לקבוצה מצומצמת של אנשים שמגיעים לכוח פוליטי או שלטוני. מפלגת העבודה היא המפלגה היחידה בישראל שהרימה את הדגל הזה. לשמחתי אנחנו לא נרתעים ומבטיחים לנהל את הדבר הזה כמיטב יכולתנו".

[related-posts]

בתגובה אומרים ב"ליכוד ביתנו": "הצביעות והמוסר הכפול של יחימוביץ' מגיעים היום לשיאים חדשים!  לפני שיחימוביץ' נוברת במה שמתרחש במפלגות אחרות ראוי היה שתסתכל מה קורה במפלגתה: מספר 2 ברשימת העבודה, בוז'י הרצוג  בפרשת עמותות ברק, כמזכיר הממשלה, הקפיד לשתוק בחקירתו ולמרות זאת המשטרה המליצה להעמיד אותו לדין וכך גם הפרקליטות שקבעה: כי 'יש ממצאים לכאורה להגשת כתב אישום'.  לפני כן בדו"ח מבקר המדינה מינואר 2000 קבע המבקר כי הרצוג היה שותף 'לרמיסת החוק ברגל גסה', המבקר קבע, כי בלב 'השיטה' עמד ח"כ יצחק הרצוג. הביקורת כלפיו הייתה מפורטת, וממנה עלה כי הרצוג היה האחראי המרכזי להתנהלות החמורה שתוארה בדו"ח- האם ח"כ יחימוביץ אינה מודעת לכל אלה?"

עוד אומרים ב"ליכוד ביתנו" כי ניצב בדימוס משה מזרחי הודח מתפקידו כראש אגף החקירות בעקבות קביעת  היועץ המשפטי לממשלה אלייקים רובינשטיין כי הוא תמלל האזנות סתר בעלי תכנים פוליטיים. "התנהגות זו כונתה ע"י היועץ: 'תמונה של הליכה בגבול החוקיות'. עוד קבע רובינשטיין כי התנהלותו של מזרחי בפרשיות שנחקרו הייתה בעייתית, הוא הפעיל שיקול דעת לקוי ולא כיבד צווי בתי משפט ולכן המליץ רובינשטיין להדיחו מתפקידו. בית המשפט העליון אישר את החלטת היועץ המשפטי.

"‏גברת אתיקה, יחימוביץ' שחצי שעה אחרי שניצלה לרעה את תפקידה וקיימה 'ראיון אובייקטיבי' עם  עמיר פרץ, חיזרה אחריו שיכניס אותה למפלגתו ממנה ברח בגללה, היא האחרונה להטיף מוסר ומוטב שתתחיל להיאבק בשחיתות במפלגה שלה", אומרים ב"ליכוד ביתנו".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן