Skip to content

בטר פלייס לא לבד

QBEAK, יצרנית דנית המתיימרת להצעיד את עולם הרכב החשמלי לעתיד ורוד, מתקשה להעלות על הכביש את הרכב המבטיח שלה. שנת 2012 חלפה וגם השנה החברה לא מצליחה לעבור לייצור
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

החברה הדנית QBEAK עוסקת כבר שלוש שנים בפיתוח רכב חשמלי עתיר טכנולוגיה. הרכב המכונה 2013 ECOmove QBEAK. לפי פרסומי החברה, זהו רכב באורך שלושה מטרים, 1.75 מ' רוחבו ואילו גובהו 1.63 מ' והוא שוקל רק כ-500 ק"ג. התכנון הפנימי יאפשר נסיעה של עד חמישה נוסעים ונהג, כאשר מרכז הכובד הנמוך של הרכב יוסיף ליציבותו ואחיזת הכביש החשובה לבטיחות.

הרכב עתיר חלונות וזכוכית המאפשרת לנהג ולנוסעים מבט טוב לכל מימדי העיר, שם הוא מיועד לנסוע. וחלקים רבים של הרכב עשויים מפלסטיק קשיח וקל משקל.

ששת המצברים של הרכב מכילים 4.7 קווט"ש כל אחד, סה"כ כ- 28 קווט"ש. שני מנועים חשמליים, בעלי הספק מצרפי של 95 כו"ס מניעים את ה- QBEAK למרחק נסיעה של כ-300 ק"מ בין טעינה אחת לשנייה ובמהירות מקסימלית של 115 קמ"ש שתאפשר להשתלב גם בכבישים מהירים, לא כמו רוב כלי הרכב העירוניים המוגבלים רק לכבישים עירוניים לא מהירים.

בין יתר הפיתוחים של ה-QBEAK גם דלתות הזזה הפועלות בעזרת מפתח דמוי כרטיס אשראי, ועיצוב פנימי חדשני עתיר אלקטרוניקה.

החברה הדנית עושה מאמצים למצוא מפעלי ייצור בדנמרק ובעיקר מחוץ לה, על מנת להביא לשוק מכוניות מקו ייצור סידרתי לאירופה, ארה"ב ואסיה, כבר במהלך שנת 2014.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן