Skip to content

בי"ד צבאי שקל להשית עונש מוות לרוצח משפחת פוגל

מקרה נדיר של שקילת עונש מוות למחבלים שפלים היה במשפטם של רוצחי משפחת פוגל, בישוב איתמר. המחבלים רצחו בדם קר את בני הבית, הורים ושלושה ילדים קטנים, אחת מהן תינוקת. מאת אליק מאור
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

מקרה נדיר של שקילת עונש מוות למחבלים שפלים היה במשפטם של רוצחי משפחת פוגל, בישוב איתמר. המחבלים רצחו בדם קר את בני הבית, הורים ושלושה ילדים קטנים, אחת מהן תינוקת.

מאת אליק מאור

אתמול גזר בית הדין הצבאי  132 שנות מאסר על אמג'אד אוועד מהכפר עאוורתא. הוא הורשע בביצוע  רצח חמשת בני המשפחה, ב11 למרץ בשנה שעברה. אוועד  ובן דודו  נתפשו והודו במעשה. בית המשפט ציין כי  שקל לגזור על אוועד עונש מוות, אך בחר לפסוק לו חמש תקופות מאסר עולם ועוד חמש שנים נוספות.

פרקליט אזור יהודה ושומרון סא"ל רוברט נויפלד, אמר כי בהנחייתו של הפרקליט הצבאי הראשי  ובידיעתו של היועץ המשפטי לממשלה, "העונש שנבקש הוא כי הנאשם יורחק לצמיתות מהחברה באופן שלא יראה עוד אור יום כאדם חופשי". כאמור, בית המשפט קיבל את דרישת התביעה וגזר עליו סכום כולל של 132 שנות מאסר.

למרות ההודאות והראיות ביקש ביה"מ הצבאי לבדוק היטב את דוגמאות ה-די.אן.איי על מנת שביה"מ יוכל להחליט על ההרשעה  מעבר לכל ספק סביר.

"אני אדם כמוכם, אין לי שום בעיה נפשית, אף פעם לא הייתה לי מחלה רצינית", אמר הנאשם כשביה"מ ביקש ממנו לומר דברים על עצמו והוסיף: "המחלה היחידה שלי היא הכיבוש שלכם את המדינה שלי".

עמג'אד ובן דודו נשפטו בשני משפטים נפרדים, מאחר שהעידו בעצם זה נגד זה. גם על בן דודו שכבר נשפט קודם, נגזרו חמישה מאסרי עולם מצטברים.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן