Skip to content

יו"ר הפרלמנט המצרי החדש מטעם האחים המוסלמים: "שיתוף פעולה למען מצרים"

יו"ר הפרלמנט המצרי הנכנס בהצהרת כוונות עם כניסתו לתפקיד - "הפרלמנט ייצג את כולם וישתף פעולה עם הממשלה. נשתף פעולה גם עם סיעות שאינן בקואליציה".
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

יו"ר הפרלמנט המצרי הנכנס בהצהרת כוונות עם כניסתו לתפקיד – "הפרלמנט ייצג את כולם וישתף פעולה עם הממשלה. נשתף פעולה גם עם סיעות שאינן בקואליציה".

מאת יצחק קמחי-זוארץ

שיתוף פעולה למען עתידה של מצרים. ד"ר סעד אל-כתאתני
שיתוף פעולה למען עתידה של מצרים. ד"ר סעד אל-כתאתני

רוב חברי מפלגת "החירות והצדק", הכפופה לתנועת "האחים המוסלמים" במצרים בחרו שלשום (ב') בד"ר סעד אל-כּתאתני לשמש כמזכיר הכללי של המפלגה וכיו"ר הפרלמנט המצרי.

בראיון לעיתון הלונדוני "א-שרק אל-אוסט" אמר אל-כתאתני כי "בראש סדר היום של הפרלמנט יעמדו ההגנה על זכויותים של חללי המהפכה, וכן של אלה שנפצעו ונפגעו במהלכה. עוד הוסיף אל-כתאתני כי "כל נציגי העם משתפים פעולה למען קיום מטרות משותפות והשאיפה שלא לקפח אף איש. הפרלמנט ינהיג את כל הזרמים העם, על גווניהם השונים וישתף פעולה עם הממשלה". מבחינת המפלגות שאינן לוקחות חלק בקואליציה, אמר אל-כתאתני כי "ישתף פעולה עם כולם למען טובתה של מצרים".

אל-כתאתני הוא בעל תואר דוקטור במדעים מאוניברסיטת מיניא, שבה גם לימד בשנים 1998-1994. את דרכו הפוליטית החל עם הצטרפותו לתנועת "האחים המוסלמים" והפך להיות מקימה של ועדת התיאום של הפעילות הפוליטית באגודות המקצועיות מטעמה. בהמשך, מונה לשמש בתפקיד דובר התנועה, שאותה ייצג בוועידות בינלאומיות שונות ועד לתפקידו הנוכחי, היה גם ראש סיעת האחים המוסלמים בפרלמנט המצרי בימי שלטונו של הנשיא המודח חוסני מובארק.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן