Skip to content

יורש חדש גם בצפון קוריאה: גברת קים בהריון

הדור השלישי של בני משפחת קים עובד על היורשים. השליט הנוכחי אמנם צעיר מאוד, אבל במשפחת קים לא מראים נטייה להעביר את השרביט למישהו אחר מלבד אחד הבנים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

הנסיך ויליאם וקייט מידלטון לא לבד. אחרי ההריון המתוקשר ביותר בעולם נודע היום גם על לידתו הצפויה של יורש עצר חדש, הפעם בצפון קוריאה הסטליניסטית והמבודדת.

רי סול ג'ו, אשתו של הנשיא הצעיר קים ג'ונג אוi, נראתה היום בשידור טלוויזיה ממלכתי כשהיא עומדת ליד בעלה הנשיא בטקס אזכרה שנערך במלאת שנה למותו של קים ג'ונג איל, שליטה העריץ של המדינה ואביו של הנשיא הנוכחי, שהלך לעולמו אשתקד. הצעירה הנאה, שהופיעה לראשונה בזירה הציבורית ביולי שעבר, החליפה את בגדי המעצבים שלגופה בבגד האנבוק קוריאני מסורתי, בצבע שחור. אבל גם הבגד הרחב והרופף לא הצליח להסתיר את הבטן התופחת, בליטה שבה הבחינה גם הטלוויזיה הדרום קוריאנית.

"רי נראית כמי שנמצאת בשלבים האחרונים של הריונה", נאמר בידיעה שפרסמה סוכנות הידיעות הדרום קוריאנית יונהאפ. העיתון "צ'וסון אילבו" העריך גם הוא כי הלידה תתרחש בקרוב.

ממשלת צפון קוריאה אינה נוהגת לפרסם פרטים רבים על חייהם האישים שלמנהיגי האומה. כאמור, רק ביולי אשתקד נודע על היחסים שבין קים לרי, וגם זאת לאחר שנצפתה לצידו בכמה אירועים רשמיים. מקורות מודיעיניים העריכו שהשניים באו בברית הנישואין בשנת 2009 והם כבר הוריו של ילד אחד, נוסף על זה שרי נושאת עתה ברחמה. במהלך חודש ספטמבר האחרון נעלמה לפתע רי מהזרקור הציבורי, מה שעורר גל עקשני של שמועות לגבי גורלה. כשהופיעה שוב בציבור, חודש מאוחר יותר, כבר לבשה בגדים שנראו במערב כבגדי הריון.

המשטר בצפון קוריאה מוגדר בפי רבים במערב כמעין מונרכיה צבאית. מייסד המדינה, קים איל סונג, שלט בה 46 שנה ועם מותו ב-1994, העביר את השליטה בה לידי בנו, קים ג'ונג איל. לאחר שזה הלך לעולמו בדצמבר אשתקד, החליף אותו הנכד, קים ג'ונג און. חילופי הדורות לא השפיעו על מגמתה של המשפחה לשמר את הסטליניזם האידיאולוגי הנהוג, להתכונן למלחמה בכוחות המערב תוך הצטיידות בנשק גרעיני ולקים פולחן אישיות טוטאלי.

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן