Skip to content

יחימוביץ': נתניהו נמנע מדיון כלכלי-חברתי

בכנס ישראל-שדרות לחברה שנערך היום במכללת ספיר תקפה יו"ר מפלגת העבודה את שר האוצר, שביטל השתתפותו וטענה כי הממשלה נמנעת מלענות על שאלות חברתיות-כלכליות. יאיר לפיד הציג עצמו כמגן מעמד הביניים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

יו"ר מפלגת העבודה שלי יחימוביץ' תקפה את שר האוצר יובל שטייניץ על כך שביטל את הופעתו בכנס שדרות, ואמרה כי הוא ונתניהו חוששים לתת תשובות על השאלות הכלכליות והחברתיות הקשות ביותר. שטייניץ היה אמור להופיע ראשון, ויחימוביץ' היתה אמורה לדבר אחריו, בכנס ישראל-שדרות שנערך היום במכללת ספיר.

שטייניץ ביטל. תכנית כנס שדרות (צילום: אתר הכנס)

"לנתניהו יש עניין עצום לא לקיים שום דיון כלכלי וחברתי, כי אז יצטרך לענות על השאלות הקשות ביותר בדבר כוונותיו לגזרות קשות שהוא מתכנן לציבור", אומרת יחימוביץ'. "הוא יצטרך להשיב כיצד זינקו בתקופתו מחירי המזון והדיור ונשחק השכר. בזמן שנתניהו ושטייניץ מפחידים אותנו עם יוון וספרד, כלכלות שאינן מזכירות אפילו את כלכלת ישראל, הפכנו בלי לשים לב למקסיקו וצ'ילה ואנו דומים להן בצורה מפחידה בפערים העצומים בין עוני ועושר".

יחימוביץ' האשימה את נתניהו כי הוא מייצר בכוונה התלקחויות חסרות תכלית במישור המדיני גם במחיר נזק לישראל ובלבד שעד הבחירות לא יתקיים דיון כלכלי וחברתי, שהוא הבטן הרכה שלו".

לפיד תוקף את יחימוביץ'

"למה תמיד מעמד הביניים? אי אפשר לקצץ פעם בקצבאות לחרדים? אי אפשר לקצץ בהתנחלויות אף אגורה?", כך שאל יאיר לפיד, ראש רשימת "יש עתיד" בהופיעו בכנס הבוקר. לפיד הציג את תכנית "יש עתיד" ואמר: "הפוליטיקה הישנה הפכה אותנו לערימה של קבוצות אינטרסים, של מגזרים, של סקטורים, שרבים ביניהם על השאלה מי הכי קרוב לצלחת. וכל פירמידת הסקטורים והמגזרים והאינטרסים הזאת, יושבת על הגב של סוס עבודה אחד הקרוי 'מעמד הביניים הישראלי'. לשם כך בדיוק הוקמה 'יש עתיד'.

"זוהי הסיבה שאנחנו כאן. כי מישהו צריך להגן על מעמד הביניים הישראלי שתמיד משלם על הכול, שיוקר המחיה תמיד נופל על ראשו, שכולם חושבים שהוא ימשיך ללכת ולא משנה כמה אנשים ירכבו על גבו. זה מה שבאנו לשנות. אחרת הברירה היא בין העלאת המסים הגדולה שמתכנן נתניהו לאחרי הבחירות, להעלאת המסים הגדולה הרבה יותר שמתכננת יחימוביץ' לאחרי הבחירות".

"לא להיכנע ללחצים". יאיר לפיד (צילום: ציפי מנשה)
"לא להיכנע ללחצים". יאיר לפיד (צילום: ציפי מנשה)

לדברי לפיד, המשק הישראלי צריך ליצור צמיחה מתמדת, וכדי לעמוד באתגר הזה הוא צריך לעשות שלושה דברים, שיישומם תלוי ביכולתה של המערכת הפוליטית לפעול באופן ענייני, לטובת המשק ולטובת האזרחים, ולא להיכנע שוב ושוב ללחצים של קבוצות אינטרסים שונות: הגדלת כוח העבודה הישראלי מ-66.2 אחוז לסביבות 80 אחוז; הובלת סיוע לעסקים קטנים, שמהווים 55 אחוז ממקומות העבודה בישראל וצמצום הממשלה ל-18 שרים לכל היותר.

על התכנית הכלכלית של מפלגת העבודה אמר לפיד: "הבעיה בתכנית הזאת היא שבכל פעם שאתה מתרגם אותה למספרים אמיתיים היא מובילה רק לדבר אחד: לפיטורים המוניים ולהעלאת מסים למעמד הביניים הישראלי. 'העבודה' היא היום מפלגתם של הוועדים הגדולים, היא לא תיגע בהם. העיתונות מפרסמת שוועד עובדי חברת החשמל העלים 3.4 מיליארד שקלים מכספי הציבור, הגברת יחימוביץ' לפתע ממלאה פיה מים כי ההסתדרות שולטת במפלגה שלה. וכמו תמיד מעמד הביניים הישראלי, שגם ככה סוחב את כל המדינה על כתפיו, יצטרך לשלם את כל החשבונות. כל ניסיון להגשים אפילו חלק קטן מהתכנית של מפלגת העבודה יוביל באופן בלתי נמנע לגל פיטורים ולהעלאת מסים למעמד הביניים".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן