Skip to content

בג"ץ לסגירת ערוץ 10

האגודה לזכות הציבור לדעת הודיעה על כוונתה לעתור לבג"ץ נגד החלטת הממשלה להעביר את חוק ערוץ 10. כידוע, אם החוק המאפשר את המשך שידורי ערוץ 10 לשנתיים נוספות, כפי שהועבר אתמול בוועדת השרים לחקיקה, לא יאושר, יפסיק ערוץ 10 את פעילותו ב-1 בינואר: בעוד שלושה עשר יום
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

זירת המאבק הפוליטי מתרחבת עם האיומים של האגודה לזכות הציבור לדעת לפעול למניעת מתן זיכיון להמשך הפעלת ערוץ 10. במכתב דחוף ששיגרה אתמול "לדעת" אל היועץ המשפטי לממשלה, יהודה ויינשטיין, היא מביעה התנגדות להחלטה לאשר את מתווה לוקר להמשך השידורים בערוץ 10, בנימוק כי "חקיקת בחירות הינה מעשה פסול, מכוער ונפסד. כניעה של הרשות המחוקקת ללחצי המערכת התקשורתית". בכוונת האגודה לעתור לבג"ץ כנגד אישור החוק.

במכתבה טוענת האגודה, כי לרשות בעלי הערוץ עמדו שנים על גבי שנים להסדיר את חובותיהם, אולם הם בחרו שלא לעשות זאת "ואין לבעלי הערוץ ועובדיו להלין אלא על עצמם". המכתב מציין את הפגיעה, הן בקבוצות שהתחרו על הפעלת ערוץ 10 ונדחו בשעתו, והן בשוויון מול החוק של זכייניות ערוץ 2.

עוד מציינים ב"לדעת" את העובדה כי בכל שנותיו שידר ערוץ 10 את החדשות מגבעתיים ולא מירושלים, בניגוד מפורש להתחייבות שנתן מראש, כשקיבל עליו את זיכיון הפעלת הערוץ. זוהי, אומרים ב"לדעת", הוכחה לזלזולו מלכתחילה בהתחייבויות.

פרופ' אלי פולק, יו"ר האגודה: "הענקת הארכה נוספת, שלישית במספר, פירושה לשים לבוז וללעג את כל ההתחייבויות שנתן הערוץ למדינה עד היום. שלטון החוק נרמס ברגל גסה ע"י לחץ תקשורתי ואין פוצה פה ומצפצף".

[related-posts]

1 Comment

  1. עדנה
    19 בדצמבר 2012 @ 12:21

    נשמע שהאגודה מנסה להמציא עובדות חדשות. "כי לרשות בעלי הערוץ עמדו שנים על גבי שנים להסדיר את חובותיהם, אולם הם בחרו שלא לעשות זאת"? האם היא פספסה את הסחבת כשערוץ 10 רצו להפגש עם הממשלה כדי להסדיר את חובותיהם? כנראה שיותר קל להתעלם מהעובדות הקיימות ולהמציא חדשות. ערוץ 10 נלחם על חייו באופן קבוע מול הממשלה שמקשה עליו.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן