Skip to content

חדשות 2: עשרות יפוטרו, תכניות יבוטלו

החששות הכבדים של עובדי ערוץ 2 אומתו לאחר שבישיבת החרום שכונסה היום בנוה אילן, הם התבשרו על שורת קיצוצים כואבים עליהם הוחלט בישיבת דירקטוריון הערוץ
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

לעובדי ערוץ 2 שהגיעו לאסיפת החירום בנווה אילן דווח, כי חדשות ערוץ 2 יקוצצו לחצי שעה בלבד, התכנית פגוש את העיתונות והתכנית שש עם עודד בן עמי יבוטלו ועשרות עובדים עומדים למצוא את עצמם מחוץ לחברת החדשות, הנאלצת לקצץ מתקציבה עשרים מיליון שקל. דירקטוריון חברת החדשות תובע ממנכ"ל חדשות 2, אבי וייס, להציג בפניו את תכנית הקיצוצים תוך עשרה ימים.

תכנית קיצוצים בתוך עשרה ימים. אבי וייס (צילום: ציפי מנשה)
תכנית קיצוצים בתוך עשרה ימים. אבי וייס (צילום: ציפי מנשה)

בנוסף, החליטו זכייני החברות רשת וקשת לקצץ בהשקעה בהפקת תכניות לנוכח משבר תזרימי קשה, שנוצר לדבריהם בחברה. מחברת רשת נמסר, כי בעקבות הבעיות התזרימיות, נאלצת החברה לבצע התאמות מידיות בלוח השידורים שלה לשנת 2013. "לפיכך, חלק מהתכניות שתוכננו לעלות בשנה זו מבוטלות. העונה השנייה של סדרת הדרמה 'משפחה לא בוחרים' לא תצא להפקה בשלב זה, זאת לאחר שלפני כחודש החליטה רשת על הפסקתה של העונה הראשונה, באמצע, בשל בעיות תזרימיות. כך גם סדרת הדרמה היוקרתית, 'משפחה מודרנית', שהיתה אמורה להיות משודרת בשנת 2013. "הפקות נוספות שנדחות בשנת 2013 הן 'הכל מושלם', 'מפונקים', 'דייט בחשכה 2' ותכניתו של אלי יצפאן, 'השר לעינייני' שפיילוט שלו כבר שודר ביום העצמאות האחרון וזכה להצלחה גדולה".

ארז בן הרוש, סמנכ"ל התוכניות ברשת מסר, "אנו כואבים את ההחלטה לדחות תכניות שעמלנו על פיתוחן במשך חודשים רבים. אנו כואבים את הפגיעה בשוק היצירה הישראלי. אנו תקווה כי המשבר שמרחף מעל תעשיית הטלוויזיה ייפתר על ידי הגורמים הרגולטוריים במהרה".

גם בחברת קשת החליטו לוותר על הפקת כשש תכניות חדשות שתוכננו לעונה הקרובה.

מתמודדים במערכת הפוליטית מיהרו להגיב על המהלך. ח"כ יצחק הרצוג קבל על הפגיעה בדמוקרטיה והטיל את האשם על ראש הממשלה, וח"כ נחמן שי פנה אל דירקטוריון ערוץ 2 בבקשה לדחות את המהלך: "צעד זה, מוצדק ככל שיהיה, פוגע בציבור הרחב, אך בעיקר משחק לידיה של הממשלה הרעה הזו. אין דבר שהממשלה מעוניינת בו יותר מאשר להחניק את הדיון הציבורי בענייני השעה. ככל שתכניות החדשות תדעכנה, יאבד הציבור את זכותו ואת חובתו לדעת. בד בבד, מפלגת העבודה תמשיך להלחם מעל כל במה כדי להקנות לחברת החדשות את הכלים והחופש לעשות את עבודתה באומץ ובנחישות".

 [related-posts]

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן