Skip to content

משבר האחיות: היכן שר הבריאות?

שביתת האחיות נכנסה הבוקר ליומה ה-17. יו"ר הסתדרות האחים והאחיות, אילנה כהן: "האוצר ממשיך להתייחס לאחיות כעבדים ולא כעובדים שעליהם מוטלת כל יום אחריות לחיי אדם". הלילה הסתיימה ללא תוצאות הפגישה בין הצדדים בבית הדין הארצי לעבודה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

נציגי המו"מ בין הסתדרות האחים והאחיות והאוצר נפגשו שוב אמש בלשכתה של השופטת נילי ארד בבית הדין הארצי לעבודה בירושלים להמשך המשא ומתן במשבר האחיות. הפגישה הסתיימה בלילה ללא תוצאות. היום נכנסה השביתה ליומה ה-17 ואחיות קופות חולים כללית שבות לשבות לאחר כמה ימים בהם עבדו.

בצהריים אתמול התפוצץ המשא ומתן. יו"ר הסתדרות האחים והאחיות, אילנה כהן: "האוצר ממשיך להתייחס לאחיות כעבדים ולא כעובדים שעליהם מוטלת כל יום אחריות לחיי אדם. עתה מבקש האוצר לכפות על האחיות עבודה נוספת. המחסור החריף באחיות מחייב הסכם שייתן מענה למשבר. כל עוד האוצר לא ישנה את גישתו, המאבק יימשך".

הפוח האדמה הלוהט מתגלגל שוב לידיה. השופטת ארד (צילום: הרשות השופטת)
תפוח האדמה הלוהט מתגלגל שוב לידיה. השופטת ארד (צילום: הרשות השופטת)

במשרד האוצר אמרו השבוע כי חלה התקדמות במגעים כשהמחלוקת הייתה, לפי האוצר, על תקופת ההסכם. כלומר, האוצר רצה לפרוס את תוספות השכר על פני חמש שנים והאחיות על ארבע. אחר כך התברר שהעניין קצת מורכב יותר. האוצר הציע תוספת לשכר האחיות בהיקף של  12 אחוזים, אבל  באופן דיפרנציאלי – שהאחיות בתחילת הדרך יקבלו תוספת גדולה יותר. האוצר גם דרש להגדיל את היקף העבודה בתמורה לתוספות. האחיות דורשות שיפור שכר הבסיס של כל האחיות.

ממשרד האוצר נמסר אתמול: "אנחנו קוראים להסתדרות האחיות לחזור לשולחן הדיונים כיוון שאנחנו נמצאים במרחק של פסע מחתימה על הסכם".

סגן שר הבריאות, יעקב ליצמן, לא נפגש עד כה עם נציגי האחיות השובתות, ועל כך אמרה כהן: "אין לנו שר בריאות? עם אבא כזה אני מעדיפה להיות יתומה. גם אם הוא חושב שאנחנו לא צודקות, הוא לא צריך לקרוא לנו לפגישה?".

יו"ר מפלגת העבודה שלי יחימוביץ' אמרה כי התעלמותו של נתניהו מהאחיות היא דפוס מוכר אצלו בכל הנוגע לעובדים הנאבקים על זכותם לשרת את הציבור בתנאים מינימאליים. "גם לפני כשנה וחצי, בשביתת הרופאים האחרונה, החל נתניהו להקשיב לרופאים רק אחרי  שיו"ר הסתדרות הרופאים, ד"ר אידלמן, פתח בשביתת רעב והחל מתוך ייאוש לצעוד לירושלים. רק אז נאות להביט בעיניהם של החולים ושל הרופאים ונכנס לתמונה." יחימוביץ' קוראת לנתניהו שלא להוריד ציבור יקר ומסור על ארבע ולהשפילו, אלא לדון עם האחיות מיד, מתוך כבוד לתרומתן העצומה לחברה הישראלית ולעומס החריג המוטל על כתפיהן ביחס לאחיות בעולם המערבי".

ראש עיריית דימונה ויו״ר השדולה לצמצום פערי הבריאות בנגב, מאיר כהן (יש עתיד), הגיב על הפיצוץ במשבר האחיות: ״האוצר ממוטט את מערכת הבריאות הציבורית. האחיות הן כיפת הברזל של מערכת הבריאות, והצעות האוצר המזלזלות מעמיקות את המשבר ומסכנות את החולים". עוד אמר: "הממשלה מוציאה מיליוני שקלים על העלאות שכר לעובדי הנמלים, וזונחת את החזית הבריאותית של מדינת ישראל"

שביתת האחיות נמשכת בבתי החולים, במרפאות קופת חולים כללית, בטיפות החלב ובבתי הספר. עד כה נדחו כ-7,000 ניתוחים.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן