Skip to content

היועץ המשפטי של הכנסת: מופז לא האשים את הרמטכ"ל באי אמירת אמת

על חומרת העימות בין נתניהו למופז ניתן ללמוד מכך שבאופן חריג, איפשרו ליועץ המשפטי של הכנסת, עו"ד אייל ינון, לעיין בפרוטוקולים החסויים של דיוני ועדת חוץ וביטחון. לאחר בדיקת פרוטוקול הדיון קבע ינון כי מופז לא אמר את שיוחס לו מאת צבי זינגר
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

על חומרת העימות בין נתניהו למופז ניתן ללמוד מכך שבאופן חריג, איפשרו ליועץ המשפטי של הכנסת, עו"ד אייל ינון, לעיין בפרוטוקולים החסויים של דיוני ועדת חוץ וביטחון. לאחר בדיקת פרוטוקול הדיון קבע ינון כי מופז לא אמר את שיוחס לו

מאת צבי זינגר

היועץ המשפטי לכנסת, עו"ד אייל ינון, הכריע אמש בשעת לילה מאוחרת בעימות בין ראש הממשלה ליו"ר ועדת החוץ והביטחון של הכנסת. הכרעתו של עו"ד ינון ברורה וחד משמעית: מי שדייק בדבריו, מבין השניים, הוא ח"כ מופז.

לא אמר מה שרוה"מ אמר. מופז (צילום: ציפי מנשה)

במכתב ששיגר היועץ המשפטי של הכנסת, ללשכת ראש הממשלה וללשכת הרמטכ"ל – עם העתקים לשרי הביטחון והאוצר והעתק ליו"ר ועדת חוץ וביטחון – הוא קובע מפורשות כי בניגוד להודעה שפורסמה ע"י אנשי ראש הממשלה, מופז לא האשים בדיון את הרמטכ"ל באי אמירת אמת.

"כידוע הדיונים בוועדת חוץ וביטחון הם חסויים ולא ניתן להעביר את הפרוטוקול או חלקיו, גם לא למוזמנים שנטלו חלק בדיון.

"עם זאת ולאור הנסיבות החריגות, בהן הועלו בתקשורת טענות בדבר אמירה של יו"ר הוועדה, ח"כ שאול מופז, במהלך הדיון שעסק בתקציב הביטחון, לפיה "הרמטכ"ל לא דיווח אמת לראש הממשלה ולשר האוצר בעניין תקציב הביטחון", הריני להבהיר,לאחר שעיינתי בפרוטוקול המלא של הדיון, כי לא נאמרה כל אמירה כזאת ע"י יו"ר הוועדה, ח"כ מופז, לא באופן ישיר ולא באופן עקיף או משתמע".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן