Skip to content

בריחה מהסרטים: חמקו בין הסורגים והשתלשלו בחבל מסדינים

משטרת שיקגו, שרות המרשלים, האף.בי.איי - כל גופי האכיפה האלה מחפשים בנרות אחרי שני שודדי בנק, שבתעוזה בלתי נתפסת נמלטו מתא כלא בגובה 20 קומות. רק פעם אחת הצליח אסיר לברוח מהכלא הזה, וזה קרה לפני קרוב ל-40 שנה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
מתקן הכליאה העירוני בשיקגו: חלונות צרים וגבוהים, צורה משולשת המקלה על השומרים ותאים בגובה עשרות מטרים שהבריחה מהם כרוכה בסיכון לריסוק עצמות (מקור תמונה: ויקימדיה).

מצוד רחב מתנהל היום בשיקגו ובסביבתה אחר שני שודדי בנקים, שנמלטו מאחד מבתי הכלא השמורים בעיר.

שיטת הבריחה מוכרת היטב מהספרים, ובכל זאת קשה מאוד לבצע אותה: השניים יצאו מחלון תאם, בקומה ה-20 של בית הכלא, והשתלשלו מטה באמצעות חבל מאולתר שקשרו לסורגי התא. שני הגברים נשפטו לשנות מאסר ארוכות, והמשטרה טוענת כי יתכן שהם חמושים ומסוכנים לציבור.

מסוקי משטרה ויחידות המצוידות בכלבי גישוש סרקו את האזור, אבל עד עתה לא עלה בידם לאתר את שני הנמלטים, חוזה באנקס וקנת' קונלי. בלקיס קנטור, דוברת שירות המרשלים של ארה"ב, דיווחה כי השניים נראו לאחרונה בספירת הערב שהתקיימה אתמול בשעה 23:00, ולאחר מכן פנו לבצע את בריחתם. בשעה 2:45 לפנות בוקר, מייד לאחר שנחלצו מהכלא, עצרו השניים מונית בקרבת מקום, נכנסו אליה ונסעו לדרכם.

דוברת האף.בי.איי, ג'ואן הייד, סיפרה כי את אחד הרמזים החשובים לפתרון תעלומת הבריחה סיפקה מצלמה שממוקמת במרכז העיר. החוקרים גילו בתאם של השניים חלון שבור וכן סורגי חלון מזויפים, שהוסתרו בתוך מזרון. האסירים הנמלטים גם טרחו להכין מילוי מיוחד למיטותיהם, כך שלסוהרים שהציצו מבחוץ נראו המיטות כאילו השניים עדיין שוכבים בתוכן.

הבריחה תוכננה בקפידה. באנקס היה נחוש במיוחד להימלט. עוד בבית המשפט נשבע שיעשה זאת בקרוב מאוד. אחד הגורמים שהיקשו עליו ועל קונלי היה העובדה שהכלא בנוי כבניין גבוה ובו 27 קומות. השניים שזרו מסדינים  חבל באורך של 60 מטרים לפחות והקפידו לקשור קשר בחבל בכל 1.8 מטרים. את הבריחה ביצעו דרך חלון שהוא אמנם בגובה 180 סנטימטרים, אבל קוטרו 15 סנטימטרים בלבד. לחבל קשרו השניים ריתמה, שסייעה להם לייצב את עצמם במהלך ההשתלשלות בו.

מתקן הכליאה ממנו נמלטו השניים הוא אחד המעטים בעולם הבנוי כגורד שחקים. צורתו המשולשת עוצבה במיוחד כדי שניתן יהיה להשגיח עליו ביתר קלות, משום שבאופן תיאורטי היא מקטינה את "שטחים מתים", כלומר כאלה שאינם נראים לעין השומרים במבט ישיר מעמדות השמירה שלהם. קנטור ציינה כי הבריחה המוצלחת היחידה מכלא-שחקים זה התרחשה לפני קרוב ל-40 שנה.

עד עתה הספיקה המשטרה לפשוט על בית בטינלי פארק, פרבר של שיקגו. על אף שהבורחים לא נתגלו שם, מצאו השוטרים ראיות לכך שהשניים שהו במקום כמה שעות קודם לכן. חלק מבתי הספר בטינלי פארק נסגרו, לאחר שהורים מבוהלים התקשרו למנהלי בתי הספר ותבעו שלא לאפשר מצב בו פושעים מסוכנים וחמושים יוכלו להיכנס למוסד חינוכי לא מאובטח. הזיכרון של אירועי קונטיקט עודנו טרי מאוד אצלם.

באנקס, הידוע כ"שודד יד שנייה", בשל מנהגו ללבוש בגדים משומשים במהלך פשיטות השוד שלו, הורשע בשבוע שעבר בשוד שני בנקים ובניסיונות לשדוד שניים נוספים. לדברי התביעה, שדד 600 אלף דולר, אלא שרוב הכסף הזה טרם נתגלה. במהלך משפטו, הגן על עצמו וחולל שערורייה כאשר טען כי החוק האמריקני אינו חל עליו.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן