Skip to content

פרס: "ישראל מחויבת למקומות הקדושים ולחופש הפולחן"

בביקור חגיגי שערך הנשיא פרס במעונו הרשמי של הארכיבישוף שקור בחיפה, לרגל חג המולד הקרב, הוא הביע משאלה: ״מי ייתן ויזכה המזרח התיכון ערב חג המולד לעידן של שלום, אחווה ושגשוג״
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

״מדינת ישראל מחויבת להמשיך ולשמור על המקומות הקדושים ועל חופש הפולחן. בארץ הקודש ימשיך לשרור דו קיום בין יהודים נוצרים ומוסלמים״. כך אמר נשיא המדינה, שמעון פרס, בביקור חגיגי שערך במעונו הרשמי של הארכיבישוף שקור בחיפה, לרגל חג המולד הקרב. ״מי ייתן ויזכה המזרח התיכון ערב חג המולד לעידן של שלום, אחווה ושגשוג״, אמר פרס.

משאלה לשלום בין הדתות. שמעון פרס. (צילום: מארק ניימן/ לע"מ)
משאלה לשלום בין הדתות. שמעון פרס. (צילום: מארק ניימן/ לע"מ)

הנשיא שר שירי חג מולד מסורתיים עם ילדי בית הספר הערבי- נוצרי בעיבלין ונשא ברכה למאמינים   הנוצרים בישראל ובעולם ואמר :"כנשיא מדינת ישראל ובשם כל העם באתי הבוקר על מנת לאחל לכם בני העדה הנוצרית חג מולד שמח! מדינת ישראל מחויבת להמשיך ולשמור על המקומות הקדושים ועל חופש הפולחן. בארץ הקודש ימשיך לשרור דו קיום בין יהודים נוצרים ומוסלמים. מהעיר חיפה, מודל של שלום ודו קיום ברצוני להעביר מסר לעולם כולו- מסר של שלום ואחווה בין כל הדתות, לכל העמים. מי ייתן ערב חג המולד לעידן של שלום, אחווה ושגשוג".

הנשיא הדגיש כי היחסים בין ישראל לוותיקן טובים ומשקפים את המחויבות לשמירה על חופש הדת בישראל ואמר: ״יש לי כבוד עצום לאפיפיור, אני מעריך את דאגתו ופועלו לשמירה על היחסים הטובים בתוך העולם הנוצרי. גם היחסים  בין ירושלים לוותיקן מצוינים וחמים, הטובים שהיו אי פעם״. הנשיא ברך את בני הקהילה הנוצרית בישראל ואמר: ״ אנו גאים מאד בבני ובנות הקהילה הנוצרית בישראל שתורמים רבות במגוון תחומים. אני מאחל לכם ולכל המאמינים הנוצרים בעולם חג מולד שמח".

הנשיא  פרס התקבל באירוע על ידי מקהלת ילדי הספר בלבוש חג מסורתי, מנהיגי העדות הנוצריות בגליל ובראשם הארכיבישוף אליאס שקור שברך ואמר: ״אני מודה לנשיא המדינה שהגעת לברך את העדות הנוצריות לקראת חג המולד והשנה החדשה. הקהילה הנוצרית בישראל קטנה אך גאה בהיותנו אזרחי ישראל. הקהילה הנוצרית תמשיך ותפעל בשותפות ובניית המדינה יד ביד כתף אל כתף עם היהודים והמוסלמים״.

ראש עיריית חיפה יונה יהב, שנכח באירוע, אמר: ״בחיפה אין דו קיום, יש קיום אחד- חיפה היא המקום היחידי במזרח התיכון ששוכן בו שלום כבר 110 שנים ורק כך זה יכול להתרחש. כפי שאנו חוגגים בחיפה את חג החגים בחוצות העיר בשוויון מלא כך אאחל לנוצרים בכל המדינות השכנות- חג החגים הוא הסימפטום לחוויה של העיר חיפה״.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן