Skip to content

תיקון חוק ערוץ 10 לקריאה שנייה ושלישית

מליאת הכנסת אישרה , בקריאה ראשונה, את התיקון לחוק הרשות השניה המאפשר את המשך שידורי ערוץ 10. התיקון לחוק צפוי לקבל את אישור ועדת הכלכלה לקראת קריאה שניה ושלישית. בכך , יושם קץ למאבק על המשך שידורי הערוץ לשנתיים נוספות
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

במהלך הדיון על אשרור המלצות ועדת לוקר, הדף שר האוצר יובל שטייניץ את הטענות לפיהן "התקשורת שבוייה של הממשלה" ואמר כי התקשורת ביקורתית ואף בוטה כלפי ראש הממשלה וכלפי הממשלה.

שטייניץ אמר כי ההסדר הושג תודות לממשלה וציין כי הממשלה נחלצת לסייע לערוץ זו הפעם הרביעית, לאחר שהערוץ היה בבעיות גם בשנים 2005 ו-2006: "זה לא ברור מאליו שהממשלה נחלצת לטובת הערוץ. ההסדר הזה הוא לא להבראתו. הוא יצטרך להבריא בעצמו. אני מקווה שהם לא יגיעו לכאן בפעם החמישית, אני לא חושב שתהיה הזדמנות חמישית".

מתן חודורוב מנופף במכתב הפיטורים בהפגנה מול מצודת זאב אתמול (צילום: דן בר דוב)

לדברי שטייניץ, כאשר הוא הקים את ועדת לוקר עמדו לנגד עיניו שני דברים: שמירה על האינטרסים של המדינה והגנה של שוויון במתן הקלות לרשת ולקשת. "ההסדר הזה עומד בשני התנאים האלה. מדינת ישראל לא מוותרת על פרוטה, עמדנו על הכלל הראשון, ועמדנו גם בכלל השני. מה שהוצע לערוץ 10 הוצע גם לאחרים".

שר התקשורת היוצא, משה כחלון, שהכין את תיקון החקיקה, נשמע ביקורתי כשדיבר על אבני נגף שעמדו בדרכו להשלמת המשימה וקרא להחלת רפורמה מקיפה בענף התקשורת ובכללה מתן רשיונות לזכייני השידור המסחרי, במקום שיטת הזיכיונות הנהוגה כיום: "כנראה שיש כשל יותר גדול ממה שחשבתי", ציין כחלון: "זה לא מחזה נעים לראות אנשי תקשורת שמשחרים לפתחם של פוליטיקאים לבקש עבור עצמם. זו חוויה לא נעימה שאני הייתי מוותר עליה. למה אנחנו צריכים את זה? תנו להם רישיונות ותתאימו להם את הרגולציה וחופש. אנחנו יודעים מה צריך לעשות ואיך, רק צריך לקבל אומץ ולעשות".

 גם ח"כ ניצן הורוביץ, עיתונאי ערוץ 10 בעברו, פקפק ביכולת של פתרון הדחק של הרגע האחרון לפתור את הבעיות המהותיות של העיתונות, בטלוויזיה ובפרינט. "תקשורת חופשית היא לא משהו שניתן להשאיר אותו לחסדי השוק הפרוע. לא היה קולנוע בישראל בלי חוק הקולנוע ולא הייתה יצירת תיאטרון בלי תקצוב. אם אנחנו רוצים לראות את פעילות התקשורת אנחנו חייבים תשומה ציבורית. המודל שבו הכל רווח והפסד לא מחזיק מעמד בתקשורת ואת זה חייבים להבין. אין הבדל בין תמיכה בתקשורת לבין תמיכה בנושאים אחרים".

הדיון במליאה גלש אף לדיון כללי על "התקשורת העוינת" כאשר חבר הכנסת מיכאל בן ארי, יו"ר "עוצמה לישראל" בחר לכנות את עיתון הארץ "עיתון של האויב" אבל החמיא לו על הסודוקו. בן ארי ציין כי בכל ארבע שנות כהונתו בכנסת לא זומן מעולם לאולפני ערוץ 10 וקבל על חוסר אובייקטיביות של הערוץ. חבר הכנסת אחמד טיבי, בציניות אופיינית, אמר לעובדי ערוץ 10 שאל להם להלין כי "ראש הממשלה לפחות לא נוהג כמו מדינות אחרות" שבהן, לדבריו, מיד עורפים ראשים. הוא החמיא לערוץ 10 על תכניות שהן "מקור גאווה": "אסור שהכנסת תתן יד לרודנות של השלטון כלפי אמצעי התקשורת".

שעה שהדיון התקיים במליאה, הפגינו עובדי החדשות המקומיות ליד הכנסת. שינוי החקיקה נוגע גם לשידורי החדשות המקומיות הזוכים, במסגרת התיקון לאורכה של חצי שנה עד לתום זיכיון השידור שלהם.

הפגנת החדשות המקומיות 0צילום: יורי סקבירסקי)
הפגנת החדשות המקומיות 0צילום: יורי סקבירסקי)
error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן