Skip to content

נפתלי בנט: "לא אגרש יהודי מביתו"

"אם אקבל פקודה לפנות יהודי מביתו ולגרש אותו, המצפון שלי לא יאפשר לי לעשות זאת", אמר אמש בנט בראיון ב"משעל חם". "הייתי מבקש מהמפקד שלי פטור, שישחרר אותי מהתפקיד הזה". דבריו עוררו סערה רבתי ובנט מיהר להבהיר בעמוד הפייסבוק שלו: "אני מתנגד בכל נפשי וליבי לסירוב פקודה"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

הזירה הפוליטית רוגשת וסוערת, עקב דבריו של יו"ר הבית היהודי, נפתלי בנט, שאמר בראיון לתוכנית "משעל חם" בערוץ 2, כי גם אם יקבל פקודה – לא יגרש יהודי מביתו.

"אם אני אקבל פקודה לפנות יהודי מביתו ולגרש אותו, המצפון שלי לא יאפשר לי לעשות זאת", אמר בנט בראיון. "הייתי מבקש מהמפקד שלי פטור, שישחרר אותי מהתפקיד הזה. אני חינכתי שפקודה שדגל שחור מתנוסס מעליה לא מקיימים. לגרש אנשים מהארץ הזאת זה איום ונורא. אני אפעל בכל נפשי ומרצי לא לתת לזה לקרות". בנט הדגיש: "איני מסוגל להיכנס לבית של יהודי ולפנות אותו. אגב, אני גם לא אגרש ערבי מהבית שלו". הוא גם הודיע כי בנושא הזה יהיה מוכן לרצות עונש מאסר בכלא – אם כי טען כי אין בדבריו אלה משום קריאה לסירוב פקודה.

(צילום מדף הפייסבוק של בנט)
בנט. יבקש שחרור ממפקדו (צילומים: מעמוד הפייסבוק של נפתלי בנט)

מייד בתום התוכנית העלה בנט סטטוס לעמוד הפייסבוק שלו, ובו ניסה להסביר את דבריו: "סיימתי עכשיו ראיון לא פשוט עם ניסים משעל", כתב. "הסברתי לו למה ממשלת ישראל שוגה שגיאה קשה בתמיכתה במדינה פלסטינית בתוך הארץ שלנו.

"נשאלתי לגבי גירוש יהודי מביתו עמדתי ברורה: כאחד שהוביל לוחמים פעמים רבות במבצעים ובשדה הקרב. את כל הפקודות שקיבלתי במשך 22 שנותיי בצה״ל קיימתי ואמשיך לקיים. אישית פשוט אינני מסוגל לגרש משפחה מביתה, ואבקש ממפקדיי לשחרר אותי מכך.  אני מתפלל לכך ואפעל בכל מאודי שלעולם ממשלת ישראל לא תגרש משפחות מביתן בארץ הזו", כתב בנט.

"איני מסוגל להיכנס לבית של יהודי ולפנות אותו"
"איני מסוגל להיכנס לבית של יהודי ולפנות אותו"

דבריו של בנט עוררו גל תגובות. השר משה (בוגי) יעלון, אמר: "כרמטכ"ל לשעבר אני מזועזע שנפתלי בנט קרא לסירוב פקודה. הקיום של מדינת ישראל מושתת על צה"ל, וקיומו של צה"ל מושתת על ציות לפקודות. מי שקורא לסרבנות הוא חסר אחריות ופוגע בערכי היסוד של מדינת היהודים".

ח"כ איתן כבל, ראש צוות התגובות במפלגת העבודה: "מדובר באמירה אומללה ובלתי מתקבלת על הדעת אפילו בתקופת בחירות. ללא כל קשר לפוליטיקה מימין ומשמאל, סירוב פקודה מהווה חציית קו אדום הפוגעת ביכולת שלנו לתפקד כחברה ודברי תמיכה של מנהיג ציבור המעודדים לכך, הם חמורים ובלתי לגיטימיים לחלוטין".

יו"ר מפלגת העבודה שלי יחימוביץ' אומרת כי התבטאותו של נפתלי בנט חותרת תחת היסודות הדמוקרטיים של המדינה, אנטי ממלכתית, ומערערת על החלטות ממשלה שנבחרה באופן דמוקרטי בידי העם. כותבת יחימוביץ' בפייסבוק שלה: "הדמוקרטיה שלנו יכולה לספוג סרבנות מימין ומשמאל כשהיא נעשית ע"י יחידים שמגיעים משוליים קיצוניים, אבל כשסרבנות חודרת לזרם המרכזי בחברה, ולהנהגה שלה, היא מסכנת אותנו כחברה, כעם וכמדינה. שירות בצה"ל הוא לא תכנית  כבקשתך. כפוליטיקאי זכותו של בנט להיאבק על עמדותיו, אבל אם הן לא יתקבלו – עליו, כחייל וכאזרח, לציית לחוקי המדינה. התנצלותו הרפה אינה מספיקה. עליו לחזור בו  לאלתר, שכן דבריו נתפסים כקריאה למרי אזרחי".

ממפלגת קדימה נמסר בתגובה: "בנט חשף את פרצופו האמיתי והמסוכן. האמת יצאה לאור. מתברר שבנט הוא לא יותר מהרועה של נוער הגבעות. יש להזכיר לו שחוק הוא חוק הוא חוק. ומי שמצהיר כי לא ימלא אחר החוק, אינו ראוי להיות נבחר ציבור, וודאי שלא להוביל מפלגה.'קדימה' נאמנה לשלטון החוק ותמשיך לייצג את הציבור המשרת והממלכתי בישראל".

אלוף במיל. חבר התנועה, אלעזר שטרן, בתגובה לקריאות מכיוון הבית היהודי לסירוב פקודה: "הקריאות שהיו עד כה נחלתם של גורמים קיצוניים הפכו לקו פוליטי מסוכן. הניסיון להוביל את הנוער הנפלא של הציונות הדתית למחוזות קיצוניים הוא ניסיון לא ערכי, לא חוקי ולא ציוני. המדיניות הקיצונית של השנים האחרונות מושכת גם התבטאויות קיצוניות שמסכנות את הערכים החברתיים הבסיסיים ביותר שלנו – יש לגנות בתוקף כל קריאה לסירוב פקודה, מימין ומשמאל כאחד".

אל״מ במילואים יאיר שמיר, מועמד מספר 4 ברשימת בליכוד-ישראל ביתנו לכנסת, הגיב לדבריו של נפתלי בנט ואמר ״שדבריו בעניין סירוב הפקודה בצה״ל אינם מקובלים ואין להם כל מקום בשיח הציבורי. אני מקווה שבנט אינו זאב בעור של כבש שדיבר עד כה במתינות לטובת צורכי בחירות.״

מ"התנועה" נמסר בתגובה לדברי בנט: "נשף המסכות הסתיים – נפתלי בנט הוא ימין קיצוני. קריאות לסירוב פקודה מסכנות את יסודות קיומנו כאן והדברים חמורים שבעתיים לאור העובדה שבנט ניסה, עד היום, לצייר עצמו כגורם מתון וממתן. התנועה לא תקבל קריאות לסירוב פקודה, לא מימין ולא משמאל, ותפעל בכל כוחה נגד קריאות המערערות על מקור הסמכות לחיינו כאן בכלל ולצה"ל בפרט".

ראשי עוצמה לישראל, חברי הכנסת אלדד ובן ארי, מברכים את נפתלי בנט על הכרזתו כי יסרב פקודה ולא יסכים לפנות יישובים. "עוצמה לישראל מקווה כי בנט לא ייבהל ויחזור בו בגלל גל הגינויים שבא מספסלי האגף הימני כבייכול בליכוד", נמסר.

אלדד ובן ארי הוסיפו "נחשף פרצופו האמיתי של הליכוד, המתכונן להקמת מדינה פלשתינאית ולגירוש היהודים הבא. גם ניצי האגף הימני בליכוד יודעים שהם ישתמשו בצה"ל כדי לגרש יהודים. הליכוד לא למד דבר אבל אנחנו לא שכחנו ולא סלחנו".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן