Skip to content

עבאס לאו"ם: לאשר לפליטים פלסטינים מסוריה להגיע לרשות

אלפיים פליטים פלסטינים נמלטו ממחנה ירמוק המותקף ללבנון. דובר הפת"ח: "אם ישראל תאפשר נפעל מיידית". למשרד החוץ או למנהל האזרחי בישראל לא הגיעה שום פנייה מצד הרשות בעניין
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

נשיא הרשות הפלסטינית,  מחמוד עבאס, פנה אמש (חמישי) לאו"ם בבקשה לאפשר לאלפיים פליטים פלסטינים שנמלטו ממחנה הפליטים ירמוק בסוריה ללבנון, להגיע לשטחי הרשות בגדה או לרצועת עזה. פנייתו של עבאס באה לאחר שאלפי פלסטינים שחיו במחנה הפליטים, המצוי בפאתי דמשק, נקלעו לזירת הקרבות בין המורדים לצבא סוריה המתחוללים במחנה הפליטים. הצבא הסורי הזרים למקום טנקים ובתחילת השבוע הפציצו מטוסי הצבא מסגד בו הסתתרו פליטים ואזרחים אחרים מאימת הקרבות. ההפצצה הרגה יותר ממאה בני אדם.  

הטבח במחנה הפליטים ירמוק (מקור: יו טיוב)
הטבח במחנה הפליטים ירמוק (מקור: יו טיוב)

לדברי עבאס, נמלטו מירמוק ללבנון כאלפיים פלסטינים מתחילת השבוע. דובר הפת"ח, אחמד אסאף, אמר שתנועתו מוכנה לפעול לקליטת הפליטים אם ישראל תאשר להם להגיע לגדה המערבית. "זהו מקרה הומניטרי דחוף וזכותם המקודשת", אמר. מנהיגי הפת"ח האשימו השבוע את הנשיא אסאד בטבח פלסטינים בסוריה לאחר התקפות הצבא על המחנה.  

מהמנהל האזרחי נמסר, כי לא הגיעה אליהם שום פנייה מהרשות בנושא וכאשר תגיע, היא תיבחן לעומקה. ממשרד החוץ נמסר כי גם להם לא ידוע על פנייה לישראל בעניין זה. מקורב למשרד החוץ אמר כי כנראה אצה דרכו של אבו מאזן לאו"ם ולתקשורת לפני שפנה לישראל.

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן