Skip to content

נתניהו: "מי שיידבק בסרבנות – לא יישב בממשלתי"

"אני לא מוכן שמישהו אצלי יקדש סרבנות בממשלה", אומר ראש הממשלה, בנימין נתניהו שהתראיין הערב בשלושת ערוצי הטלוויזיה. "האמירה של בנט חמורה בצורה בלתי רגילה בעיני. אני חושב שהרעיון של סרבנות, גם כנטייה אישית, זה דבר שהוא פשוט בלתי קביל"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, אומר הערב בראיון לערוצי הטלוויזיה, כי לא יישב בממשלה עם יו"ר הבית היהודי, נפתלי בנט. זאת,בשל אמירתו אתמול כי יסרב פקודה לפנות יישובים.

"אני לא מוכן שמישהו אצלי יקדש סרבנות בממשלה", אמר בראיון לחדשות 10. "האמירה של בנט חמורה בצורה בלתי רגילה בעיני. אני חושב שהרעיון של סרבנות, גם כנטייה אישית, זה דבר שהוא פשוט בלתי קביל. אם כל חייל יחליט, יש פקודה שמוצאת חן בעיניי, יש פקודה שלא מוצאת חן בעיניי, אין לנו צה"ל".

יסרב? לא יסרב? נפתלי בנט (צילום: מעמוד הפייסבוק של בנט)
יסרב? לא יסרב? נפתלי בנט (צילום: מעמוד הפייסבוק של בנט)

בראיון לערוץ 2 אמר ראש הממשלה על דבריו של בנט: "זה חמור מאוד. עתיד המדינה מושתת על הצבא ועל מילוי פקודות. אני אומר דבר פשוט: מי שיידבק בסרבנות – לא יישב בממשלתי".

את הדברים שחוללו את הסערה אמר אתמול בנט, בראיון בתוכנית "משעל חם" בערוץ השני. "אם אני אקבל פקודה לפנות יהודי מביתו ולגרש אותו, המצפון שלי לא יאפשר לי לעשות זאת", אמר בנט בראיון. "הייתי מבקש מהמפקד שלי פטור, שישחרר אותי מהתפקיד הזה. אני חינכתי שפקודה שדגל שחור מתנוסס מעליה לא מקיימים. לגרש אנשים מהארץ הזאת זה איום ונורא. אני אפעל בכל נפשי ומרצי לא לתת לזה לקרות". בנט הדגיש: "איני מסוגל להיכנס לבית של יהודי ולפנות אותו. אגב, אני גם לא אגרש ערבי מהבית שלו". הוא גם הודיע כי בנושא הזה יהיה מוכן לרצות עונש מאסר בכלא – אם כי טען כי אין בדבריו אלה משום קריאה לסירוב פקודה.

בנט לא יישב בממשלתו. בנימין נתניהו. (צילום: קובי גדעון/לע"מ)
בנט לא יישב בממשלתו. בנימין נתניהו. (צילום: קובי גדעון/לע"מ)

מייד בתום התוכנית העלה בנט סטטוס לעמוד הפייסבוק שלו, ובו ניסה להסביר את דבריו: "סיימתי עכשיו ראיון לא פשוט עם ניסים משעל", כתב. "הסברתי לו למה ממשלת ישראל שוגה שגיאה קשה בתמיכתה במדינה פלסטינית בתוך הארץ שלנו.

"נשאלתי לגבי גירוש יהודי מביתו עמדתי ברורה: כאחד שהוביל לוחמים פעמים רבות במבצעים ובשדה הקרב. את כל הפקודות שקיבלתי במשך 22 שנותיי בצה״ל קיימתי ואמשיך לקיים. אישית פשוט אינני מסוגל לגרש משפחה מביתה, ואבקש ממפקדיי לשחרר אותי מכך.  אני מתפלל לכך ואפעל בכל מאודי שלעולם ממשלת ישראל לא תגרש משפחות מביתן בארץ הזו", כתב בנט.

[related-posts]

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן