Skip to content

אגד תפרסם מודעות קדימה להשוואת שכר חיילים לאברכים

בעקבות התפתחות זאת פנתה מפלגת קדימה הערב ליו"ר ועדת הבחירות המרכזית לבחירות לכנסת ה-19, השופט אליקים רובינשטיין, בבקשה דחופה להורות באופן מיידי לחברת דן לפרסם את מודעות התעמולה של קדימה לאלתר
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

חברת "אגד" חזרה בה מהחלטתה לצנזר את מודעות מפלגת קדימה, הקוראות להשוואת שכר החיילים לשכר האברכים.

בעקבות התפתחות זאת פנתה מפלגת קדימה הערב ליו"ר ועדת הבחירות המרכזית לבחירות לכנסת ה-19, השופט אלייקים רובינשטיין, בבקשה דחופה להתערב באופן מיידי ולהורות לחברת דן "שלא לפעול בדרך של אפליה לפרסם את מודעות התעמולה של קדימה לאלתר".

מודעות המריבה

במכתב עליו חתום יו"ר מטה הבחירות של קדימה, ח"כ ישראל חסון, טוענת מפלגת קדימה כי "למרבה ההפתעה, חברת 'כנען' הודיעה למפלגת קדימה כי חברות אגד ודן מסרבות לפרסם את המודעות בנוסחן המקורי. החברות הגדילו לעשות כאשר התערבו התערבות בוטה בתוכן המודעות, ודרשו כתנאי לפרסום, כי הנוסח ישונה בהתאם להוראותיהן, כך שבמקום המילה 'אברכים' ייכתב 'אלה שלא משרתים' ".

 עוד מסבירה קדימה, כי "חברות אגד ודן מספקות שירותי תחבורה ציבורית בהתאם לרישיונות הפעלה שקיבלו מהמדינה, בין היתר הן לוקחות חלק משמעותי בהסעת חיילים מביתם לבסיסי צה"ל וחזרה ואף מרוויחות בשל שירות זה סכומים נאים."

 בקדימה מסבירים, כי "הסדר פרסום החוצות על גבי האוטובוסים מוסדר בהוראות סעיף 10ב' לחוק הבחירות (דרכי תעמולה), בו נקבע בין היתר כי 'משווק פרסום לא יפלה בין מתמודדים בבחירות בכל דרך שהיא…" לפיכך, טוענים בקדימה: "החלטתן של חברות אגד ודן לצנזר את מודעות התעמולה של קדימה לא רק שהיא נעדרת כל בסיס חוקי, הרי שהיא גם עולה כדי אפלייתה של קדימה ביחס למפלגות אחרות ועל כן אינה חוקית. על פי הוראות החוק, הגורם המוסמך לצנזר או לפסול תעמולת בחירות הינו כבוד השופט, יו"ר ועדת הבחירות המרכזית, ולא חברות האוטובוסים".

קדימה מדגישה במכתבה: "לא אחת דובר על חשיבותו של חופש הביטוי במדינה דמוקרטית, ואף נקבע במפורש כי הפגיעה בחופש הביטוי תעשה רק במקרים קיצוניים וחריגים. במקרה דנן, לא רק שאין זה המצב בנוגע לתוכן הפרסום, הרי שברור שגם אין זה בסמכותן של חברות האוטובוסים להכריע בסוגיה על דעת עצמן. " לכן", טוענת קדימה, "החלטתן של חברות אגד ודן אינה חוקית, ועומדת בניגוד להוראות חוק הבחירות".

 במכתב מבקשת מפלגת קדימה מיו"ר ועדת הבחירות "לפעול בהתאם לסמכות המוקנית לך לפי סעיף 17ב לחוק הבחירות (דרכי תעמולה) ולהורות לחברת "דן" לפרסם את תעמולת הבחירות של קדימה, ככתבה וכלשונה לאלתר".

 עוד מבקשת מפלגת קדימה, כי אם חברת דן תעמוד בסירובה "הרי שאנו מבקשים מכבוד השופט, לאסור על חברת דן לפרסם כל תעמולת בחירות על גבי האוטובוסים שלה במהלך תקופת הבחירות".

 בקדימה טוענים כי בשל מועד הבחירות הקרוב, "כל יום שבו מסרבת חברת דן לפרסם את המודעות היא מסיבה נזק בלתי הפיך למפלגת קדימה ועל כן נדרשת החלטה בהקדם בעניין זה".

[related-posts]

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן