Skip to content

מצרים: החוקה תאושר כנראה ברוב גדול משישים אחוז

על פי תוצאות בלתי רשמיות אזרחי מצרים אישרו ברוב גדול את הטיוטה בשלב השני של משאל העם. אם תאושר טיוטת החוקה, היא תהפוך, לדברי האופוזיציה, למרשם לאי-שקט, כי מספר התומכים בה קטן יחסית למספר בעלי זכות הבחירה וההצבעה לא היתה הוגנת
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
האם תשקוט מצרים?
האם תשקוט מצרים?

רשת אל-ג'זירה מדווחת מפי דובר של מפלגת האחים המוסלמים, התומכת בנשיא מורסי, שמספירה של ארבעה מיליון קולות עולה תמיכה של 74 אחוז בחוקה. גם ממדגם שערכה חזית ההצלה הלאומית שבאופוזיציה עולות תוצאות דומות.

לדברי כתב אל-ג'זירה, מייק האנה: "כרגע נראה שכ-68 אחוז מהבוחרים אישרו את טיוטת החוקה, כ-32% התנגדו לה, כ-35% מחמישים מיליון בעלי זכות בחירה הגיעו לקלפיות". תוצאות רשמיות יתפרסמו לכל המוקדם מחר, יום שני, אחרי שמיעת ערעורים.

על פי תוצאות לא רשמיות, 57% מהמצביעים בסיבוב הראשון, שהתקיים ב-15 בדצמבר, אישרו את טיוטת החוקה. ההצבעה פוצלה ליומיים מאחר שעל פי החוקה הקיימת שופטים אמורים לפקח על חוקיותה, ורבים מהם סירבו לעשות זאת.

תומכי מורסי טוענים, שהחוקה חיונית לצורך המעבר לדמוקרטיה, שנתיים כמעט אחרי המהפכה שהפילה את משטרו הרודני של הנשיא מוברק. הם גם תייצב את כלכתה המדינה המקרטעת. אך האופוזיציה מאשימה את מורסי בכפיית טקסט אסלאמי המתעלם מזכויות הנוצרים, המונים כעשרה אחוזים מאוכלוסיית המדינה, וכן מזכויות הנשים.

אתמול התפטר סגן הנשיא, מחמוד מקי, שופט במקצועו, שאמר שממילא התכוון לעשות זאת אחרי אישור החוקה החדשה, המבטלת ממילא את תפקיד סגן הנשיא. אולם מדברים שאמר בשידור טלוויזיה עולה שייתכן שהתפטרותו החפוזה קשורה למדיניות הנשיא. "הבנתי לפני זמן מה שהעיסוק בפוליטיקה אינו מתאים לאישיותי כשופט", הוא אמר. מקי עמד בראש השופטים שהתנגדו לנשיא מוברק, אך סירב להציג את מועמדותו לנשיאות בנימוק שהוא מבקש לשמור על עצמאות פוליטית.

אם תאושר טיוטת החוקה, היא תהפוך, לדברי האופוזיציה, למרשם לאי-שקט, מאחר שמספר התומכים בה קטן יחסית למספר בעלי זכות הבחירה, וההצבעה לא היתה הוגנת. "אני צופה הפגנות נוספות", אמר אחמד סעיד, מנהיג מפלגת המצרים החופשיים הליברלית וחבר חזית ההצלה הלאומית, קואליציה אופוזיציונית, שהוקמה אחרי שהנשיא מורסי הרחיב מאוד את סמכויותיו ב-22 בנובמבר.

 

 

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן