Skip to content

מה עובר על גלובס בזמן האחרון?

בגלובס התפרסמו בימים האחרונים שתי כתבות כלכליות שנשמעות כמו מנשרים מלשכת רה"מ ושר האוצר, על ההשקעות הכלכליות האדירות ברופאים, המורים, אחיות, עובדי קבלן וכדומה, והשבוע נגמר עם טור מאוד מוזר של דרור פויר, שמאלני עצמוני שהתחיל להעריך ואפילו לכבד את נתניהו
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

"תסמונת סטוקהולם היא תופעה שבה אדם המוחזק בכפייה בידי אנשים זרים, מפתח אמפתיה והזדהות נפשית עם האידיאולוגיה והמעשים של האנשים המחזיקים בו. תסמונת זו נובעת מהרצון להזדהות עם החזק והשולט"
– ויקיפדיה

השבוע שעבר נגמר עם טור מאוד מוזר של דרור פויר. אני האחרון שצריך להעיד על הכתיבה המדויקת והמשובחת לעילא שלו, אפילו על קטעי הווידאו הנהדרים בגלובס, אבל "למדתי להעריך, אפילו לכבד, את ראש הממשלה בנימין נתניהו"? יופי לך באמת, אבל אולי קצת היגיון בכתוב כשאתה טוען שלמדת להעריך את נתניהו? אולי הפחד מהגרזן העיתונאי של משפחת נהנתניהו גרם לפויר לכתוב את הכתבה הנכה הזו. הסברים אין לו, ואלו שיש מאוד מטרידים. שנתחיל?

"אני רואה בו מנהיג. וזה לא רק מפני שכשאני מסתכל סביב אני לא רואה אף מנהיג אחר שמתקרב אליו (או מנהיגה שמתקרבת). למרות מה שאמרתי, יש בו גם מתינות. ואחריות. ורצון טוב. וחוכמה. ולהט. והומור. לא יודע איך זה קרה לי, אבל הוא מרגיע אותי". פויר מתחנף עד בחילה, וזה המשפט שתפס אותי הכתבה שלו. מתינות, אחריות, רצון טוב, חוכמה, להט, הומור. זה מרגיע את פויר. זו חוכמה מאוד קטנה לטעון נגד כל אחד מהתארים והתיאורים שהוא הדביק לנתניהו, וזה גם קל מדי. נתניהו הוכיח שאין לו אפילו קמצוץ מתכונות האופי האלה שמייחס לו פויר.

מתינות בנתניהו זה כמו לאכול חזיר כשר

דרור פויר (צילמה: שרית פרקול)
דרור פויר, תסמונת סטוקהולם? (צילמה: שרית פרקול)

"אני מאמין בכבוד האדם, שכולנו נולדנו שווים, שכולנו אחים, שחברה נמדדת ביחסה לחלשים ביותר, ושהפערים בחברה הישראלית בלתי נסבלים. עוול מטריף אותי. אני סוציאליסט". פויר, תגיד, מה מכל זה שייך לנתניהו שאתה פתאום מעריך אותו? רצון טוב לעזור לרופאים ששובתים כמעט שנה לקבל שכר הוגן? עובדים סוציאליים? אחריות לאומית להסתכסך עם כל העולם ולזרוק עשרה מיליארד שקל להכנות תקיפה באיראן נגד כל מומחי הביטחון האמיתיים של ישראל ובסוף לצייר קריקטורה באו"ם? אולי בור תקציבי של 140 מיליארד שקל זה האחריות שפויר כל כך אוהב?

מתינות בנתניהו זה כמו לאכול חזיר כשר. זה רה"מ שהמציא לנו את הממשלה הכי קיצונית בתולדות ישראל – עד הממשלה הבאה – עם סגירת התקשורת הכתובה והמשודרת ושליטה על ערוצי הממשלה המשדרים מניפסטים מהלשכה לתקשורת של ביבי. מתינות שהביאה חוקים אנטי דמוקרטיים בכנסת כהכנה לדיקטטורה ישראלית. ופויר רגוע. הוא גם רגוע כשאיש סודו של נתניהו הוא מיליארדר זקן אמריקני, עוד כמה טייקונים ועבריין מין אחד חבר של אשתו. אולי נתן אשל זה ההומור הנתניהו שפויר כל כך אוהב.

אני מאמין שהכיבוש אשם ומשחית… אני מאמין שאין מנוס מחלוקה של ירושלים המחולקת למעשה כבר עכשיו… אני גורס שהבעיה החברתית הכי גדולה של ישראל היא היחס לציבור הערבי, וששילוב מלא שלהם הוא הדרך הנכונה…אני מאמין שישראל צריכה לקלוט פליטים (במגבלות), להוות מופת ואור לגוים. אני מאמין בזכויות מלאות ללהט"בים… אני יודע שמי שעומד ביני לבין הימין הקיצוני הוא לא זהבה גלאון או שלי יחימוביץ' – זה נתניהו". באמא'שך פויר? נתניהו הוא זה שהכניס אותם לקואליציה, לרשימת הליכוד לכנסת אצלו ועם ליברמן. עבד נרצע לרצותם לפני הבחירות, ועשרות מיליארדים אחרי הבחירות. נתניהו זה הימין הקיצוני. לספר שוב על החוקים שהוא העביר? אולי על השלום שהוא שוקד עליו ימים כלילות? כשמאלני שרוצה שלום, זכית בתואר האידיוט המוחלט של השנה!

אפשר להמשיך עוד ועוד על הכתבה, יש בה ציטוטים מדהימים ברדידותם ובטמטומם מפי שמאלני בהגדרה עצמונית. לא ייאמן כי הוא שמאלני שמעריך את "הנתניהו", למרות שנתניהו מייצג כל יום וכל שעה בדיבוריו ובמעשיו את ההפך המוחלט מכל מה שפויר טוען שהוא מאמין בו. מה עכשיו, פויר יקרא לרב עובדיה לשים הומו כמספר 2 ברשימת ש"ס לכנסת? אבל אם זה מה שמרגיע את פויר בימים כאלו, אולי הוא לקה ב"תסמונת סטוקהולם".

* * * 

גלובס התחילו את השבוע עם שתי כתבות כלכליות שנשמעות כמו מנשרים מלשכת רה"מ ושר האוצר שטייניץ, על ההשקעות הכלכליות האדירות ברופאים, המורים, אחיות, עובדי קבלן (בולשיט), הסתדרות, וכל זה באופן יחסי להשקעות קטנות בעובדי הנמלים ושאר הנהנתנים, וזאת בשביל להגיד לנו ככותרת – "ההשוואה בין האחיות לעובדי נמל אשדוד – דמגוגיה זולה". בכתבה למחרת הכותרת היא: "הממשלה אישרה ב-4 שנים הסכמי שכר של כ-15.5 מיליארד ש'". שתי כתבות עם טבלאות מסודרות ויפות, אם כי באחיות יש כנראה "לא טעות סופר" ומכוונת, והן אמורות להיות מספר 6 ולא 4 בגובה ההסכם.

(צילום: רפי מיכאלי)
מחאת האחיות (צילום: רפי מיכאלי)

ההשוואה הפנימית בהן מקוממת עד מעליבה. בתוך עומס המלל והמספרים ניתן לקרוא כי עובדי בתי המלאכה בנמל אשדוד, שמקבלים עכשיו עוד תוספת יוקר של כמה אלפי שקלים לחודש, הם קבוצה קטנה מאוד שתוסיף כמה מיליונים בודדים בלבד לתקציב הכללי, לעומת מאות המיליונים ואף יותר לכל קבוצת האחיות, המונה 25 אלף. אז למה יוצא הקצף על עובדי הנמל?

גלובס מספר לאחר מכן שעובדי הנמל כבר קיבלו כבר 100 אלף שקל מענק ועוד 30% העלאה בשכר כשנתניהו היה שר האוצר בשנת 2004, כאשר ההעלאה הזו הייתה לשלוש וחצי שנים, וזה בערך שנת העלאה אחת מול ארבע שנות העלאה מצטברות של אחות. יש עוד דוגמאות לעוד תוספות שהם מקבלים, ואף אחד לא מדבר על השביתה האחרונה והעלויות שלה, כולל התלושים למסעדות סטייקים בצהריים. תוסיפו לכך הקבוצה הזו בנמל אשדוד היא קבוצה אחת מתוך כמה, והרי יש לכם עוד הסבר לדמגוגיה של גלובס. גלובס משווים עלויות של קבוצה אחת עשירה להחריד, שעומדת בראש טבלת מקבלי השכר בישראל, עם עשרות אלפי שקלים למלגזן, לדוגמה, עם כלל ארגון האחיות בישראל, ואף מילה על הדרישות של שאר הקבוצות, שיגיעו ועוד איך יגיעו.

שכחנו את עובדי חח"י שמקבלים תוספות שכר שמנות מאוד של עשרות אחוזים ומענקים של עשרות אלפי שקלים גם כשהם בפנסיה, אפילו משכורת 14. מה עם עובדי הרעקבת ו-40 אלף שקל  בונוס לפני העלאות שכר, אך בקיץ שעבר? רק תעשו גוגל. והכל מתנת הממשלה. מישהו מכם יכול לספר לי מתי רופא, מתמחה, עובדת סוציאלית, אחות בית חולים, מורה ושאר מקבלי שכר מדינה מהקבוצות עבורם יצאנו להפגין מאות אלפי אזרחים "צדק חברתי", קיבל משכורת 14? בונוסים מוזרים של עשרות ומאות אלפי שקלים? עשרות אחוזי העלאה בשכר? אז לספר לעולם במסגרת ניתוח כלכלי מעמיק של גלובס שזו דמגוגיה זולה כאשר יורקים על האחיות ומחלקים להן גרושים בארבע שנים בלי תוספת של תקן אחות נוספת? מהי הדמגוגיה באמת?

3 Comments

  1. גל
    24 בדצמבר 2012 @ 10:53

    אני מעריך את מגפון ו"הארץ". רק איתם אפשר באמת להבין את תאוות הדיקטטורה סטייל ברית המועצות המקננת בלב השמאל. עיתונאי שמעז לסטות כמלוא הנימה מקו פוליטי נוקשה ואחיד מותקף אישית בשיטות המוכרות: יש לו בעיה פסיכולוגית של חטוף מוכה.
    וכמובן שנתניהו אישית סגר את העיתונים. לא התנהלות כושלת שהרחיקה את הקוראים. עיתונאי שאחראי למשהו? מה פתאום, זה אשמת העם והביבי. אנחנו נעשה מה שבראש שלנו, ויש להכריח את העם לשלם לנו, הנאורים הנישאים והחכמים.
    בבקשה תמשיכו.

    • זיו טרנר
      24 בדצמבר 2012 @ 11:47

      על אותו משקל אני מעריך מאוד את מקור ראשון וערוץ 7, רק איתם אפשר להבין שביבי הוא מלך ישראל שמעולם לא כשל, ואין תקווה לעם היהודי בלעדי בנט.

      השמאל הרי לעולם עושה יד אחת עם הערבים על מנת להשמיד את מדינת הימין היהודי. ברור.

      בבקשה תמשיך

      • גל
        24 בדצמבר 2012 @ 13:43

        חחח שמע, תכלס, רוב מלחמות ישראל בוצעו על ידי ממשלות שמאל, אבל הם לא מפלים בין ימין, שמאל וערבים בנהרות הדם שמיוצרים.
        אבל שמת בובת קש לא רעה, המשפט על ביבי שמעולם לא כשל.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן