Skip to content

אליטליה נמצאת על סף פשיטת רגל

כך מסר העיתון האיטלקי רפובליקה. לדבריו, בפני חברת התעופה שמפסידה 630 אלף אירו ביום, עומדות שתי אופציות: הלאמה מחדש או להימכר במחיר מוזל לאייר פראנס-קלמ, המחזיקה היום 25% ממניות החברה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

חברת התעופה אליטליה נמצאת שוב על סף פשיטת רגל, כשהיא מפסידה 630 אלף אירו ביום, בתוספת גירעון של 730 מיליון אירו, שהצטבר אצלה במשך ארבע שנים של הבעלות הפרטית על החברה. כך מדוח העיתון היומי האיטלקי רפובליקה.

מטוס אליטליה. (צילום: מיכאל זלצר צילום תעופה https://sites.google.com/site/mzaviationphotography/ )
מטוס אליטליה. (צילום: מיכאל זלצר צילום תעופה https://sites.google.com/site/mzaviationphotography/ )

בידיעה נמסר עוד, כי אליטליה נמצאת עדיין בסכנה, גם לאחר שבינואר השנה סוכם עם בעלי המניות, שלא ימכרו את מניותיהם.

בפני אליטליה עומדות עתה שתי אפשרויות: הלאמה מחדש, או לוותר ולהימכר במחיר מוזל לחברת אייר פראנס-קלמ, אשר הציעה לחברה הבעייתית ב-2008 2.5 מיליארד אירו ולהשתלט עליה. הצעת ההשתלטות הזאת נחסמה אז על ידי סילביו ברלסקוני, לשעבר ראש הממשלה.

מאז ספגה ממשלת איטליה את מרבית החוב של אליטליה ואילו חלק מהרווחים נמכר לקונסורציום של אנשי עסקים איטלקיים. החברה גם התמזגה עם חברת התעופה וואן אייר (One Air), השנייה בגודלה באיטליה.

לדברי עיתון רפובליקה, ביו חודש יוני לבין חודש ספטמבר 2012, הפסידה אליטליה 173 מיליון אירו, כ-150 מיליון אירו יותר מהתקופה המקבילה ב-2011, ושאליטליה זקוקה עתה למימון חדש.

העיתון מציין עוד, כי אייר פראנס-קלמ, שכבר מחזיקה ב-25% ממניות אליטליה, שוקלת עתה הצעת השתלטות אחרת. "אליטליה תהיה אחד מתפוחי האדמה הלוהטים המדיניים הראשונים, שיונחו על שולחנה של הממשלה החדשה שתיבחר בבחירות הכלליות בפברואר", הדגיש העיתון.

עוד נמסר, כי חברת התעופה האיטלקית לא הייתה זמינה לתגובה.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן