Skip to content

סופית, המרכז האקדמי באריאל יוכר כאוניברסיטה

נתניהו: ''אחרי עשרות שנים יש אוניברסיטה נוספת למדינת ישראל. זהו חיזוק נוסף להשכלה הגבוהה בישראל''. יו"ר מרצ, ח"כ זהבה גלאון: "שום יועץ משפטי לא יכול להכשיר את השרץ הזה. ממשלת הימין הקיצוני של נתניהו מכשירה עכשיו את 'אוניברסיטת' אריאל לצרכי בחירות"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

הוסר המכשול האחרון על הכרזת המרכז האוניברסיטאי באריאל כאוניברסיטה מן המניין. זאת, לאחר ששר הביטחון, אהוד ברק, הנחה הערב את אלוף פיקוד מרכז, ניצן אלון, לאשר את המלצת מל"ג איו"ש – להכריז על המרכז האוניברסיטאי באריאל כאוניברסיטה.

החלטת ברק הערב באה בהמשך להחלטות הממשלה בנושא זה ולאחר שהתקבלה היום חוות דעת של היועץ המשפטי לממשלה בעניין זה, המאפשרת את ההכרה במוסד האקדמי כאוניברסיטה מן המניין.

הקמפוס באריאל. יוכר כאוניברסיטה (צילום: ויקיפדיה)
הקמפוס באריאל. יוכר כאוניברסיטה (צילום: ויקיפדיה)

ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח הערב עם נשיא המרכז האוניברסיטאי באריאל, יגאל כהן אורגד, וברך אותו על ההחלטה להכריז על המוסד האקדמי כאוניברסיטה. נתניהו: "אחרי עשרות שנים יש אוניברסיטה נוספת למדינת  ישראל. זהו חיזוק נוסף להשכלה הגבוהה בישראל".

גם שר החינוך ויו״ר המועצה להשכלה גבוהה, גדעון סער, הביע הערב שביעות רצון מהחלטת היועץ המשפטי לממשלה ומהשלמת התהליך של הפיכת המרכז האוניברסיטאי באריאל לאוניברסיטה. ״בקדנציה הזאת הושלם מהלך ענק אותו הובלתי למרות אינספור התנגדויות בלתי ענייניות", אמר סער. לדבריו, הפיכת המרכז האוניברסיטאי אריאל לאוניברסיטה השמינית בישראל היא בשורה חשובה למערכת ההשכלה הגבוהה כולה.

יו״ר ״ישראל ביתנו״, ח״כ אביגדור ליברמן, בירך גם הוא על אישור השלב האחרון בהפיכתו של המרכז האוניברסיטאי באריאל לאוניברסיטה מן המניין. ח״כ ליברמן אמר: ״זוהי הבטחה נוספת וחשובה של ישראל ביתנו שממומשת והיא תתרום תרומה נוספת הן לחיזוק ההתיישבות באיו״ש והן לחיזוק ההשכלה הגבוהה ורווחת הסטודנטים. להישג זה תרמה רבות פעילותו של ח״כ אלכס מילר מישראל ביתנו המכהן כיו״ר השדולה להפיכת המרכז האוניברסיטאי לאוניברסיטה בכנסת".

גם ח"כ זאב אלקין המשמש כיו"ר המטה הדתי-לאומי ויו"ש, בליכוד ביתנו, בירך על השלמת התהליך: "אני מצדיע לרה"מ ולשר החינוך על השלמת מהפך היסטורי והקמת אוניברסיטה חדשה בישראל, באריאל, בירת השומרון", אמר אלקין, המשמש גם כיו"ר הקואליציה ויו"ר השדולה להשכלה גבוהה. "מדובר בהחלטה מוצדקת לחלוטין מבחינת הרמה האקדמית של המרכז ובצעד חשוב שיצעיד קדימה את מערכת ההשכלה הגבוהה בישראל, ובמקביל מהווה אמירה ברורה שאריאל תשאר חלק בלתי נפרד ממדינת ישראל לנצח נצחים."

יו"ר מרצ, ח"כ זהבה גלאון, אמרה מנגד כי שום יועץ משפטי לא יכול להכשיר את "השרץ הזה", כלשונה. "שלא נתבלבל", אמרה, "ההחלטה להקים אוניברסיטה בשטחים היא לא סוגיה משפטית וגם לא אקדמית, אלא סוגיה פוליטית. ממשלת הימין הקיצוני של נתניהו פועלת בניגוד לשיקולים אקדמיים, ומכשירה עכשיו את 'אוניברסיטת' אריאל לצרכי בחירות".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן