Skip to content

הורדו מטיסת איירוסוויט ותובעים את החברה

ארבעה בני משפחה שהורדו מטיסת "איירוסוויט" מקייב לת"א בשל "כרטוס יתר" תובעים את חברת התעופה ואת חברת התיירות הישראלית
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

כתב תביעה בסדר דין מהיר על סך 42 אלף שקלים הוגש נגד חברת התעופה פושטת הרגל "אירוסוויט" על ידי ארבעה בני משפחה, שהורדו מטיסה בנמל התעופה של קייב לאחר הבורדינג בשל "כרטוס יתר" של החברה והעדפת נוסעים אחרים.

באמצעות עו"ד גיל מיכלס, מומחה בתביעות נזיקין, טוענים התובעים לנזקים שנגרמו להם כתוצאה ממכירת מקומות הטיסה שלהם לנוסעים אחרים, על טיסת אירוסוויט איתה היו אמורים לחזור מקייב לת"א.  זאת, לאחר שעברו את כל ההליכים המקובלים לפני העלייה למטוס הכוללים: בידוק ביטחוני וקבלת כרטיסי עלייה למטוס, כאשר הטיסה מתנהלת כרגיל ונוסעים אחרים ממשיכים לעלות אליה, בעוד הם הורדו ממנה ללא כל הסבר,  ומן הסתם בשל שיקולים זרים ופסולים של חברת התעופה.

מטוס של אירוסוויט (צילום: Igor Dvurekov ויקימדיה)
הורדו מהטיסה ללא הסבר. מטוס של אירוסוויט (צילום: Igor Dvurekov ויקימדיה)

לדברי התובעים, לאחר שהורדו מהטיסה, הופקרו לנפשם ולגורלם באזור אקס-טריטוראלי בשדה תעופה זר, ואיתם זוג הורים מבוגרים וחולים בני 79 הסובלים מבעיות בריאות. על פי כתב התביעה, נותרו התובעים במשך שעות רבות בחוסר ודאות מוחלט, ללא תרופות, ללא סידורי לינה מתאימים, כשהם נאלצים לחפש פתרונות שאינן בנמצא, ובלי שאיש מהנתבעות או מטעמן עושה לביטחונם ולשלומם.

על פי כתב התביעה, ביום 25/8/2012  הגיעו בני המשפחה לשדה התעופה לטיסת החזור מקייב לת"א שהמריאה בשעה 22:30. כמו שאר הנוסעים עם כרטיסי העלייה למטוס, עלו למעלה לכיוון שער העלייה למטוס והמתינו לפתיחת השער, כשלפתע שמעו קריאת רמקול הקוראת להם בשמם ומבקשת מהם להגיע לדלפק האינפורמציה, שם התבשרו ע"י דיילת מטעם חברת אירסוויט כי יש בעיה בטיסה וכי אין להם מקומות על הטיסה. כל נסיונותיהם של התובעים ההמומים להראות לדיילת את כרטיסי הבורדינג קארד שבידיהם נפלו על אוזניים ערלות, וכל זאת כאשר הם מבחינים בצג המחשב המראה כי המקומות שלהם על הטיסה תפוסים.

התובעים לא ידעו את נפשם, כאשר איתם זוג הורים מבוגרים בני 79, ולנוכח התנהגותה של דיילת החברה, אשר לא התנצלה ולא הראתה כל כוונה לנסות למצוא פתרון חלופי להעלתם על טיסה אחרת לת"א.

כך, נסגרו הדלפקים בפניהם ע"י אנשי הצוות,  והם למעשה הופקרו ללא כל מענה באזור שהוא אקס-טריטוריאלי, מבלי יכולת לשוב אל תוך הטרמינל, בלי יכולת לקבל את מזוודותיהם, אשר בהם היו בין היתר תרופותיו של  אבי המשפחה – אדם חולה שזקוק לתרופות על בסיס יומי ובמועדים קבועים. רק לאחר מסכת תלאות הצליחו בני המשפחה לחזור לטרמינל ולהגיע לדלפקי חברת התעופה, שם הם קיבלו מהחברה  כרטיסי טיסה חלופיים לשעה 13:50 של יום המחרת. כל זאת, בלי שהוצע להם ע"י החברה מלון לשהיית הלילה ומזון ושתייה עד למועד הטיסה החדש.

רק משהבחינה אחת מבני הבמשפחה במהלך הלילה, כי לפי המופיע במסך הטיסות היוצאות יש טיסה מוקדמת יותר, המתוכננת לשעה 10:30 בבוקר, ניגשה אל צוות הדיילים ולאחר תחנונים הצליחה להעלות עליה את הורייה המבוגרים, כך קיבלה כרטיסי עלייה לטיסת הבוקר עבור ארבעת בני המשפחה, לחזור ארצה ולסיים את מסע הבלהות.

לצד חברת אירוסוויט, הנמצאת בפשיטת רגל, נתבעות גם חברת "אופקים תיירות", שהנפיקה את הכרטיסים לבני המשפחה וחברת "אותנטיקו מסע תרבות וחוויה", שמכרה וארגנה לבני המשפחה את טיול השורשים לאוקראינה, הכולל לווי צמוד מהיום הראשון ועד היום האחרון וכשלה לסייע בידיהם בשדה התעופה בקייב.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן