Skip to content

ערוץ 2 ממשיך לעשות שרירים: ההקלות יעוכבו

הערוץ השני תפס טרמפ על משבר ערוץ 10 וכינס את עובדיו בבהילות כדי לבשר להם על קיצוצים כאובים, כולל פיטורים בעיקר בחברת החדשות הממומנת על ידי זכייני רשת וקשת. הלחץ פעל והממשלה נתנה לערוץ 2 הקלות משמעותיות. בינתיים, לא ממהרים בהנהלת הערוץ להשיב את הסדר על כנו ולהחזיר את מהדורת החדשות למתכונתה המלאה, או להשיב […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
כרמל שאמה הכהן (צילום: ויקיפדיה)
כרמל שאמה הכהן (צילום: ויקימדיה)

חבר הכנסת כרמל שאמה הכהן, יו"ר ועדת הכלכלה של הכנסת, שפעל להמשך פעילות ערוצי החדשות, מרגיש מרומה. הוא קורא לזכייניות ערוץ 2 לבטל את כל הקיצוצים בחברת החדשות. "הרושם היה שהצופים גם ייהנו מהושטת היד והעזרה לכלי התקשורת", אמר שאמה הכהן.

באותו דיון שבו נאמרו הדברים, אישרה ועדת הכלכלה את ביטול חובת התשלום של תמלוגי זכייניות הטלוויזיה המסחרית והרדיו, תמלוגים המגיעים על פי תחשיב של תשלומי אחוז אחד בשנה, לכעשרה מיליון שקל. היועצת המשפטית של משרד התקשורת, עו"ד דנה נויפלד, הבהירה כי כחלק מההסדר עם ערוץ 10 וממסקנות ועדת לוקר הוחלט לבטל את התמלוגים ב-2013. ברגע האחרון, הורה שאמה הכהן לעכב את ביצוע ההחלטה עד שתתקבל תשובת הזכייניות בדבר החזרת התוכניות.

התיקונים לתקנות הרשות השנייה לטלוויזיה ולרדיו, כוללים ביטול תמלוגי זכייניות הטלוויזיה המסחרית ובעלי הזיכיון לשידורי רדיו לשנת 2013. שאמה-הכהן הזכיר לחברי ועדת הכלכלה כי "הממשלה, הכנסת והוועדה נחלצו לטובת הזכייניות בדיון לילי בשבוע שעבר, אולם הקיצוצים עדיין לא בוטלו. הרושם היה שאם מושיטים לכם יד הדבר יבוא לידי ביטוי וישפיע על הצופה", אמר היו"ר.

ח"כ נחמן שי תמך בעמדת שאמה הכהן והוסיף  כי צריך לבדוק האם הזכייניות רשאיות לבצע את המהלך הזה על דעת עצמן, וללא אישור מועצת הרשות השנייה. היועצת המשפטית של הרשות השנייה, הילה שמיר, אמרה כי גם קיצוץ התקציב וגם שינוי לוח השידורים אמורים לקבל אישור הרשות. היא הוסיפה כי הרשות בוחנת את העניין ואמרה כי היא יודעת שיש מגעים להחזיר את המצב על כנו. המשנה למנכ"ל רשת, שאול מגנזי, אמר כי הזכייניות משקיעות בחברת החדשות 50% יותר ממה שהן מחויבות וכי מחר יתקיים דיון בנושא ותיבחן האפשרות לבטל את הקיצוצים.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן