Skip to content

רוצץ ראש אישה באבנים ויישלח לכלא ל-16 שנים

אנדרי סטרקוב הורשע כי בשנת 2011 הרג את ריטה גולדברג בחוף הים לאחר שאיימה עליו שתתלונן במשטרה על כך שניסה לאונסה. כתב האישום כלל סעיף רצח, אך תוקן להריגה בעסקת טיעון
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

בית המשפט המחוזי בבאר שבע הטיל היום (חמישי) על אנדריי סטרקוב (21) 16 שנות מאסר בפועל, במסגרת עסקת טיעון. סטרקוב הורשע בהריגתה של ריטה גולדברג, אם חד הורית לשני ילדים, בשנת 2011 בחוף הים באשדוד.  בית המשפט גזר עליו לשלם גם רבע מיליון שקלים כפיצוי לילדיה שנותרו ללא אב ואם.   

ריטה גולדברג
ריטה גולדברג

מכתב האישום, שהוגש עוד ב-2011, עולה כי אנדרי הכיר את המנוחה בקיוסק בו עבד בחוף מי עמי באשדוד. השניים הלכו מהקיוסק לעבר חוף הים ושם החל סטרקוב לגעת בה בחזה ואף לנשקה. בשלב מסוים היא נרתעה והאשימה אותו בניסיון אונס והטיחה בו שתתלונן במשטרה. הנאשם חשש שגולדברג תפנה למשטרה והחל עימות פיזי בין השניים. הנאשם אחז בחוזקה בצווארה והטיח בראשה אבן משוננת וחזר והכה בראשה באבן במשקל כעשרה קילוגרמים. היא נאבקה עמו והספיקה לשרוט את פניו והוא חבט בה שוב באבן שמשקלה כחמישה ק"ג. כאשר שכבה מדממת ומחוסרת הכרה, גרר את אישה כעשרים מטר דרומה ממקום האירוע, "חזר אל המקום בו נותרה האבן המשוננת ואבן השפה שהיו מלאות בדם וכיסה אותן ואת שביל הגרירה בחול".

לטענת הפרקליטות, סטרקוב שב אל הקיוסק וסיפר למעבידו כי גולדברג נפלה על אבן וקיבלה מכה. מעסיקו המליץ לו להזעיק את מד"א. במקום להזעיק שירותי הצלה הוא פנה לחברו שנכח במקום וסיפר לו שהיא פצועה. החבר ביקש ממנו להראות לו היכן היא נמצאת וכשהגיעו אליה נוכחו השניים שמצבה קשה מאוד. רק אחרי חצות הזעיק החבר את מד"א. סטרקוב לא המתין לבוא העזרה והלך לביתו. צוות מד"א שהגיע למקום מצאה אותה ללא רוח חיים ונאלץ לקבוע את מותה במקום.

"היות שבמעשיו אלה,גרם הנאשם למותה של המנוחה כאשר הוא היה מודע לטיב המעשה ותוך שהיה אדיש לאפשרות גרימת התוצאה הקטלנית, הוא הורשע בביצוע עבירת הריגה".

בגזר הדין ציינו השופטים, סגנית הנשיא, רויטל יפה-כ"ץ, אריאל ואגו ויורם צלקבניק, כי הנאשם "הביע צער וחרטה על מעשיו",  אבל "מעשי הנאשם מכוערים, קשים ומצמררים". את הסדר הטיעון עם סטרקוב נימקו בפרקליטות ב"חשש שיהיה קושי להוכיח את היסוד הנפשי הנדרש בעבירה של רצח".

 

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן