Skip to content

"רואים אותי דרך הצבע" אמר והחל לצעוד נגד הגזענות

כל דרך מתחילה בצעד קטן. צעיר ממוצא אתיופי צועד כבר שלושה ימים במחאה על הגזענות הבוטה כלפי עדתו. הוא יצא מקרית גת ומחר אמור להגיע לרושלים, שם ישתתף בהפגנת עדתו מול כנסת ישראל. המדהים - המשטרה עצרה אותו בדרך, אף אחד לא נעצר לפני כן מאת אליק מאור ונורית קרטן
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

כל דרך מתחילה בצעד קטן. צעיר ממוצא אתיופי צועד כבר שלושה ימים במחאה על הגזענות הבוטה כלפי עדתו. הוא יצא מקרית גת ומחר אמור להגיע לירושלים, שם ישתתף בהפגנת עדתו מול כנסת ישראל. המדהים – המשטרה עצרה אותו בדרך, אף אחד לא נעצר לפני כן

מאת אליק מאור ונורית קרטן

למען עם טוב יותר. מולט אררו (צילום: רפי מיכאלי)

 

"קומי הזדעזעי, ארץ" כתוב על חולצתו של מולט אררו (26), תושב אשדוד הצועד זה היום השלישי לירושלים. הוא צועד כדי למחות נגד הגזענות כלפי עדתו ולהגביר את המודעות למצבה. והא מצליח. הבוקר הצטרפו לצעידתו ח"כ אילן גילאון ובני עדה נוספים. התקשורת מפרגנת. ורבני העדה – הקייסים – מחזקים אותו ונתנו את ברכת הדרך.

מולט אררו ושלושה מחבריו יצאו מקרית מלאכי, בצעדה רגלית לירושלים. מחוז חפצם – הפגנת מחאה כנגד גזענות והדרת עולי אתיופיה המתוכננת להתקיים מחר בכיכר ציון שבבירה.  

עניין של בטיחות. לא צבע (צילום: רפי מיכאלי)

היום בסמוך לשעה 12 בצהריים הגיעו הארבעה לשער הגיא, בואכה ירושלים. בשלב הזה הגיעה ניידת משטרה ושוטר שיצא ממנה, אילץ אותם להפסיק לצעוד. לדבריו, כביש מס' 1 הנו כביש מסוכן ולצועדים אין רישיון לצעוד. אררו טען כי אינם זקוקים לרישיון צעדה. אבל המשטרה סירבה לאשר להם להמשיך לצעוד.

בשלב זה נזעק למקום ח"כ אילן גילאון (מרץ) שהיה בדרכו לבירה. "שמעתי על כך בדרכי לכנסת. מייד הגעתי לנסות לברר מדוע הם נעצרו בדרכם", סיפר מאוחר יותר למגפון. " אני לא יודע מה לומר. אני המום!"

ח"כ גילאון חושש מלחשוב שיתכן וגם כאן, צבע העור מהווה גורם לעיכובם. "מויקי כנפו ועד לצעדת הרופאים וצעדת המחאה למען גלעד שליט, לא נזקקו מי מהם לרישיון צעדה. שוחחתי גם עם מפקד מחוז ירושלים. אין לי תשובה מעבר לכך ששמעתי שצעדה כזו מסוכנת לחייהם. אני לא רוצה להתבטא שזה בגלל מוצאם. אבל אתם תחשבו בעצמכם. אני פשוט לא מבין".

על הנייר או מעבר לקו הטלפון, מולט אררו הוא מלח הארץ. קצין כושר קרבי, הלומד לתואר ראשון במכון וינגייט. עד שרואים אותו." רואים אותי ושכמותי דרך צבע העור. לא מי שאני. מיד מתייגים אותי כנחות, נחשל". ואת זה הוא מבקש לשנות.

שלושה חברים יצאו לדרך. למען אומה שלמה (צילום: רפי מיכאלי)

בכירי העדה האתיופית תומכים בו ומחזקים אותו בשליחותו. וזו שליחות מבחינתם. הם מתעדכנים מדי פעם מה קורה ואיך קורה. 

דובר משטרת התנועה, פקד זיוון פריידין מסר בתגובה כי"הצעדה יכולה להיות מסוכנת לצועדים. מסיבות אלו ומדאגה לשלומם הם עוכבו. כעת הוצמדה להם ניידת תנועה שתלווה אותם בצעדה עד לירושלים והם רשאים לצעוד בבטחה לעבר מחוז חפצם". 

 

את הלילה צפויה החבורה להעביר בישוב מבשרת ציון, בואכה ירושלים.

2 Comments

  1. אמיר
    17 בינואר 2012 @ 21:48

    בושה שהם צועדים לבדם, רק בני העדה האתיופית. מחר יום אחרון לצעדה ויש הזדמנות לתקן.
    מאיפה הם יוצאים במבשרת ובאיזו שעה ???

  2. צועד
    17 בינואר 2012 @ 21:20

    חברי הכנסת רק הגיעו להצטלם והלכו הם לא עזרו לנו בכלום, בושה וחרפה עושים עלינו קופונים

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן