Skip to content

מארגני התיירות: ליברמן פגע במעמדה של התעשיה

דבריו של שר החוץ המתפטר, אביגדור ליברמן, שאמר לעיתון החרדי "משפחה": "אטיאס מתאים למשרד התיירות, הוא יוכל לטייל בעולם", העלו את זעמם של מארגני התיירות הנכנסת לישראל, הרואים בכך פגיעה במעמדה של תעשיה חשובה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
עמי אתגר, מנכ"ל לשכת מארגני התיירות הנכנסת לישראל: אין לראות במשרד התיירות משרד זוטר
עמי אתגר, מנכ"ל לשכת מארגני התיירות הנכנסת לישראל: אין לראות במשרד התיירות משרד זוטר

"לצערנו, דרך ההתבטאות שלך על משרד התיירות, פוגעת במעמדה של תעשיית התיירות בישראל ובחשיבותה", כך כתבו אתמול ראשי לשכת מארגני התיירות הנכנסת לישראל, לשר היוצא, אביגדור ליברמן, "זאת לאחר שבשנים האחרונות הן ממשלת ישראל והן הסקטור הפרטי הצליחו למצב את תעשיית התיירות כתעשיה חשובה ומובילה בכלכלת ישראל".

דבריו של שר החוץ המתפטר, אביגדור ליברמן, שאמר לש"ס בעיתון החרדי "משפחה": "אטיאס מתאים למשרד התיירות, הוא יוכל לטייל בעולם", העלו את זעמם של מארגני התיירות הנכנסת לישראל, הרואים בכך פגיעה במעמדה של תעשיה חשובה.

היו"ר, שמואל מרום, והמנכ"ל, עמי אתגר, כותבים כי בימים אלו מסתיימת שנת שיא בתיירות הנכנסת לישראל עם כ-3.5 מיליון כניסות והכנסות של כ-18 מיליארד שקל מתיירות נכנסת. "אנו רואים בתעשיית התיירות יתרון יחסי למשק הישראלי, ובהתאם רואים בשנים הקרובות את תעשיית התיירות כאחד מהמנועים המשמעותיים לצמיחת המשק, ליצירת מקומות עבודה ולפיתוח ירושלים והפריפריה", הם כותבים לליברמן, עם העתק לראש הממשלה, בנימין נתניהו, "התפוקות של תעשיית התיירות לשנת 2012 הושגו על רקע האטה במשק העולמי ואירועים גיאופוליטיים באיזור. בימים אלו תעשיית התיירות מתמודדת עם ההשלכות של מבצע 'עמוד ענן' וההתפתחויות בעקבותיו. לדעתנו אסור שכל מינוי של שר התיירות שיאייש את משרד התיירות יראה בו תפקיד זוטר וכי ראוי שכל מינוי יהיה ענייני בהתאם לצרכי קידום תעשיית התיירות וכלכלת ישראל. יתר על כן, במשילות נכונה לצרכי המשק והכלכלה, היינו רוצים לראות שר תיירות מצליח שמכהן שתי קדנציות ברציפות. אנו מקווים שאיוש תיק התיירות בממשלה שתוקם יענה לדרישות אלו", מדגישים מרום ואתגר.  

תיירים בים המלח. בשנים האחרונות הן ממשלת ישראל והן הסקטור הפרטי הצליחו למצב את תעשיית התיירות כתעשיה מובילה בכלכלת ישראל.(צילום: אתר משרד התיירות)
תיירים בים המלח. בשנים האחרונות הצליחו ממשלת ישראל והסקטור הפרטי למצב את תעשיית התיירות כתעשיה מובילה בכלכלת ישראל. (צילום: אתר משרד התיירות)

המלונאים: על ראש הממשלה לייחס חשיבות רבה למשרד התיירות

עמי פדרמן, נשיא התאחדות המלונות. מתמודדים עם אתגרים מרובים. (צילום: עירית רוזנבלום)
עמי פדרמן, נשיא התאחדות המלונות. מתמודדים עם אתגרים מרובים. (צילום: עירית רוזנבלום)

גם התאחדות המלונות, בראשות נשיאה, עמי פדרמן, קורא לראש הממשלה הבא לייחס חשיבות רבה למשרד התיירות ולמנות שר אקטיבי, חדור אמונה ובעל יכולת שיוביל מהלך לאומי למיצוי הפוטנציאל הכלכלי והחברתי של תעשיית התיירות.

פדרמן: "על ראש הממשלה הבא לייחס חשיבות רבה למשרד התיירות, להכריז על התיירות כתעשייה בעדיפות לאומית ולמנות שר חדור אמונה ובעל יכולת. הגיע הזמן למצב את התיירות בסדר העדיפות הלאומי בעמדה, שתאפשר ניצול הפוטנציאל האדיר הגלום בה מבחינה כלכלית וחברתית. השר הבא יצטרך להתמודד עם אתגרים מרובים, ובהם: שיקום התדמית התיירותית של ישראל והשבת ביקושי התיירות, יישום החלטת הממשלה לגבי הצעדים הנדרשים להוזלת הנופש בישראל ושמירה על כושר התחרות של המוצר המקומי, עידוד הסקטור הפרטי באמצעות מענקי פיתוח, עידוד תעסוקה, חינוך והכשרה מקצועית והשוואת תנאי מיסוי, המשך פיתוח תשתיות ואתרי תיירות, השקעה מוגדלת בשיווק וקידום רפורמת השמים הפתוחים".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן