Skip to content

מתנחלים ובני נוער מנעו בכוח פינוי מאחז לא חוקי

כוח צה"ל ומג"ב שהגיע כדי לפנות מאחז הממוקם בשטח צבאי סגור נתקל ביידוי אבנים, ניקוב צמיגים ובאלימות מצד המתנחלים. חמישה לוחמי מג"ב נפצעו קל. שני מתנחלים נעצרו וכוחות הביטחון עזבו את המאחז. העבודה בתגובה להתפרעות: "האירועים האלימים הם תוצאה ישירה של מדיניות הקריצה של נתניהו למתנחלי המאחזים"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

עושים כבשלהם: כמאה וחמישים מתנחלים התעמתו ביום שישי עם חיילי צה"ל וכוח מג"ב ומנעו  פינוי של מאחז לא חוקי, עוז ציון, הסמוך לבית-אל. ככל הידוע עזבו הלוחמים את המקום. חמישה לוחמי מג"ב נפצעו  קל ושני מתנחלים נעצרו. בנוסף נוקבו צמיגי גלגלים של רכבי מג"ב שהיו באזור האירוע. במאחז גבעת אסף הקרוב סגרו את השערים בפני כוחות הביטחון ומנעו מהם להיכנס למאחז.

עוד נודע, כי במהלך העימות האלים יידו מתנחלים אבנים בכוחות הביטחון. מצה"ל נמסר כי בשלב זה האירוע נבדק. 

מאחז גבעת אסף (אתר הפייסבוק של היישוב)
מאחז גבעת אסף (אתר הפייסבוק של היישוב)

ביום ו' בשעות הצהריים הגיע כוח צה"ל וכוח מג"ב לפינוי המאחז הלא חוקי עוז ציון, שהוקם בתוך שטח צבאי סגור. במקום החלו להיאסף 150 בני נוער לאסיפת שבת בראשות הרב דב ליאור, רבה של קריית ארבע. דב ליאור ידוע בדעותיו הקיצוניות והיה הדמות התורנית שנתנה הסמכה הלכתית לספר הידוע בקיצוניותו "דרך המלך". הרב ידוע כתומך בטרנספר של ערביי הגדה המערבית. בעת המחאות נגד תכנית ההתנתקות תמך בחסימת כבישים כמחאה נגד הפינוי. כמו כן תמך בסירוב פקודה במקרים בהם חייל נדרש לפנות יישובים.

בין בני הנוער ללוחמים התפתח עימות אלים במהלכו יודו אבנים לעבר הלוחמים. מח"ט בנימין, אל"מ יוסי פינטו, הוזעק לשטח וניסה להרגיע את המתפרעים ולשכנעם להתפזר. המתנחלים זעמו כי צה"ל הפעיל לעברם גז  מדמיע ורימוני הלם לפיזור הפגנות ובתגובה הם סגרו את שערי מאחז גבעת אסף בפני כוחות הביטחון.  בסופו של דבר נעצרו שני מתפרעים. 

צה"ל מנסה למנוע הקמה מחדש של עוז ציון בראשית השנה (יו טיוב)
צה"ל מנסה למנוע הקמה מחדש של עוז ציון בראשית השנה (יו טיוב - הסרטון המלא למטה)

המתמודד לכנסת, גד הרן, ראש מפלגת צדק חברתי, הקים לפני כחמישה חודשים את מאחז "מגדל צדק", מול קיבוץ יקום על אדמת קק"ל, בתביעה לאפשר דיור בר השגה לאזרחי המדינה. הוא ופעילי מחאה נוספים פונו בכוח באישון לילה על ידי 150 מאבטחים דוברי רוסית ששכר קיבוץ יקום בלחץ מנהל מקרקעי ישראל. הרן הגיב לתקרית ואמר, שיש קו גבול שמערבה ממנו מעשה כזה היה מסתיים מהר מאוד בכליאת מפגינים שומרי חוק, אבל "ממזרח לקו יש חבורה של פושעים, שעושה ככל העולה על רוחה, וכוחות הביטחון המודעים למשב הרוח הפוליטי נזהרים במעשיהם כלפיה". בצה"ל אישרו את מכלול הדברים ואת ירי הגז ורימוני ההלם ומסרו כי האירוע נמצא בחקירה. 

יו״ר התנועה ציפי לבני בתגובה לאלימות המתנחלים: "עימותי הימין הקיצוני עם החיילים, בגיבוי הרבנים הפוליטיים, והעובדה שחיילי צה"ל וכוחות משטרה נאלצים לשמור על הפורענות הזו בשבת צריכה להעיר כל אם ואב בישראל ולהזכיר להם על מה הבחירות. הימין הקיצוני שהשתלט על הליכוד והבית היהודי מתעמת עם חיילי צה"ל, עושה כבשלו בשטחים וכופה על צהל והמשטרה לעסוק בזה במקום בביטחון. אלו הרבנים של בנט, זו הכניעה של נתניהו וזה כולנו שמשלמים את המחיר לסחטנות הפוליטית הבריונית הזו. זה חייב להפסק-חייבים לעצור את נתניהו ושותפיו הקיצוניים ולייצר חזית אחת נגד האלימות הזו".

מפלגת העבודה בתגובה להתפרעות במאחז עוז ציון: "האירועים האלימים במאחז הבלתי חוקי עוז ציון הם תוצאה ישירה של מדיניות הקריצה של נתניהו למתנחלי המאחזים לאורך ארבע השנים האחרונות. מי כמו אותם פורעי חוק יודעים לזהות את רפיסותו של ראש הממשלה מול מפעל המאחזים הבלתי חוקיים ולנצל אותה כדי להרים יד על ריבונותה של מדינת ישראל. אנו קוראים לראש הממשלה המצהיר על עצמו כחזק, אך כשמדובר במאחזים הופך לחלש בצורה מדאיגה, לדאוג לכך שחוקי מדינת ישראל ישמרו מעבר לקו הירוק כמו שהם נשמרים בתוכו. כל דבר אחר יהווה פגיעה חמורה בדמוקרטיה הישראלית ובכוחה של הממשלה למשול".

סרטון וידאו של עימות קודם בין צה"ל למתנחלים בעוז ציון:

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן