Skip to content

סופה עזרה לשד הגזענות לצאת מהבקבוק ולעולי אתיופיה לצאת לרחובות

נשבר להם, לעולי אתיופיה, מהגזענות הבוטה כלפיהם. אי השכרת ורכישת דירות, ריכוזם בגני ילדים ובתי ספר. נפרדות, שכונות סגורות. הכי כאבו את דברי שרת הקליטה, סופה לנדוור, שביקשה מהם לומר תודה על קליטתם בארץ. "אנו מתביישים לחיות במדינה גזענית", אומרים ותוקפים קשות את השרה על דבריה. בערב יפגינו בתל אביב מאת: אליק מאור
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

נשבר להם, לעולי אתיופיה, מהגזענות הבוטה כלפיהם. אי השכרת ורכישת דירות, ריכוזם בגני ילדים ובתי ספר, איכלוסם בשכונות סגורות. הכי כאבו את דברי שרת הקליטה, סופה לנדבר, שביקשה מהם לומר תודה על קליטתם בארץ. בערב יפגינו בתל אביב

מאת אליק מאור

ה
יבואו לומר לה תודה. לנדבר (אתר הכנסת)

עולי אתיופיה התעוררו מהפסיביות שלהם ומתכוונים להפגין הערב בתל אביב נגד גילויי הגזעניות, שמלווים אותם מאז הגיעו ארצה. צעירי העדה הם בני הארץ ואין כל הבדל בינם לבין כול צבר אחר, אך הם סובלים מגזענות בוטה בחברה הישראלית. "אנו מתביישים לחיות במדינה גזענית", אומרים ותוקפים קשות את שרת הקליטה על דבריה.

על התחושות הקשות אפשר ללמוד מסיפורה הכואב של אחת ממארגני השביתה. אתמול, בדף האירוע שבפייסבוק, הקורא לציבור להגיע להפגנה, היא שיתפה במה שעובר עליה.

משפטנית. לא מה שחשבתם

"אני, מזי טזזו, אזרחית כהת עור במדינת ישראל, חונכתי על ברכי תורתו של אבי היקר, קס ורב אברהם טזזו ז"ל, בהם ערכים של מוסר, כבוד, נימוס, אהבת הזולת ובעיקר ערכי אהבת הארץ והמולדת הקדושה… עומדת היום פעורת פה, מלאת תדהמה ובעיקר בושה וכלימה להיות חלק מחברה אותה מייצגים אנשים בדמותה של חברת הכנסת סופה לנדבר השפלה והנאלחת …

"לכל הצדקנים והחסידים החיים פה וגם למי שלא ידע או אולי לא שמע, במדינתנו נמנעת כניסה למקומות בילוי ציבוריים, מתנהלת מדיניות הדרה במגורים, הפרדה במוסדות חינוך, עובדי קבלן ללא זכויות סוציאליות בסיסיות, אקדמאים מסורבי עבודה, שוטרים משולחי רסן כלפי כהי עור, אלימות פיזית ומילולית מצד אזרחים ברברים וחסרי נימוס והרשימה עוד ארוכה. וכל אלו חלים עליך אם אתה כהה עור במדינת היהודים…

שבת אחים יחד. הפגנה בעד

"אם באמת איכפת לכם ממה שקורה פה ומכאבם הגדול של יוצאי אתיופיה בארץ ולא רק כי אתם כהי עור, הצטרפו והגיעו יחד איתנו לומר תודה ענקית לחברת הכנסת ושרת הקליטה, גב' סופה לנדבר, ולהיאבק מאבק אמיתי למיגור תופעת הגזענות על כל צורותיה ומלבושיה".

2 Comments

  1. אילן איילין
    26 בינואר 2012 @ 5:39

    בתחילה ראיתי במחאה הרבה שהם אינם יוצאי אתיופה וחשבתי לעצמי "וואו.. יפה להם שהם באו למחאה שלנו, כל הכבוד!"
    ואז מחשבה אחרת התנגדה וחשבתי "רגע.. בעצם זו לא רק המחאה שלנו, זו המחאה של כולם. ודאי שהם צריכים להיות כאן!" לחיות במדינה שבה ייפלו בין גזע ומין?! לקרוא למדינה 'ישראל' שבעצם לא מייחסים את כולם כזרע ישראל?! מצד אחד דואגים למי שאינו ישראלי, אבל מאידך מקפחים ישראלים?? הלא זו צביעות! החברה צריכה תיקון.. השטחיות היא שמובילה לגזענות. כל סדרות הריאליטי שמאכילים אותנו בערוץ 22 הופכות אותנו לאנשים שטחיים ומקטלגים.
    יש כאלו שלא מוכנים לקבל שלאתיופים יש שכל.
    ונגיד שאין.. למה הם לא רוצים להכשיר אותנו להיות אזרחים כמו כולם, חכמים ותורמים למדינה? הרשויות חוסמות את המוכשרים שלנו.

    קומי, הזדעזעי ארץ..
    המדינה, כמדינת ישראל, כמדינת היהודים, צריכה לדאוג בתקיפות יתרה לכל מי שפועל נגד ההגות והתכלית המדינית הישראלית, כי גזענות היא בהחלט ההיפוך של תכלית המדינה, של מה שרצו אבותינו.
    צריכים להתייחס אחד לשני כסדר, לא צריכים הערות כמו "אני אוהב אתיופים".. לא צריך לאהוב אתיופים, אלא לאהוב אהבת ישראל ואהבת הבריות, לא אהבת האתיופים.
    כי אף אחד לא יותר ישראלי ממני ולא פחות ישראלי ממני..
    אבא שלי הוא ציוני גדול, עשה הרבה למען שנעלה לישראל, לירושלים.
    כבר שכחו היהודים את כל העוול והקיפוח שעשו להם במשך כל הגלות? בהתחלה שנאו אותנו כי היינו שונים, אח"כ שנאו אותנו כי ניסינו להשתלב, וכשקמנו והקמנו מדינה עדיין שונאים אותנו.. עשיו שונא ליעקב.
    טוב נגיד ושכחו.. כבר שכחו המזרחיים את הגזענות שהם חוו כשעלו?
    אף אחד לא יותר יהודי ממני ולא פחות יהודי ממני..
    אחד גלה למרוקו והשני לאתיופיה, מה עושה את מי שגלה למרוקו יותר יהודי ממי שגלה לאתיופיה? שהמרוקאי נגאל קצת לפני לארץ?
    אין אתיופים וישראלים.. צריך להגביר את המודעות בכל המקומות באהבה ובאמונה, ונמשיך לשפר את איכות החברה לטובה, והעיקר לא לפחד כלל (ר' נחמן מברסלב), כי עם הנצח לא מפחד מדרך ארוכה (אמר הרב קוק), אז נמשיך לצעוד ולשפר את איכות חיינו, ונקים מנהיג שיהיה טוב לכל העם ותיפסק מחלוקת בישראל.
    בינתיים נחפש מנהיג אמתי שייצג את העדה בכנסת עד שהעוול שנגרם לנו, ייפסק.

  2. חגי קמרט
    17 בינואר 2012 @ 22:39

    מזעזע לשמוע דברים כאלו. אך עם זאת אי אפשר וגם אסור להכליל ,שהרי כל הכללה עלולה לפגוע בציבור אנשים תמימי דרך שכלל לא חושבים כדעת אותם אלו המוגדרים בפי הדוברת כגזענים.
    מדינת ישראל ארץ קיבוץ גלויות של היהודים מתפוצות הגולה מתיימרת במוצהר להיות מדינה שוויונית ללא הבדלי גזע מין ודת והדברים מעוגנים במגילת העצמאות הנה להזכיר:
    עקרונות המדינה החדשהעקרונות המדינה החדשה מצויים בחלק השלישי שלה. חלק זה מפרט את עקרונות היסוד שלאורם תפעל מדינת ישראל:

    מדינת ישראל תהא פתוחה לעלייה יהודית ולקיבוץ גלויות.
    מדינת ישראל תשקוד על פיתוח הארץ לטובת כל תושביה.
    מדינת ישראל תהא מושתתת על יסודות החירות, הצדק והשלום לאור חזונם של נביאי ישראל.
    מדינת ישראל תקיים שוויון זכויות חברתי ומדיני גמור לכל אזרחיה בלי הבדל דת, גזע ומין.
    מדינת ישראל תבטיח חופש דת, מצפון, לשון, חינוך ותרבות.
    מדינת ישראל תשמור על המקומות הקדושים לכל הדתות.
    מדינת ישראל תהיה נאמנה לעקרונותיה של מגילת האומות המאוחדות.
    עקרונות אלה מבססים את הגדרת אופיה של מדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית.

    ובכן הרוב כך נדמה לי לא סובר כך כפי שהדוברת אומרת. אני מכל מקום מתבייש באלו המתנהגים כך כלפי אחינו האתיופים. אני זוכר את המאמצים הרבים להביאם לארץ ואת השמחה כאשר מבצע שלמה הצליח.
    מזדהה עם הסובלים.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן