Skip to content

המתנחלים התפנו מרצון ממאחז עוז ציון

על פי הסכם שהושג אמש בין רבה של צפת ורבה של קריית ארבע לבין מח"ט בנימין, הפסיקו כוחות הביטחון את הפינוי והערב, בצאת השבת, החלו הצעירים להתפנות מהמאחז באופן עצמאי. בנט בתגובה למתקיפיו: "איזו גבעה? איזה רבנים? את מי הובלתי? ... אם יש מאחז בלתי חוקי שמצריך פינוי, אפשר לעשות את זה ביום חול ולא […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

הערב (מוצ"ש), סמוך לשעה שש, עם יציאת השבת, החלו עשרות המתנחלים לעזוב את המאחז הלא חוקי עוז ציון, ליד בית אל. אמש, לאחר עימות אלים עם הצבא, הופסק הפינוי בהסכם  בין רבה של צפת שמואל אליהו, ורבה של קריית ארבע דוב ליאור, ממקימי הבית היהודי, לבין מח"ט בנימין, אל"מ יוסי פינטו. הפגישה ביניהם נערכה אתמול לפני כניסת השבת בהתנחלות עופרה. מתברר כי זו הייתה כוונתם של המתנחלים מלכתחילה, לעשות את השבת במקום ולהתפנות.

פינוי המאחז הערב (צילום: ערוץ 7)
פינוי המאחז הערב (צילום: ערוץ 7)

שני הרבנים, הידועים בדעותיהם הקיצוניות, המתנגדים לפינוי מאחזים ותומכים בטרנספר ערבים מהשטחים ומישראל, סיכמו עם המח"ט על הפסקת הפינוי עם כניסת השבת וחידושו לאחר יציאתה הערב. מאחז עוז ציון נהרס מספר פעמים על ידי משטרת ישראל, מג"ב וצה"ל ונבנה שוב. בשעות אלה מפקחים צה"ל ומג"ב מרחוק על הפינוי כשבסיומו יכנס כוח ויהרוס את המבנים הארעיים שנבנו במקום.

אתמול המתינו 150 מתנחלים ונוער גבעות לכוחות הביטחון וכאשר הגיעו, החלו להשליך עליהם אבנים, התבצרו על גג מבנה, ניקבו צמיגי רכבים של מג"ב והגיבו באלימות לניסיונות הפינוי. צה"ל ושוטרי מג"ב הגיבו באמצעים לפיזור הפגנות, שכללו רימוני הלם וירי גז מדמיע. המתנחלים גם מנעו מצה"ל ומג"ב להיכנס למאחז הסמוך, גבעת אסף, וסגרו את השערים. שני מתנחלים נעצרו וטרם ידוע אם יובאו להארכת מעצר או ישוחררו הערב. 

סיכם על פינוי עם המח"ט. הרב ליאור (צילום: ויקימדיה)
סיכם על פינוי עם המח"ט. הרב ליאור (צילום: ויקימדיה)

בתגובה על הטענות כי לא ננקטים צעדים חוקיים נגד המתפרעים ציינו גורמים בצה"ל כי הצבא אינו זה שצריך להחליט על ההתייחסות המשפטית-פלילית למעשי המתפרעים: "צה"ל מבצע את תפקידו במעגל האבטחה השלישי. משמעות הדבר, אבטחת כוחות הפינוי מגורמים עוינים. ההחלטה בדבר ענישה פלילית או אחרת היא בידי משטרת ישראל". ממשטרת ישראל וממג"ב לא התקבלה כל תגובה עד כה.

 בנט: עכשיו גם את, ציפי לבני?

יו"ר מפלגת הבית היהודי, נפתלי בנט, הגיב למבקריו הערב ואמר: "אם יש מאחז בלתי חוקי שמצריך פינוי, אפשר לעשות את זה ביום חול ולא בשבת". בעמוד הפייסבוק שלו כתב הערב בנט: "עכשיו גם את, ציפי לבני? (נא שתפו כדי לתקן את נזקי מתקפת השבת הקבועה). זה נהיה נוהל חדש של נתניהו, ועכשיו גם לבני מצטרפת. בשבת שעברה נתניהו הסתער על כל ערוצי החדשות נגדי, והשבת ציפי לבני עושה זאת.

בנט: לא קראתי לסירוב פקודה. (צילום: מעמוד הפייסבוק של נפתלי בנט)
מכניסים לי מילים לפה. בנט (צילום: מעמוד הפייסבוק)

"מסיים לעשות הבדלה עם המשפחה אחרי שבת שקטה ונעימה בבית, פותח את החדשות ורואה שציפי לבני תוקפת אותי: "בנט והרבנים הקיצוניים הובילו אנשים לאותה גבעה בכוונת מכוון בכדי ליצור חיכוך עם חיילי צה"ל ומצב של סירוב פקודה". איזו גבעה? איזה רבנים? את מי הובלתי? על מה, לעזאזל, את בכלל מדברת? what the hell?

"במהלך השבת מכניסים לי לפה מילים שלא אמרתי ("בנט קרא לסירוב פקודה"), מעשים שלא עשיתי ("בנט הוביל אנשים לגבעה"), תוקפים אותי ("בנט קיצוני וכו, וכו') – וכל זה במהלך השבת, כשאני אפילו לא שמעתי על כך ולא יכול להגיב. ואז יוצאת השבת, ואני צריך להוכיח שאין לי אחות (אגב, באמת אין לי אחות. רק שני אחים גדולים).

"בקיצר, תירגעו. לעצם העניין: אם יש מאחז בלתי חוקי שמצריך פינוי, אפשר לעשות את זה ביום חול ולא בשבת. נו, באמת. קצת שכל ישר לא יזיק לאף אחד".

על התייחסותו  העקרונית של בנט אפשר ללמוד מדברים שאמר ביום רביעי השבוע, כשביקר בבית הרב של כפר-חב"ד, רבי מרדכי שמואל אשכנזי: "אנחנו היחידים מהמפלגות המשמעותיות, המפלגה היחידה, שאומרת בקול ברור: לא למדינה פלסטינית, זו הייתה טעות. עכשיו, ממשלת ישראל, בתהליך לא-פשוט, שלא יהיה קל, צריכה להגיד – טעינו, זו לא הדרך הנכונה וצריך אלטרנטיבה, והאלטרנטיבה זה לפתח את ההתיישבות היהודית ביהודה ושומרון. יש כמעט ארבע-מאות אלף יהודים ביהודה ושומרון, ועוד בערך שלוש-מאות אלף בירושלים אחרי 67'. צריך לפתח אותם".

 

[related-posts]

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן