Skip to content

דה מרקר מנגח את מעריב ונחום ברנע רומז שיאיר לפיד 'חנווני'. וגם: רשת א' וקול המוסיקה

שורת המקהלה / טור לביקורת התקשורת
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

אף פרסומת לא הייתה עושה זאת יותר טוב: גלעד אלטשולר מבית ההשקעות אלטשולר שחם קיבל במה נכבדת בדה מרקר כדי לשטוח את משנתו הכלכלית והעניק, באותה מכה, הזדמנות פז למוסף הכלכלי מבית הארץ  לנגח את העיתון המתחרה מעריב, ובה בעת, להיות מהאו"ם. מה יותר טוב מזה?

עיתון רעיל?

אלטשולר-שחם מחזיקה באגרות חוב של דיסקונט השקעות- מבית אי.די בי בראשות נוחי דנקנר בעלי מעריב.
עובדה זו אינה מונעת מאלטשולר להשתלח במעריב ובטח ובטח שאינה מפריעה לעיתון דה מרקר לקפוץ על המציאה ולהדגיש את דבריו בכותרת שמנה:  "מעריב נראה לי קצת רעיל. לא קצת, זה נכס שנראה לי ארסי" .
הראיון העיתונאי נפתח בפירגון לאלטשולר על התשואה החיובית שהשיג בית ההשקעות ב-2011. דה מרקר מקצה מקום נכבד להנמקותיו של המרואיין למה אין להוריד את דמי הניהול, ונותן לו צ'אנס להתבכיין על תנועת המחאה, על התקשורת ועל הרגולציה ש'ממררת את חייהם' של מנהלי הקרנות, להפריח ססמאות על כך שאנשים מוכנים לשלם על איכות,  להוכיח לנו באותות ובמופתים ששווה לנו לשלם אחוז גבוה של דמי ניהול כי אצלם הציבור הרוויח יותר ולאיים על הציבור שלבסוף הוא ישלם את המחיר. ואני שאלה: מי שילם את המחיר עד עכשיו? לא אנחנו? וכשאנחנו מפסידים, האם חברת ההשקעות שלך תוותר על דמי הניהול? תפצה אותנו?

הארץ נחשב לעיתון ליברלי. אלטשולר אמנם נשאל שאלות, אבל הצליח להעביר את מסריו בצורה פרטנית ואינטרסנטית, ומה שמצא לנכון דה מרקר להבליט זה את יחסו של העיתון למתחרים מענף התקשורת.

  • הייתכן? בידיעות אחרונות?? נחום ברנע, בטור הדעות, לא ממש מפרגן ליאיר לפיד. איך להגיד? קצת מעליב אותו אפילו. במאמר (איפה הקסם,  16.1.12) הוא מציין אמנם כי "במעבר של לפיד לפוליטיקה יש הרבה מהחיוב" ומציין את העובדה כי לפיד איש מוכשר שתעוזתו ראויה להערכה, אבל בכך מסתיימות המחמאות. ועל מה יצא קצפו של ברנע? בדיוק על הסיסמא הראשונה שטבע יאיר עם כניסתו לפוליטיקה: 'איפה הכסף?' .
מרין לה פן: חנוונית?

לברנע זה הזכיר פוליטיקה ידועה לשמצה שנולדה בצרפת של שנות החמישים ואימצה לחיקה  את (או אומצה על ידי)  ז'אן מארי לה-פן: הפוז'אדיזם שלדברי ברנע מייצג את כל הרע שבפוליטיקה:  "זעיר בורגנית, חנוונית, פופוליסטית, תנועה שלא יכולה להוציא את הראש שלה מן הארנק" כך ברנע המונה במקביל אחת לאחת שורת שאלות גורליות לעתיד ישראל, שאינן כרוכות בהכרח ב'חנוונות'.
כדי להקל על לפיד, הוא משווה את גישתו, לבסוף, לדברים 'חומרניים' שאמר מנחם בגין בתקופתו האופוזיציונית ולפיהם ישראל הטביעה מיליוני דולרים בים המלח. טוב, אז אם כך, לפיד כיוון לדעת גדולים. לא? אז למה להעליב? "דמגוגים יש לנו בכנסת בשפע. גם חנוונים. אם לפיד רוצה להביא בשורה חדשה למערכת הפוליטית, מוטב שיוציא את ראשו מהארנק" מסכם ברנע.

  • ואם כבר לה-פן, הרי בשבוע שעבר פורסמו בעיתונות הצרפתית תוצאות סקר שלפיו למעלה מ- 30% מהצרפתים תומכים ברעיונות של מפלגת הימין "החזית הלאומית" בהובלת מרין לה פן. הנה מאמר מ'לה פיגארו'.
  • ואנו רק נזכיר: היום, הוסיפו לעצמם חברי הכנסת אלף ש"ח למשכורת. בחודש שעבר,עלתה משכורתם ב-1,500 ש"ח במסגרת העלאת שכר הבכירים במגזר הציבורי. שכרם עומד היום על למעלה מ-35,000 ש"ח ומי סופר את ההטבות. אז איפה הארנק?
  • צגה מלאקו, מנהלת רשת א', עתרה לבית המשפט נגד הדחתה מתפקידה. ברשות השידור התעשתו והקפיאו את המינוי החדש של אבישי פלחי עד להודעה חדשה. הדיון שנערך בשבוע שעבר בוועדה לביקורת המדינה, הבדיקה הצפויה של מבקר המדינה מיכה לינדנשטראוס על שערוריית המינויים וההדחות כנראה החלו לחלחל ומוטב שעה אחת קודם. עכשיו, מתגייסים למען קול המוסיקה שעובדיו המידלדלים מיום ליום חשים שסוף התחנה קרב ובא.


error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן