Skip to content

בג"ץ פסק פה אחד: חנין זועבי תוכל להתמודד לכנסת

זועבי: "החלטת בית המשפט מוכיחה כי הניסיונות להביא לפסילתי היו רדיפה פוליטית ואישית נגדי, נגד מפלגתי ונגד הציבור הערבי כולו"; הליכוד ביתנו: "לנוכח פרשנות בית המשפט העליון, ברור שהחוק הקיים חייב להשתנות ולקבוע חד-משמעית שכל הבעת תמיכה בטרור מונעת התמודדות לכנסת. בכנסת הבאה נפעל מיידית בליכוד ביתנו לתיקון החוק הקיים"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

חברת הכנסת מבל"ד, חנין זועבי, תתמודד בבחירות הקרובות לכנסת. זאת, לאחר שתשעת שופטי בית המשפט הגבוה לצדק החליטו פה אחד לבטל את החלטת ועדת הבחירות המרכזית שפסלה אותה מהתמודדות. הנימוקים להחלטה יפורסמו מאוחר יותר.

תוכל להתמודד לכנסת. חנין זועבי (צילום: אתר הכנסת)
תוכל להתמודד לכנסת. חנין זועבי (צילום: אתר הכנסת)

זועבי נפסלה ברוב של 19 נגד תשעה, ע"י ועדת הבחירות המרכזית, לפני כעשרה ימים, מלהתמודד לכנסת, על רקע השתתפותה במשט המרמרה – אך החלטתה הייתה בניגוד לעמדת היועץ המשפטי לממשלה. היועץ ויינשטיין סבר כי למרות שהצטברו "ראיות משמעותיות ומטרידות במיוחד, המתקרבות לגבול האסור – נראה שאין 'מסה קריטית' דיה של ראיות שתוביל לפסילתה של ח"כ זועבי".

ח"כ זועבי מסרה בתגובה: "החלטת בית המשפט מוכיחה כי הניסיונות להביא לפסילתי היו רדיפה פוליטית ואישית נגדי, נגד מפלגתי ונגד הציבור הערבי כולו. לאורך כל הדרך הייתי משוכנעת בצדקת דרכי והיה לי ברור כי אין בסיס משפטי כלשהו לפסילתי. אולם, אין בהחלטה זו בכדי למחוק את האיומים, הדה-לגיטימציה, והאלימות הפיזית והמילולית שחוויתי בכנסת ומחוצה לה בשלוש השנים האחרונות.

 "פסיקה זו מוכיחה שוב כי ועדת הבחירות היא גוף פוליטי המשתמש לרעה בסמכויות שניתנו לו ומאפשר לפוליטיקאים לפסול את יריביהם על רקע אידיאולוגי", אמרה זועבי. "רשימת בל"ד ואני לא נירתע מניסיונות הדה-לגיטימציה כלפינו. לא ניתן לאף אחד בכנסת ומחוצה לה להגדיר לנו ולציבור הערבי את עמדותינו הלגיטימיות ואת גבולות העשייה הפוליטית שלנו. אנחנו נמשיך במאבקנו נגד הגזענות והכיבוש ונמשיך לייצג בנאמנות את הציבור הערבי, ואת טובת האזרח באשר הוא בכל הנושאים החברתיים והפוליטיים ללא דופי".

ברשימת הליכוד ביתנו הביעו צער על ההחלטה ואומרו כי "לנוכח פרשנות בית המשפט העליון, ברור שהחוק הקיים חייב להשתנות ולקבוע חד-משמעית שכל הבעת תמיכה בטרור מונעת התמודדות לכנסת". עוד נאמר כי בכנסת הבאה יפעלו מיידית בליכוד ביתנו לתיקון החוק הקיים.

ח"כ אופיר אקוניס, שיזם את המהלך לפסילת זועבי אמר כי הוא מצטער על החלטת בית המשפט, אולם הוא מכבד אותה. לדברי אקוניס, "לאחר שנתיים של עבודה מאומצת לפסילתה של חנין זועבי, מתוך אמונה עמוקה בזכותה של הדמוקרטיה להגן על עצמה מפני מי שמבקש לחסל אותה מבפנים, בית המשפט אמר את דברו. אני מכבד את החלטת בית המשפט העליון אך מצטער עליה מאוד. אמשיך לפעול בכלים הפרלמנטריים העומדים לרשותי במטרה לבצר את הדמוקרטיה הישראלית".

ח"כ דני דנון (ליכוד): "בית המשפט החליט לגבות היום את מחבלת המרמרה במקום את לוחמי השייטת. החיילים הותקפו בסכינים ואלות על ידי מחבלי ה-IHH, תחת מטריית החסינות של זועבי. מקומה בבית הכלא, ולא נעצור עד שתהיה מאחורי סורג ובריח. זועבי יכולה להיות בטוחה שימיה בכנסת ספורים".

ראשי עוצמה לישראל, אריה אלדד ומיכאל בן ארי: "המסר שזועבי וחבריה מקבלים היום הוא שהם יכולים להמשיך לפגוע במדינה, להסית להמריד ולערוך עוד משטים – העליון ימשיך לפרוש עליהם חסות".

עו"ד נדאל עות'מאן, המטה למאבק בגזענות: "בג״ץ הוכיח היום כי יש שופטים בירושלים וכי עם כל החששות והאווירה הגזענית המרחפת בכל מקום בארץ עדיין אפשר לצפות לשפיות שלא נגועה בגזענות. החלטתה הגזענית של ועדת הבחירות נפסלה ע"י שופטי בג"ץ שמילאו את תפקידם להגן על זכותו של נציג ציבור לייצג את בוחריו אשר פעל במסגרת החוק. וועדת הבחירות בהחלטותיה הגזעניות ואשר חוזרות על עצמן בכל מערכת בחירות, שמה ללעג את עקרונות הדמוקרטיה, ומן הראוי כי סמכות הפסילה תוצא מידיהם של פוליטיקאים ותועבר מלכתחילה לסמכות שיפוטית״.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן