Skip to content

נתניהו חנך את תחנת הרכבת בבית שאן

התחנה תיכנס לפעילות עם נסיעת הבכורה של רכבת העמק בראשית שנת 2016. התחנה תקום במקומה של התחנה הישנה, לפני כ-120 שנה, בתקופת החלוצים, והיא המזרחית ביותר בתחנות קו הרכבת שיוקמו במסגרת פרויקט 'רכבת העמק'. אורכה של מסילת רכבת העמק 60 ק"מ, והיא תקצר משמעותית את זמן לחיפה: 51 דקות
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר התחבורה ישראל כץ, השתתפו אחה"צ בטקס הנחת אבן פינה לתחנת הרכבת בבית שאן.

ראש הממשלה בנימין נתניהו: "יש לנו מדינה קטנה והיא צריכה להיות שווה לכל אזרחיה, ממישור החוף למרחבי הנגב והגליל. זה לא רק רעיון פיזי וכלכלי, אלא גם צעד חברתי ראשון במעלה".

הנחת אבן הפינה לתחנת הרכבת בבית שאן. 51 דקות לחיפה. (צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ)
הנחת אבן הפינה לתחנת הרכבת בבית שאן. 51 דקות לחיפה. (צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ)

שר התחבורה ישראל כץ: "תחנת בית שאן היא אבן דרך משמעותית בפיתוח רשת הרכבות של ישראל ובחיזוק הקשר בין הגליל והנגב למרכז הארץ. התחנה תיכנס לפעילות עם נסיעת הבכורה של רכבת העמק בראשית שנת 2016. הקמת התחנה וקו הרכבת, הינם הוכחה נוספת למחויבותה של המדינה כלפי אזרחיה, והשאיפה להפכנו ממדינה אחת לעם אחד".

תחנת הרכבת מתוכננת לקום באותו מקום של התחנה הישנה שהוקמה לפני כ-120 שנה, בתקופת החלוצים, והיא המזרחית ביותר בתחנות קו הרכבת שיוקמו במסגרת פרויקט 'רכבת העמק', בהן: לב המפרץ, נשר, כפר יהושוע, כפר ברוך ועפולה. אורכה של מסילת רכבת העמק 60 ק"מ, והיא תקצר משמעותית את זמן לחיפה: 51 דקות . לאורך תוואי המסילה יוקמו גשרים באורך כולל של 4 ק"מ, ותכרה מנהרה באורך קילומטר אחד שתצא מתחנת עפולה.

מסילת הרכב מחיפה לבית שאן, שתצא מתחנת לב המפרץ, תחצה את עמק זבולון, עמק יזרעאל ועמק המעיינות, היא חלק מתוכנית נתיבי ישראל אותה הובילו ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר התחבורה ישראל כץ, שמחברת את הפריפריה למרכז הארץ באמצעות רשת כבישים ורכבות ארצית בעלות כוללת של 27.5 מיליארד שקל.

באירוע השתתפו גם ראש עיריית בית שאן ז'קי לוי, מנכ"ל נתיבי ישראל שי ברס, אנשי משרד התחבורה, עובדי חברת נתיבי ישראל ותושבי העיר בית שאן.

1 Comment

  1. אלחנן
    31 בדצמבר 2012 @ 13:58

    לכבוד
    שר מתחבורה והבטיחות בדרכים
    מר ישראל כץ
    שלום רב

    הנדון : מניעת תאונות דרכים

    ביטול תאונות דרכים לא קשה לביצוע מכוון שמערכת דומה עובדת כיום במגזר החקלאי . המערכת החקלאית אפילו מורכבת יותר מזו הנחוצה לתעבורה . ולכן ניתן להפעיל את המערכת התחבורתית במיידי . אני מדבר על שימוש ב- Precision Farming לצורך Precision Traffic . בחינה מתמטית של המעבר מעלה כי התעבורה המדויקת מורכבת פחות מזו של החקלאות המדויקת מתוך הכלל הידוע כי במשטח יש אין סוף קווים . והרי חקלאות עוסקת בשטחים ותעבורה במסלולים או קוים . מערכת התעבורה המדויקת מחנכת ומחדיר תרבות נהיגה . מערכת התעבורה המדויקת תקצר את אורך זמני הלימוד לסדרי גודל של חודשים . צורת החינוך במערכת המוצעת היא בדומה להוספת מאות אלפי שוטרי תנועה . המערכת עובדת על בסיס חונכות אישית . לכל נהג סורר יוצמד "שוטר חונך" . השוטר יהיה כמובן שוטר ווירטואלי אבל יהיה בנוכחות מלאה . "אפקט האח הגדול" מטופל ביסודיות והשוטר הווירטואלי יופיע רק כאשר הנהג עובר עברה.
    פרטיות האזרחים תשמר בקפדנות ולא ירשם ולא ישמר כל מידע הקשור לנהגים הנוהגים כחוק . יש לי הרגשה לא נעימה כי ניתן להציל מאות אנשים בשנה ולא מצילים .
    לכך נלווים הפצועים באלפים וכן הפסדים כספיים ניכרים . כיום ניתן להפעיל מערכת מצומצמת בסדר גודל של עשרות רכבים להדגמת ייתכנות . כל הכלים קיימים ולא משתמשים בהם . המערכת תעזור לשוטרים בזיהוי עברייני תנועה ובכך תעזור באכיפת החוק והקטנת הפגיעות בנפש וברכוש . הנהגים יבינו עם הזמן כי לא ניתן להתחמק מידי החוק כאשר כל עברה תזוהה ותתועד. הבנה זו היא הדרך החינוכית בה ניתן לגרום לנהגים לא לבצע עברות ולהתנהל בכבישים על פי החוק והסדר המתאימים לתנאי הדרך .
    Traffic Precision המבוסס על Precision Farming נותן פתרון הכולל את כל התחומים בנהיגה והחשוב ביותר הוא חנוך הנהגים . Precision Traffic משמש מדריך נהיגה , מלווה נהיגה , חונך נהיגה , שוטר ושופט . הדו"ח נישלח ישירות לנהג על פי הכתובת הרשומה במשרד התחבורה . לצערנו על מנת לשמור מרחק לא מספיקה התרעה , הנהג חייב להאט ולהגדיל את המרחק מהרכב מלפנים . שמירה על מרחק מתאים מותנת ברצון הנהג , בלשון אחרת חינוך . אין הרתעה ללא ענישה . אני מוכן להתייצב בכל מקום ובפני כל פורום על מנת להסביר את המערכת המוצעת ולענות על שאלות, ככל שאדרש.

    תודתי נתונה מראש על כל עזרה בקידום הנושא .

    כתובתי : ת. ד. 75 תמרת 36576 .
    נייד : 6241523 – 050
    בברכה
    אלחנן שוחט

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן