Skip to content

פרופ' דני פפרמן ימונה לסטטיסטיקן הראשי

יחליף את פרופ' שלמה יצחקי, שסיים אתמול במפתיע את תפקידו, באמצעות דוא"ל שנשלח ממשרד ראש הממשלה. נתניהו התנצל בפניו על הדרך שבה נודע לו על סיום תפקידו
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

פרופסור דני פפרמן ימונה לסטטיסטיקן הראשי במקומו של פרופ' שלמנה יצחקי, שנודע לו אתמול במפתיע באמצעות דואר אלקטרוני, כי לא מאריכים את חוזהו בתפקיד. מינויו של פפרמן יובא לאישור הממשלה ביום ראשון הקרוב על ידי ראש הממשלה בנימין נתניהו.

פרופ' פפרמן הוא נשיא איגוד הסטטיסטיקה בישראל, פרופסור במחלקה לסטטיסטיקה באוניברסיטה העברית בירושלים ובאוניברסיטת סאות’המפטון בדרום אנגליה.

על פי הודעה בדוא"ל שנשלחה אתמול ממשרד ראש הממשלה לסמנכ"ל משאבי אנוש בלשכה המרכזית לסטטיסטיקה (למ"ס) התברר, כי אין מאריכים את חוזהו של הסטטיסטיקן הממשלתי פרופ' שלמה יצחקי, המשמש בתפקיד מנובמבר 2001, לאחר שהחליף בתפקיד את פרופ' יוסף יהב. תוקף החוזה הנוכחי של פרופ' יצחקי פג אתמול בחצות ומאותו רגע הוא חדל מלשמש בתפקיד.

מבדיקה מתברר, כי כבר לפני כשנה וחצי, הוארך חוזהו של פרופ' יצחקי בתפקיד הסטטיסטיקן הראשי כל שלושה חודשים ואתמול הוחלט לא להאריך יותר את החוזה. רק הדרך שבה נעשה הדבר לא הולמת, בלשון המעטה, סיום תפקיד כה בכיר וחשוב.

ההתנצלות

ראש הממשלה, בנימין נתניהו טילפן אמש לפרופ' יצחקי, בעקבות הפרסומים על הדרך שבה פוטר, והתנצל בפניו. "לא מקובלת עליי הדרך הזאת ואני מתנצל שכך זה נעשה. זה לא ראוי. אדם צריך לשמוע על סיום תפקידו בדרך אחרת. אברר כיצד זה קרה. אני מבקש להודות לך על השנים שבהן שרתת את המדינה".

שוד הפנסיה הגדול

יתכן ופרופ' יצחקי הרגיז את משרד ראש הממשלה, כאשר אמר לפני שבוע בכנס השנתי "מדיניות המיסוי בישראל" שהתקיים במכון ון לי, כי הפרטת מערך הפנסיה על פי מסקנות ועדת בכר, גרמה לריכוזיות האדירה של שוק ההון. "אני קורא לזה שוד הפנסיה הגדול".

לדבריו בכנס, "דמי הניהול נהפכו מס שעובר מעניים לעשירים. הערכתי את המס הזה. זה סדר גודל של 25% מהפרשות לפנסיה, שזה כמו לתת שלוש שנים של שכר ממוצע במשק לעשירים: הם לוקחים 2%, בטווח הארוך התשואה לא עולה על 4%. לכן, מי שמנהל את הפנסיה לוקח 50% ממנה ולא נושא בסיכון".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן