Skip to content

הלך לעולמו האדמו"ר מסדיגורא

מנכ"ל מוסדות "מעייני הישועה" בבני ברק אמר : "באופן ציבורי ואישי מדובר ביום קשה ועצוב ליהדות החרדית, ואין ספק כי הניסיונות של הצוות הרפואי הבכיר היו הטובים ביותר, אך לצערנו נגזרה הגזירה והאדמו"ר זצ"ל נפטר לבית עולמו". האדמו"ר מסאדיגורה זצ"ל התנגד בחריפות למסירת חלקים מארץ-ישראל לערבים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

הבוקר, בגיל 84, הלך לעולמו זקן אדמו"רי בית רוז'ין, האדמו"ר רבי אברהם יעקב פרידמן מסאדיגורה זצ"ל, חבר מועצת גדולי התורה של אגודת-ישראל.

בשנים האחרונות הידרדר מצבו הרפואי של האדמו"ר, ובימים האחרונים לקה בדלקת ריאות שהביאה בסופו של דבר למותו. הבוקר (שלישי) מצבו הידרדר, הוא סבל מקוצר נשימה ואיבד את הכרתו. כונני "הצלה" הוזעקו סמוך לשעה 7:30 לביתו, והוא הובהל לבי"ח "מעייני הישועה" בבני ברק – שם נפטר דקות ספורות לפני השעה 9:00.

האדמו"ר הובהל הבוקר לבית החולים 'מעיני הישועה', תוך כדי ביצוע פעולות החייאה אינטנסיביות. מיד עם הגעת הניידת לטיפול נמרץ לבית החולים, הוכנס האדמו"ר לחדר הטראומה במצב אנוש – כאשר הצוות הרפואי ממשיך בפעולות החיאה.

מנכ"ל מוסדות "מעייני הישועה" בבני ברק אמר : "באופן ציבורי ואישי מדובר ביום קשה ועצוב ליהדות החרדית, ואין ספק כי הניסיונות של הצוות הרפואי הבכיר היו הטובים ביותר. אך לצערנו נגזרה הגזירה והאדמו"ר זצ"ל נפטר לבית עולמו".

האדמו"ר זצ"ל נולד בווינה שבאוסטריה בד' אלול תרפ"ח (1928 ). הוא בנו של  האדמו"ר רבי מרדכי שלום יוסף מסאדיגורה-פשמישל זצ"ל, ולאמו מרת מירה רייזל ע"ה. בשנת תרצ"ד עבר האדמו"ר יחד עם משפחתו לפשמישל. זמן קצר לפני מלחמת העולם השנייה, בחודש סיוון תרצ"ט, עלו בני המשפחה לארץ-ישראל, ואחרי השואה עבר עם אביו לארצות-הברית והקים את חצרו בשכונת קראון הייטס.

האדמו"ר זצ"ל נשאר בניו-יורק כרב הקהילה, גם לאחר חזרתו של אביו לישראל – ועלה מאוחר יותר. עוד בחייו של אביו, הקים את ישיבת רוז'ין בבני ברק. לאחרי פטירת אביו בכ"ט בניסן תשל"ט, הוכתר לממלא מקומו, ובשנת תשמ"ט מונה במוקם אביו לשמש חבר נשיאות מועצת גדולי התורה של אגודת-ישראל. במשך עשרות שנים הנהיג את קהל עדתו בבית המדרש סאדיגורה ברחוב פנקס בתל-אביב. דברי התורה שאמר במהלך השנים מקובצים בספר "עקבי אבירים".

האדמו"ר מסאדיגורה זצ"ל התנגד בחריפות למסירת חלקים מארץ-ישראל לערבים. בזמן תוכנית ההתנתקות אף פרסם את דעותיו  בעיתון המודיע. כיום מונה חצר סדיגורה מאות משפחות, ולה מוסדות הכוללים ישיבות, תלמודי-תורה, בתי מדרש בבני ברק, תל אביב, ירושלים, מודיעין עילית, ביתר, אשדוד ואלעד. קהילות של החסידות ישנן גם בלונדון, אנטוורפן וניו יורק.

מועצת יש"ע הגיבה על פטירתו: "אבלה על פטירתו של כ"ק האדמו"ר מסדיגורה זצ"ל, מצאצאי המגיד ממזריץ', שהיה מקושר בכל נימי נפשו לארץ הקודש. ידיד אמת של ההתיישבות ביהודה ושומרון, פעל רבות לחיזוקה ועמד בראש המערכה למען שלמות הארץ".

הותיר אחריו את בנו יחידו הרה"צ רבי ישראל משה פרידמן אב"ד סאדיגורה בלונדון, חתנו הרב פנחס שפירא רב בית המדרש סאדיגורה בתל-אביב, והרב שמואל זנוויל שרף מארה"ב.

מסע הלווייתו ייצא היום (ג') בשעה 13:30 ממרכז החסידות ברחוב גוטמכר 10 בשכונת שיכון ה' בבני ברק – שם הוסרה הפרוכת לקול בכיות החסידים – לישיבת רוז'ין ברחוב עזרא. עשרות כונני מד"א ו'הצלה גוש דן' יאבטחו, על פי הנחיית המשטרה, את הלוויה. הכוננים, מצוידים באמבולנסים ואופנועים, יתפרסו לאורך כל מסלול מסע הלוויה. האדמו"ר יובא למנוחות בבית העלמין 'נחלת יצחק' בגבעתיים, שם ייטמן בחלקת אדמו"רי בית רוז'ין.

 

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן