Skip to content

מירי מסיקה מחפשת מלך

היא מרגישה בודדה, החיים עבורה הם שדה קרב, היא מבקשת מבן זוגה להציל אותה מעצמה ומצהירה שלא תירגע עד שתמצא אהבה. מירי מסיקה מוציאה בסוף השבוע אלבום חדש, "מלך", שבו תיאור של מציאות קשה ובועטת – ומוכיחה שוב שהיא זמרת איכותית ומרגשת > ציון 9 דו"ח המבקרת / זוהר מלאכי באלבומה החמישי, "מלך", שייצא ביום חמישי השבוע, מירי מסיקה […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

היא מרגישה בודדה, החיים עבורה הם שדה קרב, היא מבקשת מבן זוגה להציל אותה מעצמה ומצהירה שלא תירגע עד שתמצא אהבה. מירי מסיקה מוציאה בסוף השבוע אלבום חדש, "מלך", שבו תיאור של מציאות קשה ובועטת – ומוכיחה שוב שהיא זמרת איכותית ומרגשת > ציון 9

דו"ח המבקרת / זוהר מלאכי

הכול נראה אותו דבר. מסיקה. צילום: רונן אקרמן

באלבומה החמישי, "מלך", שייצא ביום חמישי השבוע, מירי מסיקה ממשיכה להוכיח, שהיא לא רק זמרת היודעת לייצר שירי פופ, אלא גם זמרת מרגשת עם יכולות ווקאליות גבוהות.

 בשיר הנושא  מסיקה מתארת מציאות בועטת וקשה בעיר זרה ורצון לחיות בעולם שבו מותר להעז ולנסות, ובעיקר לעשות כל מה שבא לך בלי לחשוב מה יגידו:

"שבועיים בעיר זרה גר בחצי דירה שכורה / חי מכל הבא ליד / אוכל מקופסאות אמא אמרה 'תיקח עוד, תיקח עוד' / אבל אתה לא יכול עוד לקחת / איך אנשים יפים על הבניינים נראים לך גדולים מהחיים / לנצח צעירים תמיד מאושרים / ידיים באוויר טס מעל העיר / בוא תהיה מלך, מלך הלילה / רוח בפנים כמה טוב לך בפנים / אין כבר שום דבר קדוש בעולם הזה". (קטע מ"מלך", מילים ולחן: מירב סימן טוב , 2012).

ב"אישה חרסינה", שכתב נועם חורב והלחינו יהל דורון וגיא מנטש, מסיקה שרה על מציאות שבורה וב"יריות באוויר" היא כבר מדמה את המציאות היומיומית כשדה קרב מדמם וקוראת לבן זוגה שיציל אותה מעצמה:

"יריות באוויר / סימני מתיחה במקומות חבויים / מחכים לזריחה / ועיניים קרועות / שדה קרב מדמם / שלי שלך / אנחנו והם תציל אותי מעצמי / תציל אותי מעצמי הכול נראה אותו דבר / אתמול הופך להיות מחר / ימים אל השנים / כתוב באבנים / הכול נראה אותו דבר / הכול דומה ומיותר / איך אני הולכת לעבר מחוז ה'יהיה בסדר' / נשיקות מתוקות / במקום שכואב / גם הנצח הוא זמני וחולף / כשסבל כל כך שגרתי וברור / אדישות מסלפת את סוף הסיפור / תציל אותי מעצמי". (מתוך "יריות באוויר", מילים ולחן: מירב סימן טוב, 2012).

ב"אולי" שכתב גיא בוקאטי והלחין דודו טסה היא מבקשת שבן הזוג יחזור וב"אני לא שם" היא מבקשת להתרחק מעולם השקרים:

 "תגיד לי מה אתה עושה בבוקר / לובש חולצה עלתה נורא ביוקר ויוצא לרחוב /  בית קפה עם שם מאוד איטלקי במקום הכי אופנתי זה עושה לך טוב / אתה מביט איך אנשים יפים עוברים כמו בתצוגה תיגע או לא תיגע זה משוגע / בכל מקרה לא תעבור את המחסום שהם בנו סביבם שיוכלו להתמודד עם העולם / בתוך כל השקרים אני לא שם / בתוך מה שאומרים אני לא שם / אני רוצה קרוב אני לא שם / מאמינה בטוב אני לא שם / בתוך ההצגה אני לא שם / אני לא אירגע משום דבר מלבד האהבה". (מתוך "אני לא שם" , מירב סימן-טוב, 2010).

אך רגע לפני ההחלטה הסופית מזכירה לו מירי מסיקה, בשיר "אל תדבר אלי" של ניסים גיספן, שלא משנה מה הוא יבחר – כי היא עייפה ממלחמות ולא מבקשת נחמות.

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן