Skip to content

תעשיית התיירות מתאחדת בקריאה לשר תיירות ראוי

על רקע הבחירות הקרבות, מביעים ראשי תעשיית התיירות דאגה לגורלו של תיק התיירות ודורשים מראש הממשלה הבא ומראשי המפלגות, לבחור לכהונה אדם כשיר וראוי, שימלא אותו בתחושת שליחות ולא בחוסר ברירה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

כנס התאחדות סוכני הנסיעות הצפוי להיפתח בשבוע הבא, יעלה גם נושאים מדיניים העומדים על הפרק, בעיקר על רקע הבחירות הקרבות. התאחדות סוכני הנסיעות יוצאת במסר לראשי המפלגות המתמודדות במערכת הבחירות הנוכחית, כי יכריזו כבר עתה שמשרד התיירות יהיה משרד בעל עדיפות כלכלית ויציבו בראשו שר שמתאים לתפקיד וימנעו מצב של מינוי שר בלית ברירה.

לדברי יוסי פתאל, מנכ"ל התאחדות הסוכנים: "כזכור, ענף התיירות הוא יצרן חשוב של מקומות עבודה ואנו קוראים כבר עתה למועמדים הרואים עצמם כחברים בממשלה הבאה, לתת את משרד התיירות רק למי שרוצה להיות שם ולהתחייב לשרת את ארבע השנים שמכהנת הממשלה".

מנכ"ל התאחדות סוכני הנסיעות, יוסי פתאל
מנכ"ל התאחדות סוכני הנסיעות, יוסי פתאל

קדמו לפתאל נשיא התאחדות המלונות, עמי פדרמן, שקרא לראש הממשלה הבא למנות שר תיירות חדור אמונה ובעל יכולת, שיוביל מהלך לאומי למיצוי הפוטנציאל הכלכלי והחברתי של התיירות.

אליו הצטרפו באחרונה ראשי לשכת מארגני התיירות הנכנסת לישראל, שמואל מרום ועמי אתגר, שפנו אף הם אל ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ולשר החוץ לשעבר, אביגדור ליברמן, באמרם שבימים אלו תעשיית התיירות מתמודדת עם ההשלכות של מבצע "עמוד ענן" וההתפתחויות בעקבותיו. "לדעתנו אסור שכל שר שיאייש את משרד התיירות, יראה בו תפקיד זוטר. ראוי שכל מינוי יהיה ענייני בהתאם לצרכי קידום תעשיית התיירות וכלכלת ישראל. יתר על כן, במשילות נכונה לצרכי המשק והכלכלה, היינו רוצים לראות שר תיירות מצליח שמכהן שתי קדנציות ברציפות. אנו מקווים שאיוש תיק התיירות בממשלה שתוקם יענה לדרישות אלו", הדגישו מרום ואתגר.

ראש הממשלה נתניהו פנה אל חברי התאחדות סוכני נסיעות ותיירות בישראל באגרת לקראת הכנס וכתב: "הגידול המרשים במספר התיירים הנכנסים לישראל מחייב את כל הגורמים העוסקים בתחום להמשיך להשקיע בקידום תנופת התיירות לישראל גם בשנים הבאות". יצויין כי עיקר עיסוקם של סוכני הנסיעות הוא דווקא בתיירות של ישראלים לחו"ל ובתיירות הפנים.

כ-700 משתתפים נרשמו לכנס

הכנס השנתי של התאחדות סוכני הנסיעות לשנת 2013, ייערך ביום שני ה-7 בינואר בכפר המכביה שברמת-גן. לכנס נרשמו כ-700 משתתפים, נציגי תעשיית התיירות על כל גווניה, מאות סוכני נסיעות, עשרות בעלי תפקידים בחברות תעופה, מנהלי רשתות בתי מלון מובילים וחברות השכרת רכב, נציגות בכירה של משרד התיירות ובכלל זה שר התירות, סטס מיסז'ניקוב, ממנו צפויה להיערך פרידה חגיגית במהלך הכנס.

כנס הסוכנים התקיים בפעם שעברה באילת. הפעם הוחלט לקיימו באזור המרכז כדי לחסוך בעלויות. (צילום: עירית רוזנבלום)
כנס הסוכנים התקיים בפעם שעברה באילת. הפעם הוחלט לקיימו באזור המרכז כדי לחסוך בעלויות. (צילום: עירית רוזנבלום)

תוכנית הכנס כוללת אסיפה כללית ופאנלים מקצועיים, אשר יעסקו בסוגיות העיקריות העומדות על הפרק. בראש הדיונים, יציג עו"ד דרור שטרום את פעילות ענף התעופה וארגון חברות התעופה בראי ההגבלים העסקיים בישראל.

עוד בתוכנית, העיתונאי אמנון אברמוביץ על בחירות 2013, הרצאה של יוסי ורדי, גורו האינטרנט בנושא חדשנות, ד"ר גיא בכור על הסיכונים והסיכויים לענף התיירות במזרח תיכון סוער, פאנל מנהלי חברות תעופה בהשתתפות יעל קטן, מנכ"לית בריטיש ישראל, איה מגן, מנכ"לית אל על ישראל, אבנר גורדון, מנכ"ל סוויס ישראל ואבי פרידמן, מנכ"ל יונייטד ישראל. בנוסף, ירצו מרצים מובילים בתחום המיתוג, רשתות חברתיות ושיווק בעידן הרשתות החברתיות.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן