Skip to content

וינשטיין יבדוק נהלי ישראל ביתנו ב"מכרז המצביעים"

בתחקיר בחדשות 10 נחשף כי ליאון ליטינצקי, מקום 34 ברשימת הליכוד-ביתנו, נפגש עם קבוצה של כמה עשרות דוברי רוסית, והציג להם מכרז חדש שהמפלגה מציעה: מי שיביא רשימות של מצביעים יזכה לעבוד בשכר בוועדת הקלפי ביום הבחירות
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

יו"ר ועדת הבחירות המרכזית, השופט אליקים רובינשטיין, פנה היום ליועץ המשפטי לממשלה וביקש ממנו לבדור האם יש עילה לפתוח בחקירה בפרשת התנהלותה של "ישראל ביתנו" בפרשה שנחשפה בערוץ 10 – ולפיה ליאון ליטינצקי, מועמד המפלגה לכנסת, הבטיח לפעילים מקום בוועדת הקלפי ביום הבחירות – בתמורה לכך שיביאו רשימות מצביעים.

פנה ליועהמ"ש. אליקים רובינשטין (צילום: ויקיפדיה)
פנה ליועהמ"ש. אליקים רובינשטין (צילום: ויקיפדיה)

בתחקיר בחדשות 10 נחשף כי ליאון ליטינצקי, מקום 34 ברשימת הליכוד-ביתנו, נפגש עם קבוצה של כמה עשרות דוברי רוסית, והציג להם מכרז חדש שהמפלגה מציעה: מי שיביא רשימות של מצביעים יזכה לעבוד בשכר בוועדת הקלפי ביום הבחירות. "אתם צריכים למצוא 25 אנשים שמוכנים להצביע ביום הבחירות לליברמן, לליכוד-ביתנו", הוא הסביר להם.

ליטינצקי אף פירט את הסכומים המובטחים: "מי שמנצח ומקבל את העבודה הזאת יעבוד ביום הבחירות בצוות ועדת הקלפי. על 8 שעות עבודה תקבלו 800 שקל. על 6,7 שעות תקבלו 300 שקל. 600 האנשים הראשונים שישלחו לנו יקבלו את המשרה של 800 השקלים. כל הבאים שישלחו לנו יש להם שתי אפשרויות: או לקבל כסף על האנשים ששלחתם לנו, או לקבל את המשרה האחרת, 300 שקלים תמורת 6 שעות עבודה".

בהודעה שפרסמה ועדת הבחירות המרכזית נמסר כי יו"ר הוועדה, השופט רובינשטיין, סבור כי "ההתנהלות המתוארת בכתבה עלולה להיות עבירה על סעיף 122 וסעיף 123 לחוק הבחירות, ועל הוראות ועדת הבחירות המרכזית בעניין תשלום לחברי ועדות קלפי".

במכתב ששיגר ליועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, ציין השופט רובינשטיין: "הודעתי לסיעת ישראל ביתנו על כוונתי לפנות אליך, על מנת שתבחן את הדברים לצורך קבלת התייחסות, ככל שתמצא לנכון… דומני כי ראוי שגורמי אכיפת החוק יבחנו את הדברים. עם זאת, מובן שאין בידי לקבוע דבר בנוגע לאמיתות הדברים".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן