Skip to content

סטיריקן מצרי ייחקר על העלבת הנשיא מורסי

ממשלת הנשיא מורסי רודפת גם את העיתון "אל מסרי אל יום" בגין דיווח "שקרי". פעילי זכויות אדם טוענים שזהו האחרון בסדרת תיקי השמצה פליליים המבשרים רעות לחופש הדיבור במצרים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
באסם יוסף - שיר אהבה למורסי

רשת אל-ג'זירה מדווחת מפי מקור משפטי, שסטיריקן שלגלג בשידור טלוויזיה על נשיא מצרים, מוחמד מורסי, ייחקר בעקבות אישום שפגע במעמד המנהיג.

התביעה נגד באסם יוסף תעורר בוודאי דאגות נוספות בנוגע לחופש הביטוי במצרים המתחדשת, במיוחד מאחר שחוקתה החדשה כוללת סעיפים שאינם מקובלים על פעילי זכויות אדם, למשל איסור העלבה. במקרה אחר, אחד ממובילי העיתונים העצמאיים במצרים טוען שהוא נחקר על ידי תובע בעקבות תלונת נשיאות המדינה, המאשימה אותו בפרסום ידיעה שקרית.

יוסף, מנתח במקצועו, זכה לפרסום אחרי ההפיכה שהסתיימה בהדחת הנשיא מוברק בפברואר 2011, בזכות תכנית סטירית ששודרה אונליין. מאז יש לו תכנית משלו בטלוויזיה המצרית והוא לגלג בה על השימוש התכוף שמורסי עושה בנאומיו במילה "אהבה". הוא פתח את אחת מתכניותיו בשיר אהבה, כשהוא אוחז כרית אדומה שעליה מודפס פרצוף הנשיא.

התובע הכללי הורה לדון בתלונה רשמית שהגיש נגד יוסף עורך דין אסלאמי. הוא מואשם בה ב"העלבת" מורסי הנתמך על ידי האחים המוסלמים וב"פגיעה במעמדו". פעילי זכויות אדם טוענים שזהו האחרון בסדרת תיקי השמצה פליליים המבשרים רעות לחופש הדיבור במצרים: "הסכנה הגדולה ביותר לחופש הביטוי בארבעת החודשים האחרונים (מאז נבחר מורסי לנשיאות) היא העלייה בתיקי השמצה פליליים, אם בהאשמת השמצת הנשיא או הרשות השופטת", אמרה הבה מוראיף, מנהלת דסק מצרים בארגון משמר זכויות האדם. לדבריה הבעיה היא שאנו עתידים לראות עלייה במספר התיקים האלה מאחר שסעיף השמצה פלילית נשתל בחוקת מצרים החדשה.

בתיק נגד היומון העצמאי, "אל מסרי אל יום", מאשימה נשיאות המדינה את העיתון ב"הפצת חדשות שקריות המייצגות סכנה לשלום הציבור, ביטחונו ופוגעות במוסד הנשיאות". התביעה נולדה מפרסום בשבת באתר האינטרנט של העיתון, שציטט "מקורות יודעי דבר", לפיהם מורסי אמור היה לבקר בבית חולים, בלי שנמסרה לכך סיבה. ארמון הנשיאות מכחיש את הידיעה. לדברי העיתון, היא עודכנה ועכשיו נאמר בה שביקור הנשיא בוטל ואשתו היא זאת שביקרה בבית חולים בן משפחה מאושפז.

"אל מסרי אל יום" מדווח שאחד מעורכיו זומן לחקירה בשבת הקרובה.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן