Skip to content

F-16 ננטש בזמן נחיתה. הטייסים לא נפגעו

במהירות של 300 קמ"ש, כשגלגלי המטוס נגעו בקרקע, החליטו הטייס והנווט לנטוש. מפקד חיל האוויר הורה על עצירת האימונים ובדיקת מערך מטוסי הברק
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

מטוס F-16  של חיל האוויר ננטש היום (רביעי) בצהריים בבסיס רמת דוד בשל תקלה טכנית שהתגלתה במהלך הנחיתה. מדובר במטוס דו מושבי מדגם "ברק". דובר צה"ל מסר כי שני הטייסים במצב טוב, אך הועברו לבדיקות בבית החולים. האלוף אמיר אשל הורה על עצירת האימונים במערך ה"ברק". הפעילות המבצעית והכוננויות נמשכות כמתוכנן. כמו כן, הורה מפקד חיל האוויר על הקמת ועדת חקירה לבדיקת האירוע.

F16 (צילום: דו"צ)
F16 (צילום: דו"צ)

היום סמוך לשעה 14:00 חזר המטוס מטיסת אימון שגרתית. שניות ספורות לאחר שהמטוס נגע בקרקע, במהירות של 300 קמ"ש, הפעילו הטייסים את כיסא המפלט ונטשו. המטוס עצמו המשיך לנוע לאורך המסלול עד שסטה ונעצר בצד המסלול. עוד נודע, כי צוות טכני שעלה למטוס גילה כי יש לו נזק וכעת ייבדקו נסיבות התקלה שגרמו לאירוע. בשל החשש שהדבר עלול לקרות במטוסים נוספים, הוחלט לקרקע את מערך המטוסים מסוג זה.

בתדרוך לכתבים צבאיים הבהיר קצין בכיר בחיל האוויר, כי הנטישה נעשתה בהתאם לכלל ההנחיות ובהתאם למצב שחייב פעולה מסוג זה. ”המטוס היה בתהליך האטה, התרחש מגע של גלגלי המטוס עם הקרקע. הצוות שנכח באירוע היה צוות מבצעי“, ציין הקצין.

אירוע דומה קרה במאי 2005 בבסיס רמת דוד,  כאשר שני הטייסים, טייס ונווט, נאלצו לנטוש את הברק במהלך הנחיתה. בשבוע שעבר נחת F16 באותו בסיס ברמת דוד כאשר במהלך נסיעה על פי הנהלים לטיפול במטוס, סטה המטוס לפתע ונעצר לאחר שגלש מהמסלול. דובר צה"ל מסר כי במקרה זה הסטייה נגרמה מכשל טכני, המטוס הועבר לבדיקה והאירוע נמצא בתחקיר.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן