Skip to content

אומ"ץ למבקר: בדוק את נסיבות הדחת הסטטיסטיקן הראשי

יצחקי, שלא היסס בעת כהונתו מלהשמיע ביקורת על הממשלה, פוטר בהודעת דואר אלקטרוני בתחילת השבוע. רק ביום רביעי, בשבוע שעבר, בכנס כשל כלכלנים בכירים במכון ון ליר בירושלים, קרא יצחקי להפרטת קופות הגמל "שוד הפנסיה הגדול". באומ"ץ מאשימים: "הדחתו קשורה לדברי ביקורת מקצועיים שהוא מתח באחרונה"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

תנועת אומ"ץ מבקשת ממבקר המדינה לבדוק את הגורמים להדחתו של הסטטיסטיקן הראשי שלמה יצחקי מתפקידו.

פרופ' שלמה יצחקי
פרופ' שלמה יצחקי

במכתב ששיגר אריה אבנרי, יו"ר הנהלת אומ"ץ, למבקר המדינה נאמר כי יצחקי פוטר בתום 11 שנות עבודה בדרך לא מכובדת – הודעה באמצעות הדואר האלקטרוני. "משרד ראש הממשלה טען אמנם כי שלמה יצחקי לא הודח מתפקידו, אלא סיים את התפקיד לפני כשנה וחצי ומאז הוארכה כהונתו, אך בפועל מתברר כי הדחתו קשורה לדברי ביקורת מקצועיים שהוא מתח באחרונה", כותב אבנרי. "במקביל מתברר כי פרופ' דני פפרמן עומד להתמנות ביום ראשון הקרוב לתפקיד הסטטיסטיקן הראשי במקומו של יצחקי. ככל הידוע קיימת הנחייה של היועץ המשפטי לממשלה שלא לערוך מינויים בשירות הממלכתי בתקופת הבחירות. מינויי של פרופ' פפרמן נכלל לדעתנו בקטגוריה זו".

יצחקי פוטר בהודעת דואר אלקטרוני בתחילת השבוע. בתקופת כהונתו לא היסס מלהשמיע ביקורת על  הממשלה. רק ביום רביעי בשבוע שעבר, בכנס כשל כלכלנים בכירים במכון ון ליר בירושלים, קרא יצחקי להפרטת קופות הגמל "שוד הפנסיה הגדול". הוא האשים כי דמי הניהול הפכו למס שעובר מעניים לעשירים וכי "מי שמנהל את הקרן מקבל 50% מהתשואה מבלי שהוא נושא בסיכון, ואילו החוסך נושא במלוא הסיכון ומקבל 50% מהתשואה".

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, התקשר אליו עוד ביום פיטוריו והתנצל בפניו על הדרך שבה פוטר. "לא מקובלת עליי הדרך הזאת ואני מתנצל שכך זה נעשה", אמר נתניהו ליצחקי. "זה לא ראוי, אדם צריך לשמוע על סיום תפקידו בדרך אחרת". עם זאת לא שינה נתניהו את ההחלטה.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן