Skip to content

ליצמן: הסוכרת היא מגיפה

סגן השר הבריאות בכנס הסוכרת השנתי: "חייבים לצמצם את הסוכרת. מקווה שאשאר במשרד אחרי הבחירות בשביל לעשות זאת". מנכ"ל המשרד, רוני גמזו: בישראל היום שיעור השמנה בלתי רגיל העומד על 51 אחוזים בקרב המבוגרים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

סגן שר הבריאות יעקב ליצמן נכח אמש (ד') בכנס הסוכרת השנתי של הפורום הישראלי לאורח חיים בריא והתייחס לחשיבות המלחמה במגפה המתפשטת, תוך שהוא מבקר את קודמיו בתפקיד: "הסוכרת היא מגיפה של ממש, יש הרבה מה לעשות ואנחנו עוד רחוקים מלמצוא פתרון לבעיה, המשרד רוצה לעזור ועוד יעזור ואני מקווה שבקדנציה הבאה נשלים את מה שלא הצלחנו בקדנציה הנוכחית, לצערי לא התייחסו בעבר למשרד הבריאות בארץ, וזאת הייתה ההתייחסות של כל המשרדים לדורותיהם, אני מקווה שנשלב כעת ידיים ומקווה שאם אהיה בעזרת השם במשרד הבריאות גם בקדנציה הבאה, נוכל להביא לשינוי, אבל צריך לעבור קודם את אחוז החסימה", סיים ליצמן בחיוך.

אולי בקדנציה הבאה. ליצמן
אולי בקדנציה הבאה. ליצמן (צילום: לם וליץ' סטודיו)

מנכ"ל משרד הבריאות רוני גמזו הוסיף ואמר: "נושא מגפת הסוכרת הוא החשוב בעיניי במערכת הבריאות והוא יקבע את האופי והעוצמה של מדינת ישראל בעשורים הבאים. בישראל היום שיעור השמנה בלתי רגיל העומד על 51 אחוזים בקרב המבוגרים, כשבקרב הילדים אנחנו כבר מעל לממוצע במדינות אירופה. דרושים שינויים בחקיקה ובתקנות. אנחנו מתקדמים אבל הדרך עוד ארוכה, היום בבוקר אישרתי את תוכנית שירותי בריאות הציבור, שמנו את אותו סכום ששמנו בשנה שעברה ואני לא אתן שיקצצו בו, נצטרך להמשיך ואני זוכה לכל הגיבוי הנדרש מסגן השר".

הדברים נאמרו במסגרת כנס הסוכרת השנתי של הפורום הישראלי לאורח חיים בריא, אשר התקיים אתמול במרכז הירידים. בכנס השתתפו גם: עובד יחזקאל, מזכיר הממשלה לשעבר, ניר לאור מנכ"ל הפורום הישראלי לאורח חיים בריא, פרופסור איתמר רז יו"ר הפורום ויו"ר המועצה הלאומית לסוכרת וד"ר עמרי פדן יו"ר מקדנולדס ישראל.

מטרת הפורום הישראלי לאורח חיים בריא, שפועל בשיתוף עם המועצה הלאומית לסוכרת, הינה העלאת המודעות לחשיבות קיום פעילות גופנית ושמירה על תזונה בריאה בשגרת החיים היומיומית. הפורום מקדם, בין היתר, שיתופי פעולה בין גורמי הממשל בישראל לצד הרשויות המקומיות וגופים מקצועיים בתחום התזונה, הספורט והבריאות לטובת יצירת קהילה שתסייע לפרט לקבל החלטה בריאה מתוך אחריות אישית.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן