Skip to content

ביקור בית: פורטוגל פינת טשרניחובסקי

החגיגה בטשרניחובסקי 6, היא מחווה לאוכל משובח וליינות המעולים של פורטוגל, ומתאימה במיוחד לביסטרו ששם דגש על יינות עולם ישן
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

ביסטרו טשרניחובסקי פותח בחגיגה לחודש שכולו מסיבה פורטוגלית – יינות ואוכל מצוין מהמטבח הפורטוגלי ומוזיקה פורטוגזית.

לביבות בקלאו סלט עדשים ומלפפון (צילום: יסמין ברדה)
לביבות בקלאו סלט עדשים ומלפפון (צילום: יסמין ברדה)

החל מיום שני ה-14 בינואר, ועד יום חמישי ה-13 בפברואר יתארח בביסטרו השף מילטון, המוביל את המסעדה ביקב Portal שבחבל הדורו, ויחד עם איל מרון, השף והבעלים של טשרניחובסקי, יציגו מגוון טעמים מפורטוגל, שילוו ביינות נהדרים. האירוע ייערך בשיתוף פעולה עם שגרירות פורטוגל בישראל.

החגיגה בטשרניחובסקי 6, היא מחווה לאוכל משובח וליינות המעולים של פורטוגל, ומתאימה במיוחד לביסטרו ששם דגש על יינות עולם ישן. בתפריט, שישתנה מידי יום, יוצגו בין היתר: תבשיל דייגים פורטוגלי (עם קוד טרי או מומלח); לביבות קוד עם תפוחי אדמה; פאייה פורטוגלית – אורז המבושל בציר אווז עם נקניקים ומולים; קדירה של צדפות; סלט של דגים עם חומוס וכוסברה; מרק עם קייל, כרוב, תפוחי אדמה ונקניקים; פיז'ואדה – תבשיל של שעועית אדומה, בשר ונקניקים; סלט אוקטיפוס עם פטרוזיליה ושום; דגי ים קטנים צרובים ברוטב עגבניות ועוד ועוד.

אייל מרון חבר לד"ר דורון בהר, מומחה לגנטיקה ואיש יין, שיצא לפני כעשור למחקר גנטי בפורטוגל, התאהב ביינות המקומיים והחל לייבא אותם לארץ. אייל ודורון נסעו לאורך פורטוגל שהתגלתה כמדינה מדהימה ביופייה, מסבירת פנים ובעלת מסורות יין של העולם הישן. הם טעמו יינות ופורטים ביקבים קטנים וגדולים לאורכה ולרוחבה של פורטוגל ובחרו יינות מסעירים מארבעה אזורים בפורטוגל.

תבשיל אורז, נקניקים, נתחי ברווז צלוי, מולים מבושלים בציר ברווז (צילום: יסמין ברדה)
תבשיל אורז, נקניקים, נתחי ברווז צלוי, מולים מבושלים בציר ברווז (צילום: יסמין ברדה)

לדברי אייל מרון, פורטוגל היא ה"יפיפייה נרדמת" של אירופה. הריחוק והבדידות המדינית בהם שכנה משך שנים רבות אפשרו לה לשמור על תרבות ייחודית, נופים קסומים ולא נגועים וגישה מסורתית לגידול והכנה של אוכל ויין. "המטבח המקומי עושה שימוש בחומרי הגלם המקומיים הטובים ביותר, בשיאם ובעונתם. הדגים נהדרים, בשר הבקר והכבש משובח. כמו כן, לפורטוגל מסורת ארוכת שנים של ייצור יין ופורט. היא מוכרת לעולם בזכות יין הפורט, אולם בשני העשורים האחרונים הפכה למעצמת יין המייצרת יינות נפלאים הזוכים לציונים מרשימים וביקורות נלהבות ממבקרי היין ברחבי העולם".

מרון מוסיף, כי "אוכל פשוט וטעים, יין מצוין ונגיש ומוסיקה ושירת ”פאדו”, מוזיקה עצובה של געגועים ואהבה, יוצרים חוויה מושלמת שאותה אנו גאים להציג לקהל המקומי ולשמש מובילים של התרבות הפורטוגלית בישראל".

ביסטרו טשרניחובסקי – בית אוכל ויין, רחוב טשרניחובסקי 5, תל אביב, 03-6208729.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן