Skip to content

הסתיימה השביתה ברשויות המקומיות

חוזרים לשגרה. הפקחים יחזרו לתת דוחות ועובדי הזבל לפינוי האשפה. יומיים של שביתה, עלו כסף רב למשק. עובדה מוזרה: הבקשה להפחתה בעלויות המים נדחתה לאלתר. יו"ר השלטון המקומי בירך על ההפחתה המיידית בתעריפי המים מאת אליק מאור
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

חוזרים לשגרה. הפקחים יחזרו לתת דוחות  ועובדי הזבל לפינוי האשפה. יומיים של שביתה, עלו כסף רב למשק. עובדה מוזרה: הבקשה להפחתה בעלויות המים נדחתה לאלתר. יו"ר השלטון המקומי בירך על ההפחתה המיידית בתעריפי המים 

מאת אליק מאור

לשכת ראש המשלה הודיעה לפני שעה קלה על סיום השביתה ברשויות המקומיות.  בתום מפגש בן שעתיים שנערך היום בירושלים, הגיעו מנכ"ל משרד ראש הממשלה וראשי השלטון המקומי להסכם הבנות. מלשכת רוה"מ נמסר כי במסגרת ההבנות שהתקבלו, ויתרו נציגי השלטון המקומי על סעיפים מרכזיים במסמך הדרישות שלהם, אליו הגיעו אתמול עם שר הפנים אלי ישי.

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר בתום השביתה כי "מאז הוקמה הממשלה הנוכחית, היא פעלה לחיזוק השלטון המקומי והקצתה 13.5 מיליארד שקלים לפעילות במגוון תחומים לחיזוק הרשויות המקומיות והיא תמשיך לעשות כך גם בעתיד? אני שמח יחד עם תושבי הערים שהשביתה הסתיימה וכי השירותים יחזרו לפעול כרגיל".

על פי ההסכמות החדשות, יוקם פורום מנכ"לים בראשות מנכ"ל משרד ראש הממשלה לליבון ודיון בסוגיות הנוגעות לשלטון המקומי; רווחי מפעל הפיס יחולקו כבעבר, ויחולקו באופן שווה בין המדינה לבין הרשויות המקומיות; יימצא פתרון למניעת פגיעה ברשויות המקומיות בסוגיית נוהל קבלת איסור תרומות מהמגזר העסקי.

על פי סעיף נוסף, ראש הממשלה יפעל לסיכול יוזמות חקיקה בתחומי ארנונה, בעיקר כאלה המטילות נטל תקציבי על השלטון המקומי. שר הפנים יבחן מחדש את טבלת ההנחות בארנונה, שעליה הורה לאחרונה לצד הקפאת יתר ההמלצות של ועדת קהת בנוגע להנחות ופטורים בארנונה.

בנושא מחירי המים סוכם כי ועדת ניסן, שבחנה את הנושא, תפעל לאישור הנחות לצרכני מים מטעמים סוציאליים, כלומר לאוכלוסיות חלשות בחברה. עם זאת, דרישת השלטון המקומי להפחית לאלתר את מחירי המים נדחתה והיא תידון במסגרת פורום שיתכנס בנושא בעתיד.

יו"ר מרכז השלטון המקומי,שלמה בוחבוט אמר בתום השביתה שהוא " גאה בהסכם שהושג. במיוחד בעניין מחירי המים שיוזלו מיידית.  אני חושב שהסכם יעזור במיוחד לשכבות הביניים ולמעמד המוחלש. בלשכת מרכז השלטון המקומי לא יכלו לומר בכמה תתבטא הנחה זו".  

 

.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן