Skip to content

נתניהו: אחרי הגדר בדרום תוקם גדר בגבול סוריה

"המפעל הזה הוא אחד מהמפעלים ההנדסיים הגדולים ביותר שנעשו במדינת ישראל אי פעם", אמר נתניהו על הגדר בדרום. "ההנחיה שלי הייתה לא לפרק את הצוות הזה אלא להמשיך אותו, גם בגמר עוטף אילת תוך כמה שבועות - וגם על מנת להמשיך את הבנייה בגבולות אחרים, בראש ובראשונה בגבולנו עם סוריה"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

עם גמר הקמת הגדר בגבול עם מצרים – תוקם גדר דומה בגבולנו עם סוריה. כך אומר ראש הממשלה, בנימין נתניהו, בפתח ישיבת הממשלה.

"מהמפעלים ההנדסיים הגדולים ביותר שנעשו במדינת ישראל". הגדר בדרום (צילם: משה מילנר/לע"מ)
"מהמפעלים ההנדסיים הגדולים ביותר שנעשו במדינת ישראל". הגדר בדרום (צילם: משה מילנר/לע"מ)

"בשבוע שעבר ביקרתי בגדר הביטחון שאנחנו מקימים בגבול הדרום", אמר נתניהו. "הביקור הזה התרחש ביום שבו גמרנו את הקטע הארוך, מאות קילומטרים, בין כרם שלום לעוטף אילת. התוצאה של בניית הגדר היא שעצרנו לחלוטין את כניסת המסתננים לערי ישראל. בשבעת החודשים האחרונים נכנסו אפס מסתננים לערי ישראל. הגיעו כמה עשרות מידי חודש לגדר, נלקחו למתקני השהייה, אפילו מסתנן אחד לא הגיע פנימה לשום יישוב או עיר בישראל.

"המפעל הזה הוא אחד מהמפעלים ההנדסיים הגדולים ביותר שנעשו במדינת ישראל אי פעם", אמר נתניהו. "ההנחיה שלי היתה לא לפרק את הצוות הזה אלא להמשיך אותו גם בגמר עוטף אילת שיתרחש תוך כמה שבועות – וגם על מנת להמשיך את הבנייה בגבולות אחרים, בראש ובראשונה בגבולנו עם סוריה. אנחנו מתכוונים למתוח גדר זהה עם כמה שינויים שמוגדרים בשטח לאורך רמת הגולן. אנחנו יודעים שבצד השני של גבולנו עם סוריה היום, הצבא הסורי התרחק, במקומו נכנסו כוחות הג'יאהד העולמי. על כן אנחנו מצויים להגן על הגבול הזה גם מפני הסתננויות וגם מפני גורמי טרור, כפי שאנחנו עושים את זה גם בגבול סיני בהצלחה".

נתניהו אמר עוד כי בשל אי יציבותו של המשטר הסורי, "שאלת הנשק הכימי פה מטרידה אותנו". הוא הוסיף: " אנחנו מתאמים את המודיעין שלנו, את הערכות שלנו עם ארה"ב וגורמים אחרים, במטרה להיות ערוכים לכל תרחיש ואפשרויות שיכולות להתפתח שם".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן