Skip to content

פרשת הולילנד תידון בפני דן יחיד, בניגוד לבקשת הפרקליטות

מה שחשוב לפי נשיאת המחוזי בת"א הוא על מה דנים, ולא מי הנידונים. את אולמרט והשאר ידון שופט אחד, לא שלושה מאת אורלי ממן בית המשפט המחוזי בתל אביב דחה את בקשת הפרקליטות לנהל את משפט "הולילנד" בהרכב מורחב של שלושה שופטים והותירו על דן יחיד. נשיאת בית המשפט דבורה ברלינר ציינה בהחלטתה כי, אמנם, […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

מה שחשוב לפי נשיאת המחוזי בת"א הוא על מה דנים, ולא מי הנידונים. את אולמרט והשאר ידון שופט אחד, לא שלושה

מאת אורלי ממן

בית המשפט המחוזי בתל אביב דחה את בקשת הפרקליטות לנהל את משפט "הולילנד" בהרכב מורחב של שלושה שופטים והותירו על דן יחיד. נשיאת בית המשפט דבורה ברלינר ציינה בהחלטתה כי, אמנם, קריאת כתב האישום אינה מותירה מקום לספק, כי יש ממש בטענת המדינה לכך שמדובר בפרשה  מסועפת ורחבה שכל כולה קשרים מושחתים ואסורים בין יזמים ועובדי-ציבור. אלא שבזאת, למרבית הצער, התיק הנוכחי אינו שונה מתיקים רבים אחרים המתבררים בכל הערכאות, כאשר רובם המכריע של תיקים אלה מתבררים בפני דן יחיד.

לדברי בית המשפט "פסקי-דין אינם נופלים בחשיבותם ומשמעותם משום שניתנו על-ידי דן יחיד. ההכרעה הערכית בנושא המותב נעשתה על-ידי המחוקק, כאשר קבע מהן העבירות שעל-פי טיבן ומהותן ידונו בפני הרכב של שלושה שופטים. ככלל, סוג העבירות שמדובר בו, ולא מיהותם של הנאשמים או ההשלכות הציבוריות שעשויות להיות לפסק הדין, אמור להכתיב את גודלו של המותב, ולא שוכנעתי שיש מקום לחרוג מעיקרון זה במקרה הנוכחי. לענין מיהותם של המשיבים אוסיף, כי כל נבחרי הציבור שמדובר בהם, אינם מכהנים מזה זמן רב בתפקידם הקודם, שלגביו מיוחסת להם המתת המושחתת.".

את החלטתה להותיר את  ניהול המשפט בפני דן יחיד סיימה ברלינר בציינה כי "שיקולים שעניינם יעילות וניצול מיטבי של המשאב היקר ביותר, קרי – הזמן השיפוטי, אינם שיקולים זרים בהקשר זה ויש מקום להתייחס גם אליהם לטובת הציבור כולו."

כתב האישום נגד הלל צ'רני ויתר נאשמי פרשת הולילינד  הוגש לבית המשפט המחוזי בתאריך 5.1.12 כתב האישום כולל 3 אישומים, 16 נאשמים וכ- 370 עדי-תביעה.  בין הנאשמים הבולטים – אהוד אולמרט, שולה זקן, אורי אורלי לופליאנסקי לשעבר ראש עיריית ירושלים , יעקב אפרתי- לשער מנכ"ל מנהל מקרקעי ישראל,  כל אחד מהאישומים מתעד פרשה נפרדת: פרשת הולילנד, פרשת חוות הזרע ופרשת תעשיות המלח.

1 Comment

  1. זאדק
    18 בינואר 2012 @ 17:11

    קשקוש מוחלט. ברור שזהות הנידונים חשובה, שאפילו לא צריך לטרוח להוכיח את זה. כל מי שלא משוכנע שילך ויקרא את פסק הדין של אולמרט מלפני כמה שנים וישווה אותו לפס"ד של דרעי. כמה חברה מהמכללה למנהל כתבו על זה מאמר מצוין.
    http://hamishpat.colman.ac.il/Files.ashx?file=04_2011/E_O_A_Htirush.pdf&objid=120&nsid=294&lcid=1033&boneid=12621
    ברור שאם ישבו יותר משופט יחיד, הסיכוי להטייה כמו שמתוארת במאמר קטן משמעותית.
    השופטת טועה, או לחלופין מטעה במתכוון. מעניין

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן