Skip to content

נדחתה עתירת התנועה לאיכות השלטון לגבי בחירת נשיא בימ"ש עליון

קביעת מגבלת זמן על בחירת הנשיא, בחקיקה מ – 2007, ולא התיקון העכשווי שלגביו הוגשה העתירה, היא חוק פרסונלי, לדעת השופט ריבלין  מאת אורלי ממן  בג"ץ דחה היום את עתירת התנועה למען איכות השלטון כנגד ביטול מגבלת שלוש השנים בהליך בחירתו של נשיא בית המשפט העליון. בעתירה שהוגשה כנגד הכנסת והוועדה לבחירת שופטים נטען ע ידי […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

קביעת מגבלת זמן על בחירת הנשיא, בחקיקה מ – 2007, ולא התיקון העכשווי שלגביו הוגשה העתירה, היא חוק פרסונלי, לדעת השופט ריבלין 

מאת אורלי ממן

 בג"ץ דחה היום את עתירת התנועה למען איכות השלטון כנגד ביטול מגבלת שלוש השנים בהליך בחירתו של נשיא בית המשפט העליון. בעתירה שהוגשה כנגד הכנסת והוועדה לבחירת שופטים נטען ע ידי התנועה כי המדובר בחקיקה פרסונאלית הפוגעת באמון הציבור, תוך רמז לכך שביטול החוק מכשיר את מינויו של השופט אשר גרוניס לנשיא העליון עפ פרישתה של דורית בייניש בפברואר .

 בית המשפט, מפי המשנה-לנשיאה השופט אליעזר ריבלין, פסק כי העתירה אינה מגלה עילה לתקיפה חוקתית. הטענה כי המדובר בחקיקה פרסונאלית – כך נפסק – יכולה הייתה להיטען לגבי החוק משנת 2007 שלפיו הוטלה מגבלת זמן על בחירת הנשיא.

בהסתמכו על עמדת הכנסת ועמדת שר המשפטים, קבע השופט ריבלין כי עוד בשנת 2007 ניתן היה לנבא במדויק את ההשלכות של הוספת הדרישה לתקופת כהונה מינימאלית של המועמד להיות נשיא, וכי התיקון משנת 2007 הוא "חוק גרוניס", שכן תוצאתו האחת הייתה מניעת בחירתו של השופט גרוניס.

 התיקון משנת 2012, כך פסקו השופטים, החזיר עטרה ליושנה – מינוי הנשיא או הנשיאה על-פי בכירותם: ודאות הבאה למנוע פזילה אל עבר הלא-נודע – על כל מגרעותיה.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן