Skip to content

תרופות טבעיות נגד דיכאון חורף

פני שפונים לרפואה קונבנציונלית, למה לא תנסו תרופה טבעית מהצומח? אגוזי קשיו, תפוחים ולמון גראס יכולים לשפר מצב רוח
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

כשהעלים בחוץ נושרים, ממטרי גשם לא מפסיקים, ברקים ורעמים מאיימים על היציאה מהבית ועננים אפורים מאפירים את מצב הרוח, אפשר לפנות לפסיכולוג לטיפול או לפסיכיאטר לקבלת עזרה תרופתית; אבל אם מדובר בדכדוך קל ולא ממושך, שניה לפני שהמצב מחמיר, רגע לפני שפונים לרפואה קונבנציונלית, למה שלא תנסו תרופה טבעית מהצומח?

אגוז קשיו – ה-תרופה עבור דיכאון וחולשה כללית בעצבים. אגוז הקשיו עשיר בוויטמינים מקבוצת B, במיוחד תיאמין, ולכן מגרה את מערכת העצבים. בנוסף אגוז הקשיו מכיל ריבופלבין ששומר על הגוף פעיל ואנרגטי. אכילה של 200 גרם אגוזי קשיו הוכחה כיעילה ועושה פלאים במלחמה נגד הדיכאון.

קשיו (צילום: Femto, ויקימדיה)
עושה פלאים. קשיו (צילום: Femto, ויקימדיה)

שורש אספרגוס – גם הוא נמצא יעיל כטיפול בדיכאון. בארצות המזרח שורש האספרגוס משמש כתרופה צמחית המונעת הפרעות נפשיות.

ורדים – חליטת תה מעלי כותרת של ורדים, גם נמצאה יעילה במלחמה על מצב הרוח המרומם ונגד הדיכאון.

תפוח – החומרים השונים המצויים בפרי הזה, כמו ויטמין B, זרחן ואשלגן מסייעים בסינתזה של חומצה גלוטמית, ששולטת על בלאי  בתאי העצב. את התפוח מומלץ לאכול מדי יום עם דבש או סילאן תמרים מתוק ומנחם.

זרעי הל (צילום: Didier Descouens, ויקימדיה)
זרעי הל (צילום: Didier Descouens, ויקימדיה)

הל – תבלין ההל שאפשר להוסיף לקפה, תה ובבישול מרקים, אורז ועוד. הוכיח את יעילותו כנוגד דיכאון. ההל מגיע כגרגיר שלם או באבקה. את זרעי ההל או האבקה יש להרתיח בתה או בתבשיל. ההל מוסיף טעם חזק וניחוח נעים ומשמש כתרופה לטיפול בדיכאון כבונוס.

עשב לימון – המוכר יותר כ "למון גראס" – הלמון גראס מסייע להתעוררות פיזית ונפשית. נחשב למעורר את המוח ואת יכולת המחשבה, ומכאן שהוא גם מעלה את מצב הרוח. לחליטה מצמח הלמון גראס השפעה מרגיעה על מערכת העצבים. להכנת החליטה לוקחים 30 גרם למון גראס, מוסיפים חצי ליטר מים קרים ומשרים את הצמח במים למשך כמה דקות. את החליטה אפשר לשתות במשך כל היום, מומלץ קר ובמנות קטנות.

מתכון להכנת גבינת קשיו: מודדים 200 גרם (כוס וחצי) אגוזי קשיו טבעיים (לא קלויים ולא מומלחים), מוסיפים שתי כפות גדולות של טחינה גולמית, מיץ מחצי לימון, שן שום, רבע כוס מים פושרים. מכניסים את כל אלה לבלנדר עד לקבלת מרקם אחיד. אפשר להוסיף מים אם מעדיפים מרקם דליל יותר. אפשר להוסיף רבע בצל או עלה אחד של בצל ירוק או מעט שמיר או עירית/בזיליקום לתערובת ולערבב בעזרת הבלנדר שוב.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן