Skip to content

נתן זהבי – שיאן תלונות באגודת לדעת

האגודה לזכות הציבור לדעת מדווחת על 550 תלונות שקיבלה במהלך שנת 2012 נגד אמצעי התקשורת. רשות השידור, מתברר, הותירה כמחצית מהתלונות ללא מענה. מספר התלונות הגבוה ביותר התקבל נגד קול ישראל בגין התבטאויות שדרניו
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

האישיות הרדיופונית שמשכה הכי הרבה אש היא זו של נתן זהבי מרדיו ללא הפסקה, ש"הצליח" למקד כמעט 70% מכל 79 התלונות התלונות נגד הרדיו האיזורי. "רק לאחרונה התבשרנו כי התחנה תיקנס ב- 80,000 שקל בגין ניבולי הפה של זהבי. כמו כן, כחלק ממלחמתה בתופעה, הרשות השניה החליטה על ניסוח קוד אתי עבור שדרני רדיו, אשר יגדיר את האסור והמותר בשידור. האגודה לזכות הציבור לדעת תיקח חלק בעיצוב קוד זה" נמסר מן האגודה.

נתן זהבי (במרכז) בהפגנת עובדי מעריב: מושך אש (צילום: רפי מיכאלי)

נגד קול ישראל התקבלו באגודה 147 תלונות, שעסקו בעיקר בהתבטאויות שדרנים ומגישי תוכניות אקטואליה והעלו טענות על חוסר איזון והבעת דעה אישית .

נגד  ערוץ 2 הוגשו 131 תלונות. בשנה שעברה שבר הערוץ השני שיא תלונות בגין התבטאות של יונית לוי במהלך תרגום נאום ראש הממשלה בקונגרס, שעורר 81 תלונות. לטענת אגודת לדעת, התחייב אז יו"ר הרשות השנייה לטפל במקרה, אולם לא נעשה דבר.
נגד ערוץ 1 הוגשו 43 תלונות.

מבין אתרי האינטרנט, מוביל אתר YNET עם 18 תלונות, אחריו מאקו עם שבע תלונות, ווואלה עם שש תלונות.

ב"לדעת" מסבירים כי ההפרש העצום בשיעור התלונות בין גופי השידור לבין אתרי האינטרנט נובע בעיקר מכך שלגופי השידור ישנם נציבי תלונות ממונים על פי חוק ובעלי סמכויות (למעט גל"צ, שמעמדו של הממונה שם וולונטרי) ואילו אתרי האינטרנט הפרטיים, אינם נתפסים ככאלה שיש להם עניין להתייחס לפניות הציבור.

עוד מציינים ב"לדעת" בצער את העובדה, כי סמכויותיו של הנציב ברשות השניה אינן חלות על אתרי האינטרנט של הזכייניות, על אף שבפועל ישנו קשר הדוק בין הפעילות המשודרת של הזכייניות, לבין זו שבאינטרנט.

מעקב האגודה אחר מענה לתלונות העלה, כי רשות השידור קיבלה השנה באמצעות "לדעת"  190 פניות, אולם כ- 48% מתוכן טרם נענו. "יש לציין כי ביוני השנה נכנס לתפקידו נציב קבילות ציבור חדש ברשות השידור, מר דדי מרקוביץ', אשר החליף בתפקידו את אלישע שפיגלמן. ייתכן כי החילופים פגעו ברצף המענה לפניות", מסבירים באגודה ומציינים כי גם 35% מהתלונות שהועברו לרשות השניה טרם זכו לתשובה.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן