Skip to content

עוד יום במסדרונות הדמוקרטיה היחידה במזה"ת

חצי שנה אחרי ששוטרים גררו את דפני ליף באמצע ת"א, גררו אותה בכוח והביאו אותה לתחנת משטרה - הסאגה הגיעה היום לשיאה עם הגשת כתב אישום מופרך. והאירוניה לא היתה יכולה להיות מושלמת יותר, עם קביעת הקראת האישום ב-23 בחודש. יום אחרי הבחירות. סיפור מצולם ממסדרונות בית המשפט בת"א
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

"מטרים ספורים ממני הוטחה באכזריות דפני ליף אל הרצפה. שניות קודם עוד חלפתי על פניה היא עמדה אז עם מספר אנשים. לטענת המשטרה דפני "תקפה שוטר". כל מי שמכיר את דפני וכל מי שהיה היום ברוטשילד אינו יכול אלא לחוש גועל כלפי מדינה ששוטריה יכולים להתנהג כך. התמונות מראות בדיוק מי מותקף. כאשר ידיה אחוזות בידי 4 בריוני יס"מ והיא אוחזת בחזקה בטלפון שלה נופלת דפני ליף אל הרצפה בזעקות כאב"

כתב בזעזוע איל עופר ב-23.6.12

דפני ליף נעצרת (צילום: רפי מיכאלי)
דפני ליף נעצרת (צילום: רפי מיכאלי)

אתמול דפני העלתה את הסטטוס הבא לדף שלה בפייסבוק: "תודה רבה למשטרת ישראל שהתקשרה אלי הרגע על מנת להזכיר לי שהגישו נגדי כתב אישום ושיש לי שימוע מחר. תודה לכם באמת. לא רק עצרתם אותי על כלום, הבאתם אותי ליד חבושה ופגיעה בצלע – עכשיו גם אתם מנסים להרוס לי את היום הולדת".

ואני לא יכולתי שלא להגיע. בעודי מנסה לפלס את הדרך לבית המשפט בתוך הגשם ובעיקר הרוח הנוראה, מצלצל חמי שטורמן שתקוע בפקק אחרי שאסף את שיר אלוני… וכבר הבנתי שיהיה מפגש גדול במסדרונות (כמו בכל הקראות כתבי ההאשמה הקודמים לחברינו המוכים והנרדפים).

הבידוק עצר אותי ליד יגאל רמבם שהפעם הגיע מהצד של המבקרים ולא של העצורים, והצטרף אלינו נועם ואז הגיעה ליה נירגד…

התור בכניסה לאולם בית המשפט. השומר אומר לנו שהדיון עוד לא התחיל. שכרגע מתנהל דיון אחר וזה בסדר, הוא יקרא לנו להכנס. מאחורי גבו ראינו שהאולם הזעיר מלא מפה לפה ואין מקום.
אז עמדנו בנימוס לחכות בחוץ. מרגע לרגע מצטרפים עוד ועוד חברים שמגיעים באיחור בגלל הסערה שבחוץ והפקקים. נורית לוליכט מגיעה עם קרטון כדורי שוקולד מהממים לחגוג עם דפני את היומולדת.

ואז ראינו את ברק כהן חגיגי עם ברט וחיוך. הדיון נדחה ל-23 לינואר. יום אחרי הבחירות, הוא אומר.מה? אז בכל זאת היה דיון? לא רק שהיה אלא גם הסתיים. והתקשורת מסתערת. מסתירה מאיתנו את דפני. ושוב אנחנו עומדים בנימוס ובסבלנות לחכות. ובינתיים מצטרפים עוד ועוד חברים שלא ראינו הרבה זמן. הזעם מפנה את מקומו לשמחת הפגישה.

אמא של דפני יוצאת. חיוך על פניה ואיזו רווחה שפוכה על פניה. פעם ראשונה שאני רואה אותה מודאגת פחות.

"כתב האישום הוא מכשיר פוליטי, זה לא אמצעי ריסון. זה אמצעי הרתעה מפני שינוי חברתי" – ברק כהן

ובין פלאשים לצקצוקי מצלמות הצלחנו לרגע לראות את דפני שעד עכשיו נבלעה בתוך הסתערות התקשורת שניתקה אותה מאיתנו וגם מההורים שלה. ואז החלה ההסתערות של החברים לנשיקות וחיבוקים. נורית מגישה את כדורי השוקולד.

והנה הזימון החדש לשימוע הבא. יום אחרי הבחירות ה-23.1.13

ושוב התקשורת. עכשיו סביב דפני שבחפץ לב מדגמנת להם את כתב הזימון לרנדוו הבא עם המשטרה ובית המשפט. דפני, מלכה שכמותה, באיזו חינניות ובאיזה נון שאלנט הכי נונשלאנטי מאפשרת להם לצלם.

טוב שיש חורף במדינה הזו פתאום האנרכיסטים הכי פרועים נראים אירופאים מנומסים – יגאל רמבם, ברק כהן ודן חיימוביץ, שהפעם לא מנציח אלא מונצח.

ובתוך כל אלו דפני נעלמה. אחר כך יתברר לי שהלכה לשתות קפה בנחמה, ולשם הגיעו אחר כך כמה חבר'ה עם בלונים להמשך חגיגת היומולדת (שהתחילה במסדרונות בית המשפט).

הפרק הבא בפארסה הזו יתקיים יום אחרי הבחירות. כאן כבר לא תהיה תקשורת שכנראה תרוץ להנציח בהערצה את הנכלולים החדשים של נתניהו ואת הקומבינות להרכבת הממשלה העוד יותר אנטי חברתית שיקמבן לנו…

ובינתיים עוד יום עבר במסדרונות הדמוקרטיה היחידה במזרח התיכון.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן